Apple söker butikspersonal i Sverige

Permalänk
Melding Plague

Apple söker butikspersonal i Sverige

Envisa rykten om att Apple ska slå upp portarna i Sverige får allt mer substans. Nu söker företaget personal för ett tiotal butiksrelaterade tjänster.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Skäggig legend

Ni var lite sena på detta, men trevligt! Längtar tills en stor Apple butik kommer!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

nej fy fan för att jobba för det där företaget...Usch fy!!

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Tycker alltid Apples butiker verkar så tomma, stora lokaler med väldigt få produkter.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Synd bara att dom troligtvis kommer öppna i Stockholm. Hade hellre sett att de öppnade i Malmö.

Permalänk
Medlem

Skulle nog aldrig jobba på ett sånt ställe, är inte så förtjust i apple overall.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

Betalar dom bra och vill ha mig så nog jobbar jag där

Vem tackar nej till ett jobb idag?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Heter väl ändå iPhone och iMac och inte "Iphone och Imac" ^_^

För övrigt kan man väl hoppas det blir en sexig byggnad ^_^

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför detta ligger som nyhet på en sida som Sweclockers? Att man kan köpa Apple produkter i Apple butiker är knappast något nytt. Visst detta är en särskild butik men det är just det som gör det långsökt att Sweclockers tar upp det som nyhet.

Men vad säger man, allt för lite extra sidvisningar

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaWi:

Synd bara att dom troligtvis kommer öppna i Stockholm. Hade hellre sett att de öppnade i Malmö.

Deras kunder är ju först och främst bosatta i mellan Sverige, Android är ju större i dom flesta städer idag förutom just i Stockholm.

Skrivet av SnowJim:

Förstår inte varför detta ligger som nyhet på en sida som Sweclockers? Att man kan köpa Apple produkter i Apple butiker är knappast något nytt. Visst detta är en särskild butik men det är just det som gör det långsökt att Sweclockers tar upp det som nyhet.

Men vad säger man, allt för lite extra sidvisningar

Finns Sweclockers medlemmar som gillar och köper Apple produkter så varför inte?
Ska du gnälla när dom skriver om att när Webbhallen öppnar en ny butik bara för att det redan finns en?.... ...

Permalänk
Medlem

Skulle jag själv få hoppa på ett tog som att vara SWE-Butiksansvarig eller något liknande så skulle jag inte tveka en sekund...skulle tillomed kunna tänka mig att flytta till fjollträsk för att jobba där i säg tre år för att sedan kunna skriva ned en referens som inte många företag skulle säga nej till. Och nej jag gillar inte alls Apple, men fortfarande så är det ett stort företag och en god erfarenhet.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem

Man ska vara glad att mer jobb kommer till sverige, är inte så gott om jobb och jag är glad att ha ett jobb.. Så lycka till, till er som ska söka

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Är det bara jag som funderar över varför det är så mycket Apple och Apple produkter på Sweclockers nu för tiden? Speciellt denna som varken har något med hårdvara eller klockning att göra, snarare ren reklam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Förstår inte varför detta ligger som nyhet på en sida som Sweclockers? Att man kan köpa Apple produkter i Apple butiker är knappast något nytt. Visst detta är en särskild butik men det är just det som gör det långsökt att Sweclockers tar upp det som nyhet.

Men vad säger man, allt för lite extra sidvisningar

Kan vara så kallad dold sponsring också, ganska vanligt att man får betalt för att lägga upp nyheter, antingen det eller för att få så många träffar som möjligt, helt klart ingen nyhet som här hemma på Sweclockers utan snarare på IDG/Aftonbladet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Heter väl ändå iPhone och iMac och inte "Iphone och Imac" ^_^

För övrigt kan man väl hoppas det blir en sexig byggnad ^_^

Regeln för företags- och produktnamn i skrift är att alltid börja namnet med en versal och resten gemener, precis som vid alla andra namn. Det skulle bli väldigt jobbigt att behöva kolla upp eller memorera alla olika avvikelser annars.

Permalänk
Medlem

Intressant, blir att dra till dra till Stockholm på öppningsdagen då ..

Permalänk
Medlem

Trotts att jag är arbetslös och har vad som krävs som flera av de platserna de söker så skulle jag inte kunna jobba där av ren princip.

Det finns EN apple produkt i mitt hem och den har min 1½ åriga dotter som leksak.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Deras kunder är ju först och främst bosatta i mellan Sverige, Android är ju större i dom flesta städer idag förutom just i Stockholm.

Finns Sweclockers medlemmar som gillar och köper Apple produkter så varför inte?
Ska du gnälla när dom skriver om att när Webbhallen öppnar en ny butik bara för att det redan finns en?.... ...

Jaha? Det finns Sweclockers medlemmar som gillar och köper android produkter men inte fan ser jag nyheter om vartenda mobilsläpp etc som kommer med android...

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag skulle vågat söka till dom när man redan har jobb. Känns som företaget försöker sätta sig själv i dålig dager med alla barnsliga stämningar hit och dit. Skulle inte förvåna mig om Apple inom en ganska snar framtid blir inmålade i ett hörn av alla dumma ideer dom har för sig. Hade dom lagt allt krutet på att tillverka produkter som tillverkarna vill ha (iPhone 5, en mobil med större skärm Tex) så hade dom varit störst. Nu är dom störst bara på bankontot, dom gör absolut inte de bästa produkterna utan har surfat på en modevåg.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

APPLE = IT, Sweclockers sysslar med IT-relaterat material.
Apple öppnar butik i sverige, rykte, info som bekfräftar det mer träder fram, IT-nyhet?

Är väl inte vidare svårt att se kopplingen, vore garanterat samma om Samsung öppnat en flagshipstore här.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

[QUOTE="Mimematis;11987774"]Deras kunder är ju först och främst bosatta i mellan Sverige, Android är ju större i dom flesta städer idag förutom just i Stockholm.

Min syster bor i Stockholm och hon har en android telefon. När hon först köpte den sa hennes kompisar: så du har också köpt en iphone nu. Hon kollade lite snett på dom och sa nej det är en android, det finns mer telefoner än iphone. Tror det finns många fler av de personer som bara känner till apple produkter i Stockholm. Säger inte att det bara finns såna personer i Stockholm men det här är vad som hände henne. Hennes telefon ser inte ut som en iphone bara så ni vet men kommer inte ihåg vilken stort det är.
Det kan vara en anledning varför de ska öppna den i Stockholm, men det finns väll redan en apple store i Stockholm?

Visa signatur

Datorer är som människor, det är insidan som räknas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Jaha? Det finns Sweclockers medlemmar som gillar och köper android produkter men inte fan ser jag nyheter om vartenda mobilsläpp etc som kommer med android...

När en ny androidlur kommer, är det i princip bara en i mängden, eftersom det är så många av dom.
När Apple släpper en ny, är det en slags "nyhet", oavsett hur mycket du hatar Apple.

Nu var artikeln om Apple Store, något som inte är så jätte vanligt, som du själv läste finns det ingen i Skandinavien ännu, det här blir den första.
Det innebär arbetsplatser, att vi kanske får besök från grannländerna etc, det medför bara positiva saker, förutom för dom som personligen inte gillar Apple.

Permalänk
Musikälskare

Detta är stort och på tiden!

Tyvärr kommer säkert butiken att vara i Stockholm men men

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Nej, jag skulle nog inte kunna jobba i en Apple-butik med gott samvete. Jag hatar dem som företag och jag hatar deras produkter.

Det enda de är bra till är att de, i och med att de är en aktör på marknaden, bidrar till konkurrensen.

Jag vet att det finns folk som älskar Apple och deras produkter, och det är det inget fel med, men de håller ju aldrig käft. De beter sig som jehovas när de pratar om sina produkter och hur mycket bättre de är, fast de aldrig testat konkurrenternas märken.

Lite OT, och inte illa menat mot någon. Bara min högst personliga åsikt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Förstår inte varför detta ligger som nyhet på en sida som Sweclockers? Att man kan köpa Apple produkter i Apple butiker är knappast något nytt. Visst detta är en särskild butik men det är just det som gör det långsökt att Sweclockers tar upp det som nyhet.

Men vad säger man, allt för lite extra sidvisningar

Nyheten är att Apple kopierar Bang & Olufsen och kör nishade butiker Väntar på beskedet att Apple stämmer B&O för kopiering...

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Jaha? Det finns Sweclockers medlemmar som gillar och köper android produkter men inte fan ser jag nyheter om vartenda mobilsläpp etc som kommer med android...

Förmodligen för att Apple släpper en telefon om året och alla tillverkare lanserar hundratals Androidtelefoner per månad.

Skrivet av Ant3:

Trotts att jag är arbetslös och har vad som krävs som flera av de platserna de söker så skulle jag inte kunna jobba där av ren princip.

Vilken tur för oss alla att du är principfast nog att inte jobba för ett företag för att du ogillar dem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nej, jag skulle nog inte kunna jobba i en Apple-butik med gott samvete. Jag hatar dem som företag och jag hatar deras produkter.

Det enda de är bra till är att de, i och med att de är en aktör på marknaden, bidrar till konkurrensen.

Jag vet att det finns folk som älskar Apple och deras produkter, och det är det inget fel med, men de håller ju aldrig käft. De beter sig som jehovas när de pratar om sina produkter och hur mycket bättre de är, fast de aldrig testat konkurrenternas märken.

Lite OT, och inte illa menat mot någon. Bara min högst personliga åsikt.

Än så länge har Apple bara visat att dom vill HINDRA fri konkurens genom att försöka stoppa andra tillverkare med tveksamma patent. Så fram till för ett par år sen bidrog Apple med något, nu är som som en stor svullen finne i baken på den fria konkurensen som gynnar oss kunder.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Heter väl ändå iPhone och iMac och inte "Iphone och Imac" ^_^

För övrigt kan man väl hoppas det blir en sexig byggnad ^_^

Nej... Var gick du i skolan någonstans? =P
Namn ska ha stor bokstav i början. Hur man än vrider och vänder på det så ändrar inte Apple våran svenska grammatik.
Han hette väl inte sTeve jObs eller hur?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Som vanligt går det inte att ha en notis om Apple utan att Sweclockers liga av 12-åringar (vare sig det är mentalt eller fysiskt) kommer och våldför sig på kommentarstråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Nyheten är att Apple kopierar Bang & Olufsen och kör nishade butiker Väntar på beskedet att Apple stämmer B&O för kopiering...

Du har tydligen ingen koll på att i princip ALLA stora företag kör flagshipstores världen över.
Sen att många inte finns i Norden gör detta till en nyhet t ex

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz