Världens bästa Starcraft-spelare gör upp i Asus ROG Tournament

Permalänk
Melding Plague

Världens bästa Starcraft-spelare gör upp i Asus ROG Tournament

Under två dagar kämpar några av världens bästa Starcraft-spelare om en prispott på totalt 20 000 USD, och de viktigaste matcherna strömmas live på nätet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

nyhetstorka ? alltid kul med star craft 2 streams .

Edit : Go MMA

vill lägga till nått ang topic
Permalänk
Medlem

Trevligt

Visa signatur

2600K HD 6990
5960X 1070 Ti
7900X 1080 Ti

Permalänk
Avstängd

Hur många är från Korea?

Permalänk
Medlem

Gött med SC2 på som nyhet!

Mycket bättre än äckliga MLG som tar 20$ för dom gjorde bort sig! <3

Permalänk
Medlem

Gräddan av Starcraft-nördar på ett och samma ställe.
Har själv aldrig fastnat för det spelet.

Permalänk
Medlem

Tider för alla dagens matcher: http://www.teamliquid.net/calendar/2012/02/#event_8798
Info om spelare/lag/land: http://www.teamliquid.net/rog/

Blir riktigt jämt, men sätter mina slantar på Hero.

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem

MLG har mer av "världens bästa spelare", vann en MLG 20$ biljett via Grubbys stream. så kommer följa båda evenemangen i dag, och resten av helgen:) Väntar på att jinro ska börja spela om ca 2 timmar i Finland:)!

Visa signatur

Dell Vostro 1700

Permalänk
Medlem

De bästa starcraftspelarna spelar fortfarande SC:BW

Permalänk
Medlem

Roligt med sådana här nyheter! fler sådant med länkar till streams osv! Gillas otroligt mycket!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thes:

De bästa starcraftspelarna spelar fortfarande SC:BW

Fast många av dewm har börjat spela sc2 och kommer gå över inom nån månad, typ flash.

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pollux89:

Fast många av dewm har börjat spela sc2 och kommer gå över inom nån månad, typ flash.

Har längtat till när dom går över! Har du någon källa på det där?:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hehe fränt

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Under två dagar kämpar några av världens bästa Starcraft-spelare om en prispott på totalt 20 000 USD, och de viktigaste matcherna strömmas live på nätet.

Läs artikeln

Då var helgen fullbokad!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av fjompex:

MLG har mer av "världens bästa spelare", vann en MLG 20$ biljett via Grubbys stream. så kommer följa båda evenemangen i dag, och resten av helgen:) Väntar på att jinro ska börja spela om ca 2 timmar i Finland:)!

Det sorgliga är att att MLG alltid spelar sina finaler på tider som är i stort sett omöjliga att se för de flesta européer.

Skrivet av Jacar:

Har längtat till när dom går över! Har du någon källa på det där?:)

Skickades från m.sweclockers.com

Flera insiders(bl.a. FXOBoss, ägaren till laget FXOpen) har gått ut och sagt att flera bw spelare har börjat träna sc2 och kommer gå över snart, dock är givetvis inte flash en av dem, då det inte finns någon poäng för toppen att byta spel medan bw fortfarande är så stort i Korea.

Permalänk
Medlem

Har asus varit framme och tipsat sweclockers för att få lite gratisreklam?

Kan inte säga att de har lyckats få med "de bästa" spelarna och prispoolen var rätt usel..
10k $ till vinnaren..
Man kan jämför med Dreamhack winter som körde med 29 600 $ till vinnaren.

Men skit samma
Gogogo Stephano / White-Ra!!

Permalänk

Öh, nåja. De bästa tävlar förstås i MLG Winter Arena, ROG är väl mer eller mindre skrapet som blev över (underligt nog är alltså inte Stephano och/eller HerO där.)

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk
Medlem

pollux89

jag har väldigt svårt att tro att flash kommer gå över till sc2 inom nån snar framtid, just nu så har han ju i princip monopol på brood war och sitter och håvar in stålar varför skulle han gå över till sc2 då ;)? källa tack

edit quotade fel person

Visa signatur

3900x | 2080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacar:

Har längtat till när dom går över! Har du någon källa på det där?:)

Skickades från m.sweclockers.com

Sry fel av mig, många ska gå över dock inte flash, än iaf.
Blandade ihop det med Jaedong, som torska mot flash och han har gått ut med att han ska byta. http://www.rakaka.se/?newsID=15213#ENG

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Skrivet av Pollux89:

Sry fel av mig, många ska gå över dock inte flash, än iaf.
Blandade ihop det med Jaedong, som torska mot flash och han har gått ut med att han ska byta. http://www.rakaka.se/?newsID=15213#ENG

Extremt osäker källa imo. Det är känt att JDs föräldrar vill att han börjar plugga, och sålänge han tjänar goda pengar i BW ser jag ingen som helst anledning att han helt enkelt inte skulle mjölka BW så länge det går och sedan gå vidare, möjligt att han kanske spelar SC2, men känns troligare att han slutar på toppen (läs:som all-time second, mer eller mindre).

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk
Medlem

Spelar själv inte Starcraft II men det är mycket underhållande att titta på!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon173009:

nyhetstorka ?

Nää det finns massor av roliga hårdvarunyheter som kommit de senaste dagarna men av någon underlig anledning så rapporterar inte Sweclockers om det utan den senaste tiden har de rapporterat om Windows loggor, Apple butiker och detta. Kanske intressant för vissa men mer jag vill se mer hårdvarunyheter på Sweclockers!!

Edit: Undrar om någon/några på redaktionen är sjuka denna vecka?

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för nyheten uppskattar det massa. Spelar själv starcraft och tycker det är väldigt roligt men lyckas alltid missa tuneringarna.

Permalänk
Medlem

Riktigt kul med sån här nyhet! Dock fattar jag ingenting av sc2, men jag gillart ändå

Hade föredragit CS

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Saknar Destiny, ret, demuslim, dragon och MMA. Dom roligaste att titta på

Några här på forumet som fortfarande lirar?

Permalänk
Medlem

joda de finns folk som spelar, vi hänger i sweclockers chat kanal

Permalänk
Medlem
Skrivet av menlivet:

joda de finns folk som spelar, vi hänger i sweclockers chat kanal

Kalla mig dum i huvudet men vart finns den där chatten?

Permalänk
Musikälskare

Roligt att kolla på ibland, men tycker spelet överlag är extremt enformigt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Håller ett öga på Assembly men MLG är helgens huvudattraktion.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Inte för att det stör mig direkt, men hör inte denna nyheten hemma på ex. FZ.se ?

Visa signatur

hehu