MSI Afterburner Beta får stöd för kommande Nvidia-hårdvara

Permalänk
Melding Plague

MSI Afterburner Beta får stöd för kommande Nvidia-hårdvara

Version 2.2.0 Beta 14 av populära verktyget MSI Afterburner bjuder på en diger ändringslogg, bland annat med stöd för "framtida grafikkort" från Nvidia.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nr #1 överklockning och monitor program, har det igång hela tiden då jag kan se temp/load/memusage osv på min Logitech G19 LCD

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Kul, då man är lite av ett fan till MSi, då man kört AMD samt MSi produkter sedan KT3 Ultra's tid....Får se om det blir ett nVidia kort nästa release eller AMD.
Offtopic: Såg idag faktiskt en person på stan som bar ryggsäck samt jacka där det stog MSi på, undra om han jobba för dem eller bra var ett fan. Som mig....

Permalänk
Relik 📜

*tråd rensad*

Vidare kommentarer överflödiga.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Går det att ”ta sig in i ändringsloggen” och se namnen på kommande gpuer?

Permalänk

Har en fråga här. Ska det gå att kunna se GFX minnesanvändning via detta för ett HD4870? Hört att det funkar på nVIDIA?

Visa signatur

Nätagg: Corsair 450 W | Moderkort: Asus P5Q-E | Processor: i5 2500k @ 3.3GHz | Grafikkort: HD 4870 1024 MB | Minnen: Corsair Classic 8GB 1600MHz | Skärm: Samsung T220 @ 1680x1050
En datorspelsklubb för vuxna! www.oldswedishgunners.se

Permalänk
Medlem

Verkar intressant - skulle tyda på en lansering under andra halvan av mars, som det har ryktats!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viller-Valle:

Har en fråga här. Ska det gå att kunna se GFX minnesanvändning via detta för ett HD4870? Hört att det funkar på nVIDIA?

Jag hade aldrig några problem att se minnesanvändningen när jag fortfarande hade mitt 4870.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Viller-Valle:

Har en fråga här. Ska det gå att kunna se GFX minnesanvändning via detta för ett HD4870? Hört att det funkar på nVIDIA?

Fungerar med mitt HD6970 åtminstonde. "MSI Afterburner Settings", "Monitoring", bocka för "Memory usage" (om det finns) under "Active hardware monitoring graphs".

Permalänk
Medlem

Har kört med Afterburner en längre tid, och vet inte hur jag skulle överleva utan fläktkurvan i Afterburner!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av Ixos:

Jag hade aldrig några problem att se minnesanvändningen när jag fortfarande hade mitt 4870.

Skrivet av anders190:

Fungerar med mitt HD6970 åtminstonde. "MSI Afterburner Settings", "Monitoring", bocka för "Memory usage" (om det finns) under "Active hardware monitoring graphs".

Det finns ingen sådan funktion för mig där Tänkte mest för ex BF3, hade varit kul att se hur stor skillnaden är mellan olika inställningar. Men men..

Visa signatur

Nätagg: Corsair 450 W | Moderkort: Asus P5Q-E | Processor: i5 2500k @ 3.3GHz | Grafikkort: HD 4870 1024 MB | Minnen: Corsair Classic 8GB 1600MHz | Skärm: Samsung T220 @ 1680x1050
En datorspelsklubb för vuxna! www.oldswedishgunners.se

Permalänk

Är det bara jag som tycker att alla andras tillverkares programvaror ser till 99 % likadana ut och har exakt samma funktioner hela högen? Och varför snackas det i så fall alltid om just MSI afterburner? Är resten kopior eller?

(skickat från min mobil)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Vikingen_94:

Är det bara jag som tycker att alla andras tillverkares programvaror ser till 99 % likadana ut och har exakt samma funktioner hela högen? Och varför snackas det i så fall alltid om just MSI afterburner? Är resten kopior eller?

(skickat från min mobil)

MSI Afterburner är bäst av alla dessa och fungerar till "alla" grafikkort. MSI's kort är dock de enda som stöds officiellt men vad jag vet så ska alla kort stödjas, även från MSI's konkurrenter. Andra mjukvaror kan vara låst till företagets egna hårdvara eller ett visst fabrikat (Nvidia eller AMD) exempelvis.

De flesta/alla dessa mjukvaror baseras på gamla Rivatuner därav likheten.

Permalänk
Skrivet av anders190:

MSI Afterburner är bäst av alla dessa och fungerar till "alla" grafikkort. MSI's kort är dock de enda som stöds officiellt men vad jag vet så ska alla kort stödjas, även från MSI's konkurrenter. Andra mjukvaror kan vara låst till företagets egna hårdvara eller ett visst fabrikat (Nvidia eller AMD) exempelvis.

De flesta/alla dessa mjukvaror baseras på gamla Rivatuner därav likheten.

Aha då förstår jag, tack