Citat:
Ursprungligen inskrivet av
MrMult
För er som tvekar kan åtminstone jag rekommendera K60 (likaså kassakillen på Inet, ringön).
Brytarna är sköna, likaså handledsstöder, gillar att tangenterna är upphöjda och självklart aluminium-höljet, känns gediget.
Jo, jag har förlikat mig ganska bra med mitt K60. Vissa tangenter fläckades extremt snabbt (inom några veckor) men sen dess har det egentligen inte blivit så mycket värre... Så sett över längre tid är inte problemet hela världen för mig: skicket för den livslängd det har nu är inom rimlighetens gräns.
Och jag gillar som MrMult looken, brytarna och aluminiumet!
Fast handledsstödet tycker jag är helt bortkastat.. Använder folk faktiskt det?

Hur svårt är det att plocka bort och sätta dit? För inte vill man väl ha det där när man bara skriver?
De icke-mekaniska knapparna är inget direkt problem för min del heller. Det är i praktiken OK för mig att de har en annan lite sämre känsla, även om jag förstås hellre hade haft cherrys där också... (fast kanske blåa eller bruna?) Men till och från har ju K60:t varit så billigt att man kunde leva med denna insnålning IMHO!
Däremot har jag haft sporadiska problem med att vissa tangenter tillfälligt "hänger" sig i nedtryckt läge och enda sättet att stoppa hängningen är att trycka på samma tangent en gång till.
Det har hänt mig på både mellanslag, piltangenterna och backspace vid sporadiska tillfällen. (nån gång i veckan kanske?)
Jag tror dock
inte problemet är att switchen rent fysiskt låser sig i bottenläget, utan det känns mer som ett elektriskt problem i tangentbordet eller USB-gränsnittet eller liknande..
Nån som råkat ut för samma sak?