Intel Ivy Bridge försenas

Permalänk
Melding Plague

Intel Ivy Bridge försenas

Intels nästa generation processorer i 22 nanometer dyker upp senare än väntat. Säljstarten flyttas fram från april till ett ännu ospecificerat datum i årets andra kvartal.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

bra för AMD!

Permalänk
Medlem

Bullshit.. Bara för att dom vill mjölka sandy bridge-.-'

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Kanske någon gång i Juni? F.... Nu får man tänka två gånger om det är värt att vänta så länge, suck.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

sug Spelar ju eg ingen roll för mig dock ska investera i ny burk då D3 släpps och det lär ju också dröja...

Permalänk
Medlem

OH FUG
jag som villa ha nytt till sommarens dreamhack

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

När jag läste rubriken tänkte jag: det vet vi väl redan?
Men efter jag läste såg jag vad som var nytt.
Tråkigt för de som väntar på ivy, men gött för AMD att veta
att intel inte är några gudar på processormarknaden.

Tillåt mig små-le:
Mouahahahahaa!

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Ingen fara på taket. AMD är ljusår efter och bör se upp så att de inte slutar som Saab Automobile

Permalänk
Medlem

vad händer?? Skojar dom?

Permalänk
Medlem

De handlar om pengar garanterat.. för mycket SB prollar i lager överallt, de har garanterat redan enorma lager av IB prollar

Permalänk

fan heller att de har problem med 22nm. De har problem med att bli av med sb.

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem

Bra att man körde på Sandy Bridge istället, hade inte palla vänta till sommaren

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk

Har intel fått problem?

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Ingen fara på taket. AMD är ljusår efter och bör se upp så att de inte slutar som Saab Automobile

Precis min tanke.. Intel behöver ju inte ens släppa ivy bridge det här året om det inte hade varit för hd4000. Just nu kan dom ju bara chilla och vänta in AMD:P

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Hedersmedlem

Vad ska nVidia göra nu? Var det inte tänkt att de skulle hänga på Ivy-tåget av marknadsföringsskäl?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Wow tråkigt för dom som längtat efter ivy bridge

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem

Detta var inga bra nyheter alls! Hoppas de lycka pressa ut dem innan sensommaren iallafall!

Visa signatur

"There is no reason for any individual to have a computer in his home." - Ken Olsen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Bullshit.. Bara för att dom vill mjölka sandy bridge-.-'

Självklart är det de!!

Permalänk
Skrivet av Uvania:

De handlar om pengar garanterat.. för mycket SB prollar i lager överallt, de har garanterat redan enorma lager av IB prollar

Tja, om jag inte missminner mig påbörjade de väl produktionen i tredje kvartalet 2011 enligt en gammal artikel.
Blir väl till att uppgradera spelburken i ett senare skede då:[

Hoppas de får ut proccarna till apples nya version av macbook air åtminstonde.

Permalänk
Medlem

Nej! Jag hade ju planerat ny bärbar dator i vår med Ivy och Kepler/7000...!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Vad ska nVidia göra nu? Var det inte tänkt att de skulle hänga på Ivy-tåget av marknadsföringsskäl?

Det väntar säkert också då

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

suck... intel börjar redan utnyttja amds misslyckande =/
5000kr för sämsta av mid performance processor om 5 år då...för amd lär väl klara sig kvar i low end segmentet.

Permalänk
Avstängd

DA FUQ

Visa signatur

iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: INTEL CELERON @ 2.80GHz 1GB
iPeek #2: INTEL ATOM x8 @ 2.80GHz 4GB
Skollaptop: Macbook AIR 13" 2011, 128GB, 4GB

Permalänk
Medlem

Tråkigt för alla som ville uppgradera i vår...
Jag tror att det nog kan ligga något i att de vill hinna bli av med övertaliga SB först, tyvärr tillåter marknaden sånt när man i princip har monopol
Men det är ju också möjligt att de har hittat något problem och tar det säkra före det osäkra för att inte skapa en SB-lansering 2.0

Tur att planen var att uppgradera i augusti hur som helst.

Visa signatur

Workstation: i7 3770K | 16 GB | GTX 680 | Antec P183 | Dell U2711
Server: Synology DS918+
Hemautomation: Home Assistant | Conbee II (Trådfri-prylar & Aqara-sensorer) | Hue | Verisure | SolarEdge | ...

Permalänk

Jag som nästan fick lite ångest över att jag impulsköpt min i3'a, nu är den ångesten borta
Hade aldrig klarat av att vänta på nytt till i sommar, dock klarar jag av att vänta på en Ivy-i7'a nu är jag i alla fall har någorlunda prestanda

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Vad ska nVidia göra nu? Var det inte tänkt att de skulle hänga på Ivy-tåget av marknadsföringsskäl?

Tänkte precis samma sak..inte ännu en försening av Kepler för f*n!
Jag kan säga som så..jag kan vänta på Kepler tills AMD släpper 7990 besten..kommer nVidia inte med något konkret tills dess så har dom tappat i alla fall mig som kund..jag menar antingen så har nVidia stora problem med tillverkningen eller så har dom så pass mycket bättre kort så att dom har råd att vänta utan att deras grejer blir "gamla" redan vid lanseringen..

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Imdak:

suck... intel börjar redan utnyttja amds misslyckande =/
5000kr för sämsta av mid performance processor om 5 år då...för amd lär väl klara sig kvar i low end segmentet.

Om intel höjer priserna mer kommer nog en ny aktör in på marknaden.
Kanske samsung? apple? nvidia? who knows.

Visa signatur

iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: INTEL CELERON @ 2.80GHz 1GB
iPeek #2: INTEL ATOM x8 @ 2.80GHz 4GB
Skollaptop: Macbook AIR 13" 2011, 128GB, 4GB

Permalänk
Medlem

Det mest troliga är att intel ser att marknaden ännu inte behöver Ivy Bridge och att dem bara kommer konkurrera med sig själva.

Mindre troliga men inte omöjligt är att Piledriver kanske presterar bättre än väntat och att dem vill kunna svara bättre på det.

Att det skulle vara problem med tillverkning eller liknande är föga sannolikt efter all denna tid och att det inte verkar råda någon större brist på testexpemplaren.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

De vill väl sälja slut på nuvarande generation först antagligen.

AMD har ju inget att bjuda emot i dagsläget och då blir det såhär. Tyvärr känns det som att intel skulle kunna vänta med nästa generation kanske 2-3 år innan någon kommer med något som utmanar. Tråkigt för oss konsumenter men så är det.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.