Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Subdubwise
Jag tycker att det känns som att du efterfrågar någonting som är hårt men samtidigt mjukt, något som är långt men samtidigt kort, någonting som är rött men ändå blått, någonting som är manligt men ändå kvinnligt.
Då har du dålig läsförståelse.

Lågt, platt, mjukt men distinkt med kort slaglängd. Det är inga motsättningar.
Citat:
Subdubwise
Har du verkligen fördjupat dig någonting inom ämnet då? Jag tänker nämligen på att du inte ens visste om hur de olika brytarna lät.
Tillräckligt, men inte så mycket.
Som jag sagt, jag har inte så mycket erfarenhet av mekaniska brytare men jag gillar inte känslan eller den position mina händer hamnar i med dom jag provat. Och det största problemet är plattheten och slaglängden.
Finns det ett platt mekaniskt tangenbord med kort slaglängd så skulle jag väldigt gärna prova det.
[QUOTE=Subdubwise;12021817]Vad det är för några formuleringar du syftar på förstår jag inte alls, och hur du får tangentbordsentusiaster att liknas vid idioter som köper HDMI-kablar á 2500 kronor går inte ihop för mig heller. Det är ingen skillnad mellan en dyr- och en billig HDMI-kabel. Mellan ett Logitech G11 och ett QPAD MK-80 är det däremot skillnad, om du påstår att det är placebo, som med HDMI-kablar, är du korkad.
Återigen verkar du ha problem med läsförståelsen, men jag kanske inte var tydlig.
Jag sade att likheterna finns det vad gäller konsensus bland "entusiaster som fördjupat sig" vilket också är den typen av formuleringar jag syftar på.
Den typen av formuleringar insinuerar, medvetet eller inte, att man som "entusiast som fördjupat sig" vet bättre än andra.
Det är samma typ av formuleringar som HDMI-freaks använder, även om det i deras fall handlar om ren placebo och i tangentbordssammanhang faktiskt har en stor kvalitetsmässig skillnad som faktiskt betyder någonting.
Min liknelse handlade alltså om attityden.
Citat:
Subdubwise
Dock är det ingenting som direkt faller allmänheten av män i smaken, att tycka om att suga kuk alltså.
Nej men hur många av dom har fördjupat sig?
Jag kan tala om för dig att alla jag pratat med som fördjupat sig i att suga kuk tycker om det väldigt mycket.
Så om folk bara fördjupade sig lite och provade på så skulle dom upptäcka alla härligheter som dom nu går miste om.
Ser du hur fånigt det blir när man använder fördjupning och entusiast som argument?
Citat:
Subdubwise
Det som ni, du och föregående talare, inte verkar förstå är att folk bara vill vara så vänliga att försöka sprida glädjen då de, så som så många andra, har blivit jättenöjda över deras köp av ett tangentbord med mekaniska brytare och då de vet om att det är någonting generellt att också föredra den övergången. Det är alltså inte bara någonting som en unik liten skara av människor tycker om.
Jag kan säga exakt samma sak om kuksugning.
Jag tyckte det verkade rätt äckligt och totalt poänglöst, men så fick jag chansen att utforska och fördjupa mig och upptäckte hur härligt det var.
Jag vill bara sprida glädjen!
Och det är inte bara en unik liten skara människor som tycker om det!
Citat:
Subdubwise
Ni, däremot, försöker att få oss att låta som någon ond religiös sekt som försöker att konvertera er, så är inte fallet. Personligen skiter jag fullständigt i vilket tangentbord ni använder er av. Om ni nu står fast vid era åsikter om att mekaniska brytare är detsamma som jehovas vittnen så får ni väl sitta kvar med era svampiga tangenter i så fall. Det jag ville var egentligen bara att vara till hjälp och vara snäll.
Du är lite inne på rätt spår men du lyssnar inte. Och just bristen på att lyssna är det jag försöker lyfta fram mest.
Jag skrev att jag tyckte slaglängden på mekaniska brytare var för lång, någon skrev att det finns, eller att det går, att ha kort slaglängd med mekaniska brytare.
Jag efterfrågar ett sådant tangentbord och får inget svar.
Det blir ett försvar och en slags objektifiering där man försöker lyfta fram mekaniska brytares överlägsenhet istället för att faktiskt lyssna på vad som efterfrågas.
Och det är samma psykologiska faktorer iblandat i detta som det är i olika sekter och det bygger på samma gruppmentalitet.
De flesta sekter vill inte konvertera folk, dom vill bara sprida glädjen!
Det här är ett väldigt intressant fenomen och det är därför jag skriver detta, analysera vad jag sagt i tråden och vad jag har fått för svar.
Jag har hela tiden försökt lyfta fram de fördelar med mekaniska brytare jag ser men samtidigt sagt att nackdelarna väger tyngre för mig och mina preferenser. Men istället för att lyssna på mina preferenser så har fördelarna med mekaniska brytare återupprepats åtskilliga gånger, nackdelarna med rubber dome återupprepats åtskilliga gånger och prat om "entusiaster" och att "fördjupa sig" för att komma fram till "sanningen".
I min sista formulering där med "sanningen" så överdriver jag väldigt mycket, men retoriskt så är det så det låter, vare sig det är medvetet eller inte. Oförståelsen för hur man inte kan tycka mekaniska brytare är bättre utan att faktiskt lyssna på vilka saker som efterfrågas, som du visar väldigt tydligt i första stycken i det här inlägget.
Du uppfattar det som att jag efterfrågar någonting motsägelsefullt, varför? Mitt varför där är retoriskt och bara menat för att du ska fråga dig själv varför.
Och jag uppskattar mycket du sagt, så ta inte det här så allvarligt. Det är inte SÅ farligt, jag ÄR väldigt känslig vad gäller detta och är intresserad av det som fenomen både på ett personligt och akademiskt plan.
Jag gör själv liknande saker, både på nätet och i mitt privatliv, när jag inte förstår hur någon kan välja att göra på ett sätt när det andra helt uppenbart är så mycket bättre på alla, för mig, tänkbara sätt.
Men tänk igenom varför du väljer att fokusera mer på hur pass mycket jag fördjupat mig istället för att fokusera på att lyssna på min preferenser.
Men ta det inte så himla allvarligt, jag är lite intellektuellt understimulerad för tillfället.