Microsoft lanserar Windows 8 Consumer Preview

Permalänk
Melding Plague

Microsoft lanserar Windows 8 Consumer Preview

Precis som utlovat släpper Microsoft den första testversionen av Windows 8 avsedd för slutanvändare som en gratis nedladdning för alla nyfikna Windows-fantaster.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Det får jag testa! ....när det släpps i fullversion.

Permalänk

Hur länge får man behålla Consumer Preview'n innan nån klocka börjar räkna ner och man måste byta till fjullfjädrade Windows som med Windows 7 RC'n 2009?

Permalänk
Medlem

Hur blir det med drivrutiner och sådant?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sound Shower:

Hur länge får man behålla Consumer Preview'n innan nån klocka börjar räkna ner och man måste byta till fjullfjädrade Windows som med Windows 7 RC'n 2009?

Indeed. Skitstörigt när man fick prova W7 beta sen stod det att det gått ut och man hade inte sparat det gamla =(

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Glad blåskärm here i come!=)

Visa signatur

Intel i7 2600k @4.6GHz, ASUS GTX780 DCII, Asus Maximus IV Extreme, 16Gb 1600MHz VENGEANCE LP, NZXT Switch 810 BLACK, Corsair H100, Windows 7 Ultimate x64, Corsair AX1200, 2x Corsair Force GT 120Gb Raid 0, 2TB Hitachi Deskstar, Samsung Syncmaster BX2431, Corsair K90, Mionix naos 5000, Sennheiser pc 360

Permalänk
Inaktiv

Är det bara jag som känner att Windows 8 inte blir ett operativsystem?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sound Shower:

Hur länge får man behålla Consumer Preview'n innan nån klocka börjar räkna ner och man måste byta till fjullfjädrade Windows som med Windows 7 RC'n 2009?

Till skillnad från RC'n så är det här långt ifrån den färdiga produkten, men jag gissar på ett par månader, och jag skulle inte byta ut windows 7 som main OS än.

Visa signatur

Tänker inte skryta om alla mina prylar, så det får bli att framföra faktan att jag lagar godare köttbullar än dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andragaz:

Är det bara jag som känner att Windows 8 inte blir ett operativsystem?

Blir? Det kan ju inte bli något det redan är?

OnTopic:
Nu ska man bara sluta jobba och köra in detta på htpcn. Som man har längtat!

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

tacka vet jag Virtualbox!

Visa signatur

Gaming: Phanteks Eclipse P400 | Intel i5 6600K | Gigabyte Z170X-Gaming-3 | Corsair Vengeance LP 16GB 3000Mhz | EVGA GeForce GTX1070 SC ACX 3.0 | Crucial MX300 525GB | Corsair CX550M 550W
Laptop: MacBook Pro 13" Mid 2014

Permalänk

Vad bra att det finns folk som är beredda att ställa upp som testkaniner så att vi får en mer stabil produkt vid lansering

Permalänk

Hur gör man för att enkelt ta bort det efter att man testat det utan att krångla till något annat? Måste man lägga det på en annan hårddisk än Win 7?

EDIT: nvm, kom på det

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NoNamesWayne:

Blir? Det kan ju inte bli något det redan är?

OnTopic:
Nu ska man bara sluta jobba och köra in detta på htpcn. Som man har längtat!

Hahah nä du har rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av zwete:

Till skillnad från RC'n så är det här långt ifrån den färdiga produkten, men jag gissar på ett par månader, och jag skulle inte byta ut windows 7 som main OS än.

Njae .. Det är väl ungefär likadant som med RC:N på Windows 7. Dock stod det tidigare att de inte hade bestämt sig än om det har blivit 180 dagar eller ett helt år. Jag vet dock inte vad de har bestämt sig för nu.

Snackas om Windows 8 släpp i höst och Windows 7 släpptes ungefär ett år efter RC. Så nog är denna i samma fas som RCN var, om inte ännu längre gången.
Arm-versionen som de har haft lite trubbel med bara. Förväntas släppas om ett år.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Drivrutinerna till sju fungerar säkert galant Slangar ner nu och ska prova på labblaptopen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Skrivet av Andragaz:

Är det bara jag som känner att Windows 8 inte blir ett operativsystem?

Jag tror mig vara 100% säker på att windows8 är ett operativsystem... Annars har jag nog missat något viktigt

Permalänk
Medlem

Do not want!
Inte på något annat en än surfplatta/mobil i alla fall..
När kommer de visa upp classic versionen av W8? Blir det någon sådan?

Permalänk
Medlem

Många av de nya funktionerna är ju extremt lika det i Android 3.1-3.2 dvs tablet versionen av Android. Dvs miniatyrer av program som är igång på skärmens vänstersida och funktionen att dela innehåll till ett annat program. Finns numera i Android 4.0 också.

Jag gillar iofs det sättet då Windows i nuläget är sjukt osmidigt på att flytta material mellan program med. Man måste ofta lokalisera samma fil som man har öppen i ett annat program i ett annat programs dialogruta.

Permalänk

Jag gillar det. Kan bli ett ekosystem som de andra bland annat Google och Apple kan få svårt att slå tror jag. Gillar att man kan ta in Metro i sidan av skärmen när man är inne i den klassiska Windows läget.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Kass fart =/
Pendlar mellan 600-800 kb/s. En hel timmes väntan för 64-bit versionen!
När ska de lära sig att använda torrents vid släpp av stora filer...

Edit: Så stannar downloaden för andra gången. Rawr!

Permalänk
Medlem

[QUOTE="NoNamesWayne;12011024"]
Snackas om Windows 8 släpp i höst och Windows 7 släpptes ungefär ett år efter RC. Så nog är denna i samma fas som RCN var, om inte ännu längre gången. /QUOTE]

RC'n kom i slutet av April 2009 och butiksversionen kom i Oktober, så ett år var ju att ta i. Och om jag inte minns fel så var det i typ januari/februari som det gick ut.

Visa signatur

Tänker inte skryta om alla mina prylar, så det får bli att framföra faktan att jag lagar godare köttbullar än dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fläsklägg:

Vad bra att det finns folk som är beredda att ställa upp som testkaniner så att vi får en mer stabil produkt vid lansering

Men det är ju väldigt roligt att var en "testkanin" då kan man påverka o få sin åsikt på vad som är bra eller dåligt! Och dom lyssnar faktiskt! Tro det eller ej.

Hur som helst så är det roligt tycker jag!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skäggig legend

Det ser faktiskt väldigt bra ut i en tablet och verkar flyta oerhört bra, såhär tycker jag att Android skulle ha varit så kanske det skulle kunnat slåss mot Apple i de segmentet (pratar om flytet)

Är det bara jag som inte tycker om killen som pratar? Så otroligt stelt och läser direkt från ett papper (eller läst in) utan som helst inlevelse. Jag inväntar privatpersoner som testat det innan jag prövar!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Skrivet av ehrw:

Kass fart =/
Pendlar mellan 600-800 kb/s. En hel timmes väntan för 64-bit versionen!
När ska de lära sig att använda torrents vid släpp av stora filer...

Gick i 6 MB/s för mig och det är vad mitt klena bredband klarar av så att det borde verkligen gå snabbare för dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

Do not want!
Inte på något annat en än surfplatta/mobil i alla fall..
När kommer de visa upp classic versionen av W8? Blir det någon sådan?

Du har ju fortfarande det vanliga skrivbordet, MetroUI-menyn är endast startmenyn.
Det är värt att prova iallafall, jag tycker det verkar ganska trevligt.

Permalänk
Medlem

Consumer Preview kommer gå ut den 16 januari 2013.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vikingen_94:

Gick i 6 MB/s för mig och det är vad mitt klena bredband klarar av så att det borde verkligen gå snabbare för dig

Men men men!

Permalänk
Medlem

Gick otroligt snabbt att ladda ner!

Ska installera snart mina söner!

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Gick otroligt snabbt att ladda ner!

Ska installera snart mina söner!

Får inte ens igång min download igen!