Se Microsofts presentation av Windows 8

Permalänk
Melding Plague

Se Microsofts presentation av Windows 8

Den senaste testversionen av Windows 8 lanserades med buller och bång på mässan Mobile World Congress i Barcelona. Här är den 90 minuter långa presentationen.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser ganska bra ut faktiskt

Permalänk
Medlem

Wow, långa 90 min..

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem

Bara sett några min, men presentationen ser ut som en rip-off av developer preview-eventet i höstas. Har inte ändrat uppfattning utan tror det blir bra med gemensamt gränssnitt på dator och andra enheter. Kommer säkert flyta ihop till en delikat soppa när man köper en windows tablet senare.

Permalänk

We are here to talk about, how much I look like Bruce Willis from a distance..

Nej men detta blir ju en Fredagspanel thursday edition!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Jag kollade på hela videon... eller inte!

Visa signatur

- Look into your hard drive and open your mercy file.
- File not found.

Permalänk
Medlem

Windows 8 känns som en total flopp på desktop marknaden, till surfplattor kan det nog göra sig bättre.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

"Try repeating a circle with a mouse, it's pretty hard" ...hur svårt kan det vara, fruntimmer.

Permalänk
Medlem

Usch, fy, hemsk, vill inte ha, skumma bara igenom det hela på 3 minuter, men blir galen på detta metro, ok för många på en surfplatta kanske, men är inte intresserad av windows surfplattor eller telefoner, bara på datorn.

Var otroligt jobbigt med den dåliga kvaliten på videon också, orka inte med mer än skumma lite snabbt när det ser ut så där

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

skrämmande likt ett apple event.........

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FireFox:

Windows 8 känns som en total flopp på desktop marknaden, till surfplattor kan det nog göra sig bättre.

Jag är väldigt tveksam till att detta ens kommer införskaffas av ens en bråkdel av oss desktop användare. Det lilla jag testat av Metro är det långt ifrån anpassat till oss.

Permalänk

Har kollat mycket på sånt här. För mig verkar det som ännu jobbigare att hålla på och arbeta med datorn. Dom klickar ju överallt. Klicka här så kommer du här, klickar du här så kommer du hit. Du kan även klicka här bla bla bla.

Jag blir grymt förvirrad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kadjoopplo:

Har kollat mycket på sånt här. För mig verkar det som ännu jobbigare att hålla på och arbeta med datorn. Dom klickar ju överallt. Klicka här så kommer du här, klickar du här så kommer du hit. Du kan även klicka här bla bla bla.

Jag blir grymt förvirrad.

Nästan varje mening innehåller ordet "app". Sorgligt

Permalänk
Skrivet av FribBe:

Nästan varje mening innehåller ordet "app". Sorgligt

Till och med "skrivbordet" är en app.

Permalänk
Medlem

Mer positivt inställd till metro efter att ha kollat lite på "mus och tangentbord" delen av detta. fast jag är forfarande tveksam om det är värt att fixa win 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Usch, fy, hemsk, vill inte ha, skumma bara igenom det hela på 3 minuter, men blir galen på detta metro, ok för många på en surfplatta kanske, men är inte intresserad av windows surfplattor eller telefoner, bara på datorn.

Var otroligt jobbigt med den dåliga kvaliten på videon också, orka inte med mer än skumma lite snabbt när det ser ut så där

Men helt ärligt så tycker jag att du ska titta på hela klippet igen! Det är faktiskt inte så dumt, faktum är att det är väldigt smart och snabbarbetat.

Kolla vid 26:11 när han visar musen hur den fungerar i 8:an.

Kolla vid 23:03 hur har visar hur "startknappen" funkar. Riktigt nice är det!

och jag håller med vad dom sa i filmen i tidigare versioner så var det "klicka här för att starta! nu drar man bara ner musen i vänstra hörnet och så gör man sitt val man vill ha , snabbt o exakt!

Jag måste säga att jag har fått helt ändrade uppfattningar om 8:an efter att ha sett detta! Satan vad snabbjobbat OS:et är!

Visst, man får lära sig det "lite på nytt" men när det väl sitter, så blir det så mycket mer snabbjobbat, och inte lite heller

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boken:

skrämmande likt ett apple event.........

Har Apple patent på event också?
Tur att de inte liknar varandra på något annat då.

Permalänk
Medlem

Metro verkar helt ärligt göra sig skitdåligt på desktops och bärbara med lite större skärmyta och utan pekskärm. Vem kör alla sina program i fullskärm på en desktop, speciellt om man kör 16:9? :S Jag som brukar ha många fönster uppe, väldigt sällan i helskärm, skulle bli helt tokig på detta.

De skulle gjort metro till en "app" till den traditionella desktopen, inte tvärtom. Metro tror jag fungerar skitbra till pekplattor som har mindre skärmar, men inte till alla olika PCs.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonteP0nte:

Metro verkar helt ärligt göra sig skitdåligt på desktops och bärbara med lite större skärmyta och utan pekskärm. Vem kör alla sina program i fullskärm på en desktop, speciellt om man kör 16:9? :S Jag som brukar ha många fönster uppe, väldigt sällan i helskärm, skulle bli helt tokig på detta.

De skulle gjort metro till en "app" till den traditionella desktopen, inte tvärtom. Metro tror jag fungerar skitbra till pekplattor som har mindre skärmar, men inte till alla olika PCs.

Prova innan du beger dig....
När man väl har suttit några timmar och vet hur man ska göra och vad det mesta är så är det sjukt smidigt.

Själv tycker jag det är det bästa som hänt Windows.

Permalänk
Medlem

nja windows 8 ser ut som några barn har varit och kladdat och sen har dom gjort metro gränsnittet utav det.. inget win8 för min del på desktop. Win 8 verkar inte vara gjort för desktop alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crash:

nja windows 8 ser ut som några barn har varit och kladdat och sen har dom gjort metro gränsnittet utav det.. inget win8 för min del på desktop. Win 8 verkar inte vara gjort för desktop alls.

Snarare avskallat på blingbling som fjortisar älskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonteP0nte:

Metro verkar helt ärligt göra sig skitdåligt på desktops och bärbara med lite större skärmyta och utan pekskärm. Vem kör alla sina program i fullskärm på en desktop, speciellt om man kör 16:9? :S Jag som brukar ha många fönster uppe, väldigt sällan i helskärm, skulle bli helt tokig på detta.

De skulle gjort metro till en "app" till den traditionella desktopen, inte tvärtom. Metro tror jag fungerar skitbra till pekplattor som har mindre skärmar, men inte till alla olika PCs.

Du tittade inte heller på hela klippet va?

Kolla på 33:19 Inga problem alls!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd

Usch, ser riktigt rörigt ut.. Klarar mig fint med W7 i fortsättningen också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Prova innan du beger dig....
När man väl har suttit några timmar och vet hur man ska göra och vad det mesta är så är det sjukt smidigt.

Själv tycker jag det är det bästa som hänt Windows.

Efter att ha sett hela klippet så förstår jag verkligen så bra det är, så jag förstår dig nu!
Har inte hunnit testa det riktigt än, men det verkar ju vara riktigt smidigt!Och det jag gillar mest, snabbarbetat! Älskar att jobba fort o snabbt och om man bara lär sig grunderna i 8:an så kan 7:an gå o lägga sig!

Det kommer att bli exakt som XP ---> Win7 detta

Alla bara vill sitta kvar i det längsta, tills dom fattar

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Du tittade inte heller på hela klippet va?

Kolla på 33:19 Inga problem alls!

Tittade fram till de började snacka om ARM.

Ja, det fungerar när man är inne i desktopappen och kör program som inte är "metro-style apps". Problemet med det är bara att metro-apparna kommer inte att fungera i desktopappen såsom jag förstod det iaf, bara genom någon fullösning där bara 2 fönster verkar supportas. Ska man alltså tvinga utvecklare att skriva 2 separata program, en metro-style app och en som fungerar i desktopappen för att uppfylla användarnas krav? Låter som en väldigt segregerande och dålig lösning.

De borde i mitt tycke mer följt apples rutt i detta fall, och ta vissa funktioner från läsplattor och telefoner som kan vara bra för större skärmytor utan touchfunktion och implementera i desktopversionen istället.

Skrivet av leafbranch:

Prova innan du beger dig....
När man väl har suttit några timmar och vet hur man ska göra och vad det mesta är så är det sjukt smidigt.

Själv tycker jag det är det bästa som hänt Windows.

Jag ser bara inte vad det är som är så fantastiskt osmidigt med befintliga UI:et att de måste sätta det som en andrahandsapplikation.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Permalänk
Medlem

Och du har testat "Shit" ? eller du har som många andra bara förutfattade meningar?

Helt ärligt talat så tror jag att många entusiaster kommer att sitta på 8:an om typ 1år och rekommendera det till andra

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Och du har testat "Shit" ? eller du har som många andra bara förutfattade meningar?

Helt ärligt talat så tror jag att många entusiaster kommer att sitta på 8:an om typ 1år och rekommendera det till andra

Helt ärligt stämmer det ganska bra, fast Win 95 var inte så värst farligt. ME däremot var sannerligen ren skit.
Windows 2000 glöms dock på den bilden, suveränt OS. Vista är bättre med uppdateringar och service packs.

Permalänk

Kör det på en laptop just nu och det är rätt gött efter ett tag då man har lärt sig lite. Man kan använda desktop nästan som förr, när man behöver söka efter något så finns det en ny funktion för det. Tror det kommer bli bra efter ett tag men håller mig med 7an tills jag känner att det är mer värt att byta. blir dock en win8 pekdator fram till dess.

för er som klagar på att startknappen är borta så är det bara att klicka (windowsbutton) och börja skriva så söker den precis som innan. Älskar att man kan ha trippeltasking hehe typ att ha en app (spel som jag har nu tex) och desktop program, har iso och en mapp uppe.

Visa signatur

Datorer är som människor, det är insidan som räknas

Permalänk
Medlem

Jag var lite tveksam till en början, och trodde som många andra att det skulle passa sig bäst för enheter med pekskärm. Av ren nyfikenhet fixade jag hem det, och det tog mig ungefär 30 min att ändra åsikt.

ALLT går snabbare; boot, vakna, filöverföring, multitasking, you name it. Metro använder jag mig inte jättemycket av, men det tar ett (1) klick och ca 0,1 sekunder att nå det gamla hederliga desktop som vi är vana vid.

Metro kommer nog kännas ännu smidigare att använda när jag införskaffar min laptop med multitouch-musplatta.