Windows 8 släpps i nio olika utgåvor

Permalänk
Melding Plague

Windows 8 släpps i nio olika utgåvor

Förvirrade användare och tjuvnyp från konkurrenter hindrar inte Microsoft från att fortsätta med segmenteringen av Windows. Nästa version kan släppas i så många som nio olika utgåvor.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

För många versioner!

Visa signatur

- Look into your hard drive and open your mercy file.
- File not found.

Permalänk

Det var ju tur. Microsofts licensiering har ju varit lite för enkel genom åren

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Windows 9 kommer säkert i 15 versioner...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Blir Windows 8 Ultimate Professional Plus Edition för min del...

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Seasonic Prime PX 750W | MSI MEG Z490 UNIFY | Intel Core i7-10700K | Noctua NH-D15 chromax.black | Corsair Vengeance LPX Black 32GB | MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB | ASUS Essence STX II | Triangle AIO Twin | Beyerdynamic DT 1990 Pro

Permalänk
Medlem

Att dom aldrig lär sig -.- Räcker det inte med typ ARM, home premium, professional och ultimate? Geez.

Permalänk
Skäggig legend

Men GUD!!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Vad sägs om detta istället:
Windows 8 for PC
Windows 8 for Arm

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

blir windows 7 professional för mig... då jag inte gillar win8 alls!

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Nice, gillar att man har lite valmöjligheter!

Home Premium är det som gäller för hemmaanvändare, såvida man inte vill ha Ultimate förstås.

Permalänk
Medlem

Såg det på Youtube igår, såååå onödigt enligt mig :s

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedow:

Vad sägs om detta istället:
Windows 8 for PC
Windows 8 for Arm

Varför skulle hemmanvändare vilja betala extra för företagsinriktade funktioner?

Permalänk
Medlem

jag tycker det är bra så man får fler valmöjligheter. det skadar ju inte direkt med fler modeller? eller har jag fel?

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

bara bra ju , så man kan köpa en med lite mindre om man inte är i behov av allt och har lite mindre pengar ect

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

blir windows 7 professional för mig... då jag inte gillar win8 alls!

Du kanske skulle vänta på den färdiga versionen och ge den en ärlig chans innan du bestämmer dig?

Skrivet av Furze:

Blir Windows 8 Ultimate Professional Plus Edition för min del...

Hur kan du veta det när inga skillnader i pris eller funktioner har släppts än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Du kanske skulle vänta på den färdiga versionen och ge den en ärlig chans innan du bestämmer dig?

Joo, det är sant.. men dom får ändra väldigt mycket för att jag skulle ens få en tanke på att köpa det.
Men jag ger dom fortfarande en chans, men om det inte ändras så blir det linux för mig.

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Vad är ens skillnaden mellan dessa? Har alltid kört med ultimate så jag vet inte vad som fattas i dom andra

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Entusiast

Fast starter lär väl vi i Europa inte se röken av som det var med starter till Wndows 7.
Så det nya är alltså ARM, en utväreringsversion för företag och den där Pro Plus. Den enda faktiskta skillnaden i verkligheten för folk är då skillnaden mellan Pro och Pro plus. Så, det var väl inte så himla krångligt eller?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av morxy49:

Vad är ens skillnaden mellan dessa? Har alltid kört med ultimate så jag vet inte vad som fattas i dom andra

Jag är lite inne på ditt spår. Nu fick jag mitt Ultimate 64 av min farbror, men vet fortfarande inte vad som skiljer alla åt oO

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Citat:

Till ARM-baserade plattformar gäller dock endast en version av Windows 8, även känd som "Windows for ARM".

Är det inte Windows on Arm ? WOA

Permalänk
Medlem

Så länge jag kan stänga av Metro helt är jag nöjd, passar inte på Spelburken imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Joo, det är sant.. men dom får ändra väldigt mycket för att jag skulle ens få en tanke på att köpa det.
Men jag ger dom fortfarande en chans, men om det inte ändras så blir det linux för mig.

Med "ge det en chans" menar jag inte att "en chans att ändra på det" utan "försök ta till dig förändringarna".
Hur länge har du aktivt använt Consumer Preview?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Varför skulle hemmanvändare vilja betala extra för företagsinriktade funktioner?

Jag skulle hellre se moduler för det istället.
Sen är det en känga till Microsoft att sluta släppa "Starter Edition"-versioner med max 3 aktiva program igång samtidigt.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Hur kan du veta det när inga skillnader i pris eller funktioner har släppts än?

Om du läser igen och tänker efter så ser du att den versionen inte enns finns eller kommer finnas.
Läs mellan raderna vet ja ^^

OnT.
Så vida inte windows 7 ultimateanvändare får en gratis uppgradering som vista användarna fick så kommer jag troligen inte enns testa windows 8.
Vad jag läst och sett hittills så är det inget som lockar mig samt att metro och ribbon ser i mina ögon för jäkligt ut vare sig det befinner sig på en datorskärm, platta eller smartphone.

Om det går utan fulhacks att få till utseendet i 2000, xp eller windows 7 så kanske jag funderar.
Inge glad vid dom aktiva hörnen dom har heller. Fick en liknande funktion i en gammal bärbar jag hade och det var fullständigt missfoster över det :\

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

9 versioner, och förmodligen ingen utav dom levereras utan Metro.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Många det, för dom allra flesta flesta privatanvändare 95% eller så, så är det antagligen bara 2 varianter som är intressanta Home premium eller Professional Edition, kanske en och annan med home basic för klena netbooks, Enterprise och ultimate har ju inget extra som man använder som vanlig privat användare ändå.

Har faktiskt inte testat CP men den är nerladdad, men har svårt att motivera mig till att testa den ju mer man läser om Win 8 desto mindre intresse får man för det.
Jag vill ha en version utan Metro OCH med startknapp från början

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedow:

Vad sägs om detta istället:
Windows 8 for PC
Windows 8 for Arm

Nej, för det finns massor av funktioner som t.ex företags användare betalar extra för men hemma användare inte vill/behöver ha.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Med "ge det en chans" menar jag inte att "en chans att ändra på det" utan "försök ta till dig förändringarna".
Hur länge har du aktivt använt Consumer Preview?

Jag har kört med consumer preview i cirka 8 timmar (totalt, över ett par dagar) och jag känner att det är absolut inget för mig.
Jag känner också att förändringarna inte passar mig (men förstår att det passar andra), och kommer ge dom en chans om det ändras... dock ser jag det som högst osannolikt.

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedow:

Jag skulle hellre se moduler för det istället.
Sen är det en känga till Microsoft att sluta släppa "Starter Edition"-versioner med max 3 aktiva program igång samtidigt.

Jag är också inne på ditt spår med moduler, det vore ju toppen om man kunde köpa och ladda hem dom Windows "features" man vill ha, typ köpa Metro eller mer än 3 aktiva program, typ Pay-as-you-grow modell.

Sen kanske man måste ha kvar dagen paket för stora massan men för "geeks" så vore det ju toppen att själv få välja vad man vill ha .

Permalänk
Medlem

Personligen så kommer jag att helt hoppa över win 8, mina win 7 datorer håller tills det är dags för ny dator, och med den takt ms vräker ut nya versioner så blir det nog win 9 på den...