Sidan 3 av 4 12 3 4

Verktyg Visningsval
2012-03-05, 16:17   #61

Genelec8030

Medlem

Registrerad: jan 2012

Vad kul, nio olika varianter på ett leksaks-OS. Nästa Windows kanske görs för profesionella användare. :-)
Genelec8030 är inte uppkopplad
2012-03-05, 16:17   #62

eXale

Medlem

eXales avatar

Plats: Lund

Registrerad: mar 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sifear Visa inlägg
Windows 8 Ultimate Edition = Kräm della kräm
Windows 8 Enterprise Edition = Samma som win7 är idag
Du är medveten om att Ultimate igentligen bara är Windows Enterprise, med konsument baserad licens.

Med andra ord, i enklaste fall ska dessa versioner existera:

Windows 8 Home
Windows 8 Professional
Windows 8 Enterprise

Inget Ultimate, med andra ord. Detta skulle även förtydliga skillnaderna mellan de olika varianterna. Det många inte förstår är att de extra funktioner i W7 Ultimate över Professional är endast användbara i Enterprise miljöer. Förutom Bitlocker och språkpaket då.
eXale är inte uppkopplad
2012-03-05, 16:52   #63

the12221

Medlem

Plats: stockholm

Registrerad: jan 2010

Förvirrande!
the12221 är inte uppkopplad
2012-03-05, 16:54   #64

bubbleq

Medlem

Plats: Stenungsund

Registrerad: sep 2009

Tror detta skapar en del förvirring hos folk när dom skall köpa dator. Tacka vet jag linux där man får bygga sin egen utgåva
2012-03-05, 17:01   #65

Gratzner

Medlem

Gratzners avatar

Plats: Lindome

Registrerad: aug 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av bubbleq Visa inlägg
Tror detta skapar en del förvirring hos folk när dom skall köpa dator. Tacka vet jag linux där man får bygga sin egen utgåva
Nä.. det lär det inte göra.

"Åh, Windows installerat.. perfa"
2012-03-05, 17:03   #66

AmiDonk

Medlem

Plats: SweC Rocks

Registrerad: maj 2005

Tycker Microsoft aldrig namngivet sina produkter bra...Och nu är de sämst på det...Fast tänker man efter, så är det inte många OS med bra namn...Bara Linux samt Android som har klockrena namn...Senast läste jag att Android's kommande system ska kallas "Jelly Beam" samt "Key Lime Pie".... helt klockrent....Windows 7,8....nja...låter som en torr socka....

Dessa alla versioner spelar väl inte så stor roll, men som någon skrev...räcker det med 2-3 versioner... typ Windows Basic,Windows Pro samt Windows ARM.....
AmiDonk är inte uppkopplad Folding
2012-03-05, 17:47   #67

Leedow

Medlem

Leedows avatar

Plats: Falun

Registrerad: dec 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Minimupp Visa inlägg
Jo, att sätta en spärr på max 3 applikationer igång samtidigt är rätt jävligt..
Men jag tror de dumpade den spärren rätt snabbt?

W7 Starter does not include:

Aero Glass, meaning you can only use the “Windows Basic” or other opaque themes. It also means you do not get Taskbar Previews or Aero Peek.
Personalization features for changing desktop backgrounds, window colors, or sound schemes.
The ability to switch between users without having to log off.
Multi-monitor support.
DVD playback.
Windows Media Center for watching recorded TV or other media.
Remote Media Streaming for streaming your music, videos, and recorded TV from your home computer.
Domain support for business customers.
XP Mode for those that want the ability to run older Windows XP programs on Windows 7.

Nja, tror de blir tvärtom..
OEM Home Premium kommer troligtvis fortfarande kosta ~1k.
Starter och Home Basic kommer troligtvis bara vara tillgängligt för "emerging markets", som med W7.
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_7_editions
Här är en hyfsat bra lista på skillnaderna:
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows...mparison_chart
2012-03-05, 17:51   #68

skog1s

Medlem

skog1ss avatar

Plats: Swec Forum

Registrerad: aug 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av MacEnkronan Visa inlägg
Orsaken stavas väl som vanligt --> Pengar!

Håller med för övrigt: lite fööööööööör många versioner ja. Stackars hemmafru som ska göra sitt val.xD
Men hemmafrun skiter väl i vilket, hon köper en dator, och frågar "funkar denna med Facebook" sen är hon nöjd!

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Genelec8030 Visa inlägg
Vad kul, nio olika varianter på ett leksaks-OS. Nästa Windows kanske görs för profesionella användare. :-)
Du har inte lekt med Windows 8 Consumer Preview än va?

Citat:
Ursprungligen inskrivet av the12221 Visa inlägg
Förvirrande!
Citat:
Ursprungligen inskrivet av bubbleq Visa inlägg
Själv tycker jag inte att det är så förvirrande! Tycker det talar för sig själv.
Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[NAS DNS-323 3TB][Skärmar=24",24",24" Eyefinity]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz,HD 6950 2GBFoto [Nikon D3100][70-300/35 1,8/18-55
skog1s är uppkopplad nu
2012-03-05, 18:24   #69

MacEnkronan

Avstängd

MacEnkronans avatar

Plats: Stockholm såklart!:)

Registrerad: maj 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av skog1s Visa inlägg
Men hemmafrun skiter väl i vilket, hon köper en dator, och frågar "funkar denna med Facebook" sen är hon nöjd!(...).
Jo du har rätt, men det är lite vad jag menade (även om det inte framgick så tydligt), hemmafrun kommer ligga i händerna på Nasse säljare på någon av affärerna ur Dödens Triangel.:/
Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!
MacEnkronan är inte uppkopplad
2012-03-05, 18:59   #70

Sifear

Medlem

Sifears avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: apr 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av eXale Visa inlägg
Du är medveten om att Ultimate igentligen bara är Windows Enterprise, med konsument baserad licens.

Med andra ord, i enklaste fall ska dessa versioner existera:

Windows 8 Home
Windows 8 Professional
Windows 8 Enterprise

Inget Ultimate, med andra ord. Detta skulle även förtydliga skillnaderna mellan de olika varianterna. Det många inte förstår är att de extra funktioner i W7 Ultimate över Professional är endast användbara i Enterprise miljöer. Förutom Bitlocker och språkpaket då.
Visste redan att det var lite skilland mellan pro och ultimate samt att enterprise var för volym license men efte lite googling så ser det ut att stämma att ultimate och enterprise är samma. Tycker dock att win arm ska få en egen utgåva till ett lågt pris för att kunna konkurera med android och iOS.
Corsair Air 540 Chassi// Intel Core i7 4930K @ 4.1 ghz// EVGA GTX 780Ti// Corsair Vengeance 1600Mhz 16gb// Asus Rampage IV Black Edition // Corsair RM 1000W // Intel 530 120GB SSD // Seagate 2TB SSHD // Dell U2711 27tum // Windows 8.1 Professional X64
Sifear är inte uppkopplad
2012-03-05, 18:59   #71

skog1s

Medlem

skog1ss avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av MacEnkronan Visa inlägg
Jo du har rätt, men det är lite vad jag menade (även om det inte framgick så tydligt), hemmafrun kommer ligga i händerna på Nasse säljare på någon av affärerna ur Dödens Triangel.:/
Så sant! Detta påminner mig om min granne. Hon sa: (rent galen och panikslagen) "Jag har ingen facebook" Jag sa: "du menar att din internetkoppling har försvunnit" Hon skriker: "NÄ FACEBOOK" Vissa tror faktiskt att Facebook är internet! Sorgligt men sant.
Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[NAS DNS-323 3TB][Skärmar=24",24",24" Eyefinity]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz,HD 6950 2GBFoto [Nikon D3100][70-300/35 1,8/18-55
skog1s är uppkopplad nu
2012-03-05, 21:35   #72

Aqualize

Hedersmedlem

Aqualizes avatar

Plats: Märsta

Registrerad: jan 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zotamedu Visa inlägg
Fast starter lär väl vi i Europa inte se röken av som det var med starter till Wndows 7.
Så det nya är alltså ARM, en utväreringsversion för företag och den där Pro Plus. Den enda faktiskta skillnaden i verkligheten för folk är då skillnaden mellan Pro och Pro plus. Så, det var väl inte så himla krångligt eller?
Windows 7 Starter edition finns ju massvis i Europa. Inte retail men som OEM-installation för netbooks. Har det själv. Använder inte windows så mycket på den så jag har låtit det vara och inte ändrat till professional (många MSDN:AA licenser att ta av).
I XP och Vista kallades starter edition den som var tänkt för "emerging markets" (U-länder). Men i 7:an svängde de ju om det så home basic blev den varianten. Konstigt värre.
2012-03-05, 21:54   #73

DubStepBooy

Medlem

DubStepBooys avatar

Plats: Jönköping

Registrerad: mar 2011

Windows 7 Ultimate? Fuck this shit, we need to go higher.. --> Windows 8 Ultimate!
2012-03-05, 23:30   #74

BlackBird

Medlem

BlackBirds avatar

Plats: Åtvidaberg

Registrerad: jul 2001

Citat:
Ursprungligen inskrivet av AmiDonk Visa inlägg
Tycker Microsoft aldrig namngivet sina produkter bra...Och nu är de sämst på det...Fast tänker man efter, så är det inte många OS med bra namn...Bara Linux samt Android som har klockrena namn...Senast läste jag att Android's kommande system ska kallas "Jelly Beam" samt "Key Lime Pie".... helt klockrent....Windows 7,8....nja...låter som en torr socka....

Dessa alla versioner spelar väl inte så stor roll, men som någon skrev...räcker det med 2-3 versioner... typ Windows Basic,Windows Pro samt Windows ARM.....
Det du pratar om är ju bara kodnamnen ändå. Android 2.2, 2.3, eller för den delen 4.0 låter inte jättemycket mer upphetsande än Windows 8 om jag ska vara ärlig. Windows 8 var väl känt som både Midori och Chidori en gång i tiden. Vista hette Blackcomb och Vienna.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...soft_codenames

Jämför med Androids dessert-namn känns MS namn rätt coola ändå
Antec P182 - i5 3570K - Asus P8Z77-V - 16 gb Corsair LP - HP LP2275w @ Asus GTX660 - Corsair Force F80 - WD Caviar Green 1TB (EARS) - 2x WD Caviar Green 2TB (EARX + EFRX) - PX712SA DVD - Fractal Design 1000w - Logitech UltraX Black - Steelseries Sensei
BlackBird är inte uppkopplad
2012-03-06, 00:05   #75

skog1s

Medlem

skog1ss avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av BlackBird Visa inlägg
Det du pratar om är ju bara kodnamnen ändå. Android 2.2, 2.3, eller för den delen 4.0 låter inte jättemycket mer upphetsande än Windows 8 om jag ska vara ärlig. Windows 8 var väl känt som både Midori och Chidori en gång i tiden. Vista hette Blackcomb och Vienna.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...soft_codenames

Jämför med Androids dessert-namn känns MS namn rätt coola ändå
Håller med dig fullständigt!
Även om Microsoft har många olika versioner, så berättar dom i namnet vad det innehåller!! Och man behöver inte vara ett geni för att tolka det!

Jag som är en noob på linux (har haft med det att göra i flera omgångar) tycker att deras namnval är mycket svårare, och då ska vi inte snacka om en person som inte fattar!

Så svårt är det inte, som jag skrev innan, det talar för sig själv!

Och fattar man inte det, så....... *visslar o visslar o visslar****
skog1s är uppkopplad nu
2012-03-06, 00:24   #76

m0rk

Medlem

m0rks avatar

Registrerad: sep 2004

Hur svårt ska det vara MS? Släpp en version till ett lågt pris, säg 1000kr, där användarna själv kan bocka i installation vad de inte vill ha. Om de nu känner att de vill klå användarna på mer pengar så borde följande räcka; Home, Professional, Windows for ARM samt Server.
2012-03-06, 01:39   #77

Grumbledock

Medlem

Grumbledocks avatar

Plats: Hemma

Registrerad: maj 2006

Varför inte göra det enkelt, kör på Home för alla vanliga användare, en nedskalad för netbooks och liknande (ARM?), en enterprise och slutligen en 1337 HaXXoR Elite edition, med extra DLC (gratis service pack) och förhandsbokningserbjudande med hela 4 exklusiva skrivbordsbakgrunder för alla professionella hardcore gamers/windows användare.
Den sista versionen kan ges ett löjligt enkelt antipiratsystem av förståeliga skäl, medan de andra kan få bra system, då de troligen inte ens blir intressanta för piraterna att fokusera på.
Alla gamers får ett coolt OS, hemanvändare får ett användarvänligt OS, MS får sin vinst. alla nöjda ^^
Grumbledock är inte uppkopplad
2012-03-06, 08:59   #78

Genelec8030

Medlem

Registrerad: jan 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av skog1s Visa inlägg

Du har inte lekt med Windows 8 Consumer Preview än va?

.
Nej, men jag provade alfan nån gång förra året, och har läst om Consumer Preview. I mina ögon, och uppenbarligen väldigt många andras (inklusive och kanske särskilt IT-folk och avancerade användare), är Win 8 ett trams-OS för surfbrädor. Jag tror att man bedrar sig å det grövsta om man tror att Metro är framtiden för desktop-OS..

Obs att det inte nödvändigtvis är trams-OS för nischen surfbrädor. Min åsikt är endast kring Win 8 som vanligt desktop OS.
Genelec8030 är inte uppkopplad
2012-03-06, 09:39   #79

snajk

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: jun 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Minimupp Visa inlägg
Nope.
"Windows 7 Home Basic is available in "emerging markets", in 141 different countries. Some Windows Aero options are excluded along with several new features. Home Basic, along with other editions sold in emerging markets, include geographical activation restriction, which requires users to activate Windows within a certain region or country." /wiki
Citat:
Ursprungligen inskrivet av MooD Visa inlägg
Är det verkligen så? Vill minnas att starter utvecklades för just netbooks, exempelvis skulle de bara kunna köra 3 program samtidigt (pga den slöa cpun), skulle inte gå att ändra wallpaper, ingen aero osv, sedan ändrade de dock många punkter.
Jo, ni har rätt. Det är tvärtom mot vad jag sa. Basic är för U-länder och starter för netbooks. Logiken i namnen sa tvärtom dock, basic borde ju vara budgetvarianten på vanliga marknader och starter för de marknader där man inte har råd att köpa vanliga versioner (emergent markets, alltså typ uppstartsmarknader på svenska tycker jag borde ha startversionen). Men det är klart att man inte kan lita på MS namngivningslogik.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av RobCar Visa inlägg
W7 Premium brukar det heta på vanliga laptops hur som helst.
Jo, laptops riktade mot konsumentmarknaden. De senaste laptops jag köpt har haft professional eller inget windows installerat alls.
snajk är inte uppkopplad
2012-03-06, 14:55   #80

PerZerk

Medlem

PerZerks avatar

Registrerad: jul 2008

Jag har då inte sett Windows 7 Home Basic däremot Windows Vista Home Basic.

Varför inte fokusera sig på 3-4 versioner? En bantad (starter), en standard (home premium) och en för företag/mer krävande användare (profesional/ultimate).
i7 2600 4GHz | Arctic i30 | Asus P8Z68-V/GEN3 | 16GB | 2x EVGA GTX 680 SC SLI | X-FI Xtreme Audio PCI-E | HDD 300GB | HDD 1TB | 2st Sony DVD-RW 24x | FSP Aurum 700W | Win7 Pro x64 | MX-518 | CPU-Z, 3DMark 11 // Pavilion m6-1052eo | i5 3210m 3GHz | 8GB | HD 7670m 1GB | 120GB SSD | Win7 Pro x64 // DIR-600 B5 FW: 2.17 / Netgear Prosafe GS105 / GS108
PerZerk är inte uppkopplad
2012-03-06, 14:59   #81

m0rk

Medlem

m0rks avatar

Registrerad: sep 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av PerZerk Visa inlägg
Jag har då inte sett Windows 7 Home Basic däremot Windows Vista Home Basic.

Varför inte fokusera sig på 3-4 versioner? En bantad (starter), en standard (home premium) och en för företag/mer krävande användare (profesional/ultimate).
Nähh inte jag heller.. Var tvungen att ta en titt om det ens såldes i Sverige

http://www.dustinhome.se/asus-eee-pc...Provider_dacsa

http://www.dustinhome.se/asus-eee-pc...Provider_dacsa
2012-03-06, 15:18   #82

thomas_skane

Medlem

Plats: Örebro

Registrerad: feb 2005

Kan vi inte få köpa nyaste DirectX för 200kr så kan jag köra XP?
2012-03-06, 20:51   #83

skog1s

Medlem

skog1ss avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Genelec8030 Visa inlägg
Nej, men jag provade alfan nån gång förra året, och har läst om Consumer Preview. I mina ögon, och uppenbarligen väldigt många andras (inklusive och kanske särskilt IT-folk och avancerade användare), är Win 8 ett trams-OS för surfbrädor. Jag tror att man bedrar sig å det grövsta om man tror att Metro är framtiden för desktop-OS..

Obs att det inte nödvändigtvis är trams-OS för nischen surfbrädor. Min åsikt är endast kring Win 8 som vanligt desktop OS.
Jag ROFL åt din mening " och kanske särskilt IT-folk och avancerade användare" får man fråga, vem är IT-folket? (är det dom som inte testat 8:an) och dom "avancerade användare" (du menar dom som inte har testat 8:an igen, dom som har sett en bild på "Metro" och tycker som alla andra som inte testat) Då fattar jag!

Jag pallar inte! Helt ärligt.

Men testa en månad och skriv sen! Då ska jag ta dig på allvar!!

Och jag måste bara skriva att jag hade själv förutfattade meningar om 8:an! Jag hade verkligen det!
Men det går att fixa så att man får det så som man själv vill ha det!
Och jag själv börjar fundera på att byta ut 7:an mot 8:an på alla mina datorer, p g a en enda orsak. Det är så satans snabbjobbat, när man väl har lärt sig att föra sig med det! Och det är en sak jag gillar, smart, snabbjobbat, mindre klickande!

Kommer ihåg vilket motstånd det var till Win 7 när det kom! Och många satt kvar på XP! Ja och hur ser det ut nu......

Testa OCH lär 8:an och du kommer att tycka att 7:an är "lite XP"
skog1s är uppkopplad nu
2012-03-07, 08:25   #84

deegan

Medlem

deegans avatar

Plats: /bin/bash

Registrerad: mar 2002

Helt obegripligt korkat. Det räcker med 1 version som i installationsprocessen frågar vad du skall använda datorn till och sedan installerar den efter behov det som behövs. Men varför göra det enkelt när man kan göra det svårt.
2012-03-10, 15:59   #85

rbt

Medlem

Registrerad: apr 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av deegan Visa inlägg
Helt obegripligt korkat. Det räcker med 1 version som i installationsprocessen frågar vad du skall använda datorn till och sedan installerar den efter behov det som behövs. Men varför göra det enkelt när man kan göra det svårt.
Självklart är det olika kostnad. Det går mer eller mindre att göra som du säger men då måste alla köpa ultimate, alt. alla köper starter och får sedan lägga till för att låsa upp mer funktioner (vilket finns redan till 7'an med "Windows Anytime Upgrade"). Företag har ofta koll på vad de vill inkludera i sin standardarbetsplats och vill inte betala för spel och mediafunktioner.
rbt är inte uppkopplad
2012-03-10, 16:48   #86

Zotamedu

Entusiast

Zotamedus avatar

Registrerad: dec 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av lille7 Visa inlägg
Kommer alla dessa komma i 32 och 64 bitars versioner också eller har microsoft äntligen bestämt sig för att skippa 32 bitars versioner?
Det kommer finnas 32-bit men förhoppningsvis blir det här sista versionen. Antar att de bara håller kvar i 32-bit för kompatibilitetens skull. Eller så hände det ihop med att ARM är 32-bit. Vad vet jag men Windows 9 verkar bli enbart 64-bitars om man ska tro de lösrykta rykten som cirkulerar. Är det någon som stött på en 32-bitars Windows 7? Tycker alla datorer som säljs har 64-bit.

Citat:
Ja det är helt obegripligt med produktdiffrentiering. Varför kan inte bara Intel sälja 2700K så får vi själva välja att dra ner frekvenserna och stänga av HT. Eller Volvo tillverkar bara den största motorn så får vi helt enkelt låta bli att trampa så hårt på gasen och inte använda högsta växeln.
Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24
Zotamedu är inte uppkopplad Folding
2012-03-12, 07:01   #87

deegan

Medlem

deegans avatar

Plats: /bin/bash

Registrerad: mar 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zotamedu Visa inlägg
Ja det är helt obegripligt med produktdiffrentiering. Varför kan inte bara Intel sälja 2700K så får vi själva välja att dra ner frekvenserna och stänga av HT. Eller Volvo tillverkar bara den största motorn så får vi helt enkelt låta bli att trampa så hårt på gasen och inte använda högsta växeln.
Det har jag aldrig sagt, jag sa bara att dom kan släppa sin version i en utgåva och sedan får personen själv välja vad som passar bäst. Det är smidigare än att ha som dom tänkt nu 8 olika utgåvor och så måste du pricka rätt där. Visst kanske du och jag prickar rätt men det vore naivt att anta att alla andra i hela världen som funderar på att köpa Windows8 är på samma nivå och kan göra ett kvalificerat val som passar just dom.
2012-03-12, 08:27   #88

Zotamedu

Entusiast

Zotamedus avatar

Registrerad: dec 2005

Citat:
Det har jag aldrig sagt, jag sa bara att dom kan släppa sin version i en utgåva och sedan får personen själv välja vad som passar bäst. Det är smidigare än att ha som dom tänkt nu 8 olika utgåvor och så måste du pricka rätt där. Visst kanske du och jag prickar rätt men det vore naivt att anta att alla andra i hela världen som funderar på att köpa Windows8 är på samma nivå och kan göra ett kvalificerat val som passar just dom.
Fast det är inte så himla svårt. De som inte vet skillnaden mellan de olika utgåvorna behöver inte mer än den de kommer få när de köper en dator Antar att det blir home premium den här generationen också. En del här vill ha lite mer avancerade funktioner så vi skaffar Pro. Förrutom de som piratar som tar Ultimate på ren princip och inte för att de någonsin kommer ha någon nytta av det. Sen har vi företag och där sitter det lite IT-folk och vänder och vrider på alla versioner och tar den som passar just deras behov bäst. Nu tror jag iof inte att det här kommer spridas till företag i någon större utsträckning med tanke på hur många som nyss bytt till eller snart skall byta till Windows 7.
Tittar man igenom listan så är den oförändrad för de som inte har någon koll. Det finns fortfarande home basic och home premium för vanliga Svensson.
Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24
Zotamedu är inte uppkopplad Folding
2012-03-17, 17:09   #89

Soulfly

Medlem

Registrerad: mar 2004

Jobs gjorde en genial satir på MS när Leopard annonserades:
http://www.youtube.com/watch?v=gtSDlSVDibA

Alla dessa versioner är ju så galet att man knappt kan greppa det.

Kan man få sina fyrkanter både på höjden och bredden? På höjden hade passat bra på kylskåpet, där hade detta UI kanske gjort sig.. men på en desktop. nja. Lycka till med W9.
Soulfly är inte uppkopplad
2012-04-12, 20:25   #90

Kingofmoon

Medlem

Kingofmoons avatar

Plats: Tampa Bay

Registrerad: dec 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Dorsin Visa inlägg
Ja, pengar.
Ja vad skulle annars vara bakom? Vilket flummigt inlägg. Världen byggdes inte med kärlek och cannabis!

OnTopic;
Hur kan valfrihet vara ett problem? Dock håller jag mig till Win 7 + Linux.
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker