Super Flower gör passivt nätaggregat med 80 Plus Titanium

Permalänk
Melding Plague

Super Flower gör passivt nätaggregat med 80 Plus Titanium

Super Flower slår konkurrenterna på fingrarna med ett passivt nätaggregat som ska klara av uppemot 96 procents verkningsgrad.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk


I want! Ska bli intressant att se priser.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Kostar den under 4k för 550w så kommer jag troligen köpa den

Permalänk
Medlem

inte helt fel i htpcn!

Permalänk
Avstängd

Super Flower har imponerat ett tag nu, det verkar som dom fortsätter på samma spår

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Jävlar vad bra! Hoppas hoppas att de lanseras även på den svenska marknaden.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Ruskigt fin verkningsgrad! Blir intressant att se om den kommer hit samt vad den kommer kosta.

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem

Grymt, hoppas kvalité och pris håller måttet också.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Jag kan dra skiten över gränsen om det är så;)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Trevligt:D När kan vi vänta oss en prissänkning på 80+gold tror ni?

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk

"80 plus" killarna får ta och döpa en underavdelning till "90 plus"

Visa signatur

Intel i5 2500k 4,7Ghz@ 1,425v - Noctua NH-D14 - Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB CL8 1,5v - Gigabyte Radeon HD7970 3GB 1189/6400 mhz - Asus Xonar Essence STX - Asrock Z77 Extreme 6

Permalänk
Medlem

400W passivt är ju perfekt till en standard burk.
Frågan blir ju vad prislappen hamnar på.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Skrivet av Wully:

Kostar den under 4k för 550w så kommer jag troligen köpa den

Om den kostar under 1.5k så kommer jag köpa den till min nästa dator.
<4k? Nja, lite mycket för min smak då mitt nuvarande nätaggregat är 850W guld och kostade 1500kr.

Permalänk
Avstängd

Eftersom Super Flowers närvaro här i Sverige är i princip icke-existerande får vi nog helt enkelt vänta och hoppas på att NZXT fortsätter med dom som tillverkare.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z0rk:

400W passivt är ju perfekt till en standard burk.
Frågan blir ju vad prislappen hamnar på.

400W passivt finns redan på den svenska marknaden: Passivt nätagg på 400W

Det som kommer kosta för just aggen i artikeln är verkningsgraden.

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Hedersmedlem

Sannerligen goda nyheter såhär på en fredagseftermiddag. Jag är nog en av många som saknar Super Flower här i Sverige. 80+ Titanium, ja tack. snart så är det inte några större problem att bygga helt passiv dator, eller i alla fall en riktigt tyst en.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Nådde inte Super Flower Platinum genom att strunta i säkerhetsfunktioner som OCP? Hoppas det inte är samma sak här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Om den kostar under 1.5k så kommer jag köpa den till min nästa dator.
<4k? Nja, lite mycket för min smak då mitt nuvarande nätaggregat är 850W guld och kostade 1500kr.

Passivt är värt guld imho

Permalänk
Medlem

Namnet Super Flower låter lika roligt varje gång jag läser det På ett positivt sätt då.

"Super Flower - Om Mario själv får välja"

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manneh:

400W passivt finns redan på den svenska marknaden: Passivt nätagg på 400W

Det som kommer kosta för just aggen i artikeln är verkningsgraden.

Jo men nu var det ju platinum agg det gällde.

Passiva agg har funnits i många år men inte med denna verkningsgraden.
Har själv haft ett par olika.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z0rk:

Jo men nu var det ju platinum agg det gällde.

Passiva agg har funnits i många år men inte med denna verkningsgraden.
Har själv haft ett par olika.

Nej, det är titanium-agg det gäller

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Hedersmedlem

Kan lätt tänka mig köpa ett passivt nätaggregat. Först måste dom dock övertyga mig om att deras produkter håller hög kvalité, vill ju inte att sakerna skall gå sönder pga kylningen.

Mera tysta datordelar

Permalänk
Medlem

gillar att titanium faktiskt har 10% som undre gräns istället för bara 20%, allt för många starkare agg ligger under 20% i idle...

men superflower gillas, och framför allt passivt titanium i vettiga effektstorlekar. hoppas någon modell på den här plattformen kommer till sverige. nzxt hale-nånting kanske? men ännu hellre att någon återförsäljare får för sig att lansera super flowers egna agg här. (eller enermax för den delen som också typ är obefintliga i sverige även om det inte hör just hit)

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Jäklar det här är ju inget vidare, nu har man gjort en låda för tysta komponenter men så kommer alla dessa ultimata passiva nätagg som man inte ska montera i botten, aningen får man modda ett PS07 eller så får man hoppas på en ny revision av Solo igen med vettig kabeldragning.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Jäklar det här är ju inget vidare, nu har man gjort en låda för tysta komponenter men så kommer alla dessa ultimata passiva nätagg som man inte ska montera i botten, aningen får man modda ett PS07 eller så får man hoppas på en ny revision av Solo igen med vettig kabeldragning.

vadå inte montera i botten? vänd bara agget så du har luftflänsarna på ovansidan så är det utmärkt

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Det här var smaskigt värre och bra att dom inte satsar på allt för fläskiga nätdelar till att börja med men det här blir nästan mer intressant när entusiast grejerna kommer för dom som behöver runt 1000watt och kan få en riktigt tyst nätdel förhoppningsvis.

Skrivet av Airwolf:

Kan lätt tänka mig köpa ett passivt nätaggregat. Först måste dom dock övertyga mig om att deras produkter håller hög kvalité, vill ju inte att sakerna skall gå sönder pga kylningen.

Mera tysta datordelar

Seasonic har 400 och 460watt som är 80+ gold och till skillnad från FSP och Silverstones passiva nätdelar så har den inte havererat under test inte ens när dom kör "tortyrtest" och lägger de i en hotbox.
Så har du bara lite luftgenomströmning och inte belastar nätdelen till max så kommer den att hålla ett bra tag Priset ligger runt 1200-1300kr för 400wattarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

vadå inte montera i botten? vänd bara agget så du har luftflänsarna på ovansidan så är det utmärkt

Då stiger ju värmen över övriga komponenter!

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk

Verkar som om Finland är det ställe närmast Sverige med en officiell återförsäljare av Super Flower:
http://www.silentrig.com/category/184/super-flower

Tror det finns en liten med lukrativ entusiastmarknad för dessa även i Sverige *hint hint, nudge nudge till alla återförsäljare som trillar över tråden*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Då stiger ju värmen över övriga komponenter!

det är titaniumcertifierat på 4-500w, hur många w är det som ska ledas bort tror du egentligen? tror det är värre att varmluft från cpu och gpu går in i ett passivt kylt nätagg (i ps07 kan du förvisso vända det åt rätt håll även där uppe)

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

Wow! Nu börjar det likna någet, hoppas en 550W landar inom rimliga priser, även om det inte lär göra det
Men om ett par år så!