Fredagspanelen 32: Nyheter från Cebit, AMD Pitcairn och Intel Ivy Bridge

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 32: Nyheter från Cebit, AMD Pitcairn och Intel Ivy Bridge

I ett specialinsatt avsnitt av fredagspanelen behandlas årets upplaga av jättemässan Cebit. Dessutom diskuteras AMD:s senaste grafikkort i Radeon HD 7800-serien, testmetodik och tillverkarnas uppladdning inför Intel Ivy Bridge.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Permalänk

ÄNTLIGEN <3

Visa signatur

- jag är inte rädd, jag kan flyga!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Började få abstinens, äntligen!

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Vafan, ser ju HoN nu.
Blir väll mute på streamen.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Woho!

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem

Ohh yeahhhhhh... fram med läsk och kakor

Permalänk
Medlem

Perfect timing

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk

*Poppar popcorn och lutar sig tillbaka*

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte B550 Aorus Elite V2 | Processor: AMD Ryzen 5 5600 |
RAM: 32 GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | Grafikkort: Radeon™ RX 6700 XT MECH 2X 12G OC | Chassi: Montech X3 Mesh | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Hdd: 1TB WD Blue SN550 NVMe| Speldisk: Kingston NV2 2TB| Monitor: Gigabyte G32QC 32"|

Permalänk
Medlem

Yes! Var orolig där ett tag att det inte skulle bli någon fredagspanel

Visa signatur

| Core i7-6800K | Hydro H110i GTX | ASUS ROG Strix X99 | HyperX Fury 2666MHz 32GB | Asus GeForce GTX 1080 Strix - SLI | SuperNOVA 1000W G2 | Samsung 950 Pro Series 512GB | Phanteks Enthoo EVOLV | Windows 10 Pro | Philips BDM4065UC | HTC Vive | LG OLED77CX |

Permalänk
Medlem

Ahh, 10 bärs och fredagspanelen, sen är man redo att dra ut på stan och härja. Fina fiskar.

Visa signatur

Intel 2600K @ stock | Asus P8P67 Pro | 8 GB Corsair Vengeance | MSI GTX 560 Ti | Intel 510 SSD | 2 TB HDD | Define R3 | Prolimatech Genesis

Permalänk
Skrivet av conluceo:

Ahh, 10 bärs och fredagspanelen, sen är man redo att dra ut på stan och härja. Fina fiskar.

Efter 10 bärs är det dax för sängen vettu

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Och dom behöver *drumroll* kylning! ... ni är goa

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Hade Mafia II eller GTA IV varit bra spel för benchmarks? Några år på nacken men stora miljöer med mycket detaljer tror jag kan belasta korten en hel del. Sitter just nu på ett 8800 så vet inte vilka spel som belastar hur mer än att dessa spel måste jag köra ganska nedskalat och få lite lagg då och då. Skönt avsnitt btw, har kollat 9 minuter hittils

Permalänk
Medlem

Alltså fy vad dålig fredagspanel. 50-75% av innehållet är upprepningar av det ni själva säger, eller vad den andra precis sagt. Att upprepa nyheter från 1-2 veckor sen är också väldigt hett. Not.

Kanske borde göra videos inriktade till olika användare:
- De som läser nyheter 1-2 ggr i veckan.
- De som läser nyheter 5-7 ggr i veckan.

Kvalitet före kvantitet hmm?

Permalänk
Medlem

jag gillar era kilometerlånga grafer =/

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MX510.:

Alltså fy vad dålig fredagspanel. 50-75% av innehållet är upprepningar av det ni själva säger, eller vad den andra precis sagt. Att upprepa nyheter från 1-2 veckor sen är också väldigt hett. Not.

Kanske borde göra videos inriktade till olika användare:
- De som läser nyheter 1-2 ggr i veckan.
- De som läser nyheter 5-7 ggr i veckan.

Kvalitet före kvantitet hmm?

Vilken konstig attityd.. Det är väl ändå ingen som tvingar dig att titta? Kika på de delar du tycker är intressanta, eller låt bli helt vetja. Det kommer väl en vanlig panel nästa vecka som de sade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MX510.:

Alltså fy vad dålig fredagspanel. 50-75% av innehållet är upprepningar av det ni själva säger, eller vad den andra precis sagt. Att upprepa nyheter från 1-2 veckor sen är också väldigt hett. Not.

Kanske borde göra videos inriktade till olika användare:
- De som läser nyheter 1-2 ggr i veckan.
- De som läser nyheter 5-7 ggr i veckan.

Kvalitet före kvantitet hmm?

Fast det som är meningen med fredagspanelen är ju att gå igenom vad som har hänt under veckan och sen diskutera det.

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

720p?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Kör på The witcher 2 , fan.
Har nog aldrig spelat ett så fps balanserat spel från ett slaviskt företag

Permalänk

Kom på världens bästa ide... XD .... ifall super flower skulle byta namn så kan dom ju byta till flower power. Sitter o skrattar för mig själv

Visa signatur

Antec P280 + Scythe Slipstream PWM 120mm | MSI Z370 Tomahawk | 8700K @stock + TR Silver Arrow | Corsair LPX 16GB @3600MHz | Seasonic Prime 850W Titanium | MSI RTX2080TI Gaming Trio | Crucial MX500 1TB M.2 | Asus Xonar Essence STX | LiteOn 12xBD | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Logitech G703 | Corsair K70 RGB | SennHeiser GSP 600

Permalänk
Avstängd

Witcher 2
Bf3
Shogun 2. Släng in 10k enheter och testa
Skryim . test spelet genom att dra in en massa shit.

och IL2 Cliffs of DOVER

Cliffs of dover på max kommer att pressa korten. och släng in en jävla massa flyg.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Orici:

720p fungerar utmärkt här, säker på att det inte krånglar i din ände?

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Tycker absolut ni borde fortsätta med era årliga mässbesök. Era recensioner håller toppklass men de flesta håller nog med om att exempelvis Cebit är några snäpp bättre, samtidigt som vi får ta del av massa extramaterial. Det är såklart lite tråkigt att produkter inte lanseras i samma utsträckning på mässorna längre men vi får ändå se produkter som ni annars aldrig hade rapporterat om ifall ni inte besökt mässan.

Alltså, tummen upp för mässor och extramaterial!

Permalänk

Underbart ;D väntat hela dagen

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Skicka iväg Lan och Widl på mässorna?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Orici:

Det brukar ta lite extra tid för 720p-versionen att dyka upp.

Permalänk

Jag personligen skulle föredra fler recensioner framför att åka på båda mässorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnoyingIB:

Fast det som är meningen med fredagspanelen är ju att gå igenom vad som har hänt under veckan och sen diskutera det.

Konstigt hur de kunnat göra det förut och ändå varit värt att kolla på.

Det som hänt med sweclockers nu vet jag inte exakt, men de verkar ju ha fått någon mani / upprepnings-feber från mässor i USA och Tyskland.