Folkpartisten Johan Pehrson utesluter inte förbud mot kryptering

Permalänk
Melding Plague

Folkpartisten Johan Pehrson utesluter inte förbud mot kryptering

En strid ström nya lagar gör det möjligt för myndigheterna att övervaka nätet som aldrig förr, men det stannar inte vid datalagringsdirektiv och FRA-avlyssning.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Sverige - Nordkoreas lillebror! Det är skrämmande med alla lagförslag som läggs fram och/eller röstas igenom både inom EU och i Sverige, även om tanken är god.

Permalänk
Medlem

Spännande att göra internet-bankärenden utan kryptering.

Permalänk
Medlem

Bra, nästa gång jag drar ett skämt så kommer polisen och knackar på eftersom de saknar humor och tar det jag säger seriöst.

Skrivet av lassep1l1s:

Spännande att göra internet-bankärenden utan kryptering.

Det tycker jag också. Det är ju väldigt bra om man vill förhindra brottslighet.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Administrativ avgift

De får gärna delta i min och mina kompisars random konversationer

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Inaktiv

Äckligt.

Permalänk

Det sorgliga är ju att man inte längre är arg utan bara uppgiven, jag bryr mig helt enkelt inte längre om vilka lagar som stiftas

Sorgligt men sant

Permalänk
Medlem

När ska denna hets jakt på terrorister sluta det drabbar bara 99.9999% av befolkningen medans en delen av terrorist verksamhet förmodligen försegår har man redan avlystning på i svergie ... Hu många svenskar har dött i svergie av ren terrorism de senaste 10 åren ?

Permalänk
Medlem

Men för i helv... Låt oss göra backups till varandra bara!

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Folkpartiet kan verkligen det här med liberalism och synen på individuella rättigheter...

Permalänk
Medlem

Fan vad jag blir trött på visa politiker ibland..
Passande med 1984 längst ned..

Permalänk
Medlem

Fifan! Antar att fina program som Tor blir förbjudna då, och att "hederliga" medborgare får betalt för att tjalla på
sina medmänniskor. Och så kan vi fortsätta att exportera övervakningsutrustning, nu med gott samvete, till Kina
och andra fina republiker och konungadömen. Antar att det kommer ta ett tag att vänja sig vid, men efter 10år
kommer alla att tycka det är lika självklart och normalt som att tortera terrorister för den goda sakens skull.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Så jävla trött på detta.. Snart sitter det en kamera i varje rum i huset, för det har regeringen lagstiftat om - "o vi valde dem ju" (demokrati, yeah). Detta förvånar mig inte ett dugg, samtidigt har jag inte heller planer på att stanna i detta ruttna PK land.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXim:

När ska denna hets jakt på terrorister sluta det drabbar bara 99.9999% av befolkningen medans en delen av terrorist verksamhet förmodligen försegår har man redan avlystning på i svergie ... Hu många svenskar har dött i svergie av ren terrorism de senaste 10 åren ?

Det beror på hur man definierar terrorism.
Högerextrema rasister har dödat rätt många dom senaste 10 åren.

Permalänk

man önskar att ett sådant uttalande hade varit ett politiskt självmord...men i dessa dagar så är det inte fallet.

mr. Pice of Cake tror det är ganska så lugnt så länge man inte har ett utländsk klingande namn....
källa på mitt uttalande är polisen i gtb agerande mot terrorister..

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

Johan Pehrson är och förblir en mupp.

Politikerna må vara tragiska med fårskocken som kallas väljare är fan ta mig mycket mer tragisk. Folk sitter och gnäller på forum och skit men man lägger i slutändan sin röst på något jävla riksdagsparti för att man vill ha sina 400Kr mer i månaden, eller ogillar invandrade. Det är så jävla vidrigt att folk säljer sig så billigt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lassep1l1s:

Spännande att göra internet-bankärenden utan kryptering.

Du missar hela poängen, det handlar inte om all datatrafik utan kryptering på VO-IP..

Även fast dom kommer dekryptera VO-IP data så kommer troligtvis "terroristerna" använda sig av ett säkrare sätt..

Terrorister är inte idioter!!!!

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Folkpartiets valkampanj räcker väl för att förstå deras vision:

"EU - Den snälla supermakten!"
(ja detta stod allvarligt på deras valaffischer)

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av mannen99:

Så jävla trött på detta.. Snart sitter det en kamera i varje rum i huset, för det har regeringen lagstiftat om - "o vi valde dem ju" (demokrati, yeah). Detta förvånar mig inte ett dugg, samtidigt har jag inte heller planer på att stanna i detta ruttna PK land.

Men herregud, det är PK att vara EMOT den här typen av lagar.
Hur definierar du PK egentligen?

Permalänk
Medlem

Sverige blir bara bättre och bättre. Fyfan, snart dags att fly landet.

Visa signatur

Games!

Permalänk

1984: Utspelar sig efter internets tid, så där har ni våran framtid

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

Jävla globalister med sin jävla polisstat. Hoppas Ron Paul blir vald i USA så Sverige kan sluta med detta!

Permalänk

Detta får en att hoppas på regeringsskifte!

Permalänk

Jävla pajasfjant, Pehrson. Kanske skulle man smälla upp en övervakningskamera i hans hus?

Visa signatur

Intel.

Permalänk
Medlem

Gillar att ni satte 1984 som relaterad produkt.

Men, ja. Detta är ju bara äckligt.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Haha! Att han är folkpartist är ju det bästa av allt!

Permalänk
Medlem

Härlig länkning från artikeln! +1

Visa signatur

i7 960 TRUE(2*120mm ScytheGT) @ 3.85GHz|ROG Rampage III Formula x58|FD Define R4 Titanium(5*140mm)|XFX CE850W|6x4GB DDR3|RTX3060|Intel X25-M 160GB+Crucial m4 512GB+PNY 1TB+HDD 500GB+HDD 1,5TB+2TB|Externa: 2*WD 2TB|Fåner:Mi Mix 2S|Galaxy S22|Moto G5|Galaxy S5|Galaxy S4

Permalänk

Vad kommer näst förbjud emot toalettpapper?

Nå jag tror dock ingen sådan här lag ens kommer på tanken att genomföras, mer än att någon enstaka dåre nämner det någon gång, som det brukar vara med allt annat och folk hetsar upp sig..

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Man blir ju mörkrädd..

Permalänk
Medlem

Nej tack.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841