Fredagspanelen 33: Geforce GTX 680, nya Apple Ipad och datalagringsdirektivet

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 33: Geforce GTX 680, nya Apple Ipad och datalagringsdirektivet

I veckans avsnitt av Fredagspanelen sätter Emil och Jonas tänderna i Nvidias senaste grafikkort Geforce GTX 680. Dessutom avhandlas Apples nya Ipad samt det omtalade datalagringsdirektivet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Då var det dags!

Visa signatur

Varför önska sig fred jorden när man kan få krig på månen?

Permalänk
Medlem

Trevligt:)

Visa signatur

Spelburk: Intel i5 750 @ ≈3,8ghz I 12GB Ram Radeon 7970 I SSD 120 gb Corsair Force GT I HX650W Corsair I P7P55 LX I Antec three hundred I Noctua NF-12 3x I Antec KÜLER H2O 620 P&P w/ Scythe Gentle Typhoon I Logitech mx518.

http://e-sim.org/lan.97056/

Permalänk
Medlem

Fredagspanelen som uppladning inför mitt första egna datorbygge! Livet är gott ibland..

Permalänk
Medlem
Permalänk

Kom nyss hem med en påse chips och redbull. Härlig timing!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se på ikväll, med nya 680 som programm punkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 2500k@4,4| NH-D14 |GTX 780| ASUS VG248QE | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 990 | Dali Zensor 7

Permalänk
Medlem

Fredagspanelen, kall öl, och... matjessill! Fasen vilken go göteborgare man blivit då

Permalänk
Medlem

Perfekt! Ska svullsta i mig en tallrik margarin med en kopp baconfett... Varför skriver alla i forumet varenda gång dom har fredagspanel vad dom ska äta?

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimuman:

Perfekt! Ska svullsta i mig en tallrik margarin med en kopp baconfett... Varför skriver alla i forumet varenda gång dom har fredagspanel vad dom ska äta?

Tradition?
Hoppas baconfettet smakar!

Permalänk
Medlem

haha ja det är ju soft, käka och se på fredagspanelen ni!

Visa signatur

Dator 1: ASUS P8Z77-V PRO, MSI GTX 1060 3GB OC, Intel 2700K @stock, CM Hyper 212+, HAF 932 Advanced + DemcifleX filters, 4x4(16)gb Vengeance LP 1866 CL9, G400 mus, LG IPS236V IPS, 1TB Samsung F3 HDD, Samsung EVO 1TB SSD, TP-Link 300mbps 802.11n PCI, Realtek Gbit PCI, Logitech C270 webcam.
Dator 2: Laptop Acer 5742G (8GB RAM, NVIDIA 540M, Bluray, Samsung EVO 500GB SSD)

Permalänk
Skrivet av wiztor:

Fredagspanelen som uppladning inför mitt första egna datorbygge! Livet är gott ibland..

helt underbart ju, hoppas bygget går som planerat, annars finns ju ett forum och fråga om hjälp i

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk

Nu är det fredagsmys!

Permalänk
Medlem

Nöje! Men önskar att detta läggs upp lite senare på kvällen

Permalänk
Medlem

Blir att kolla på denna senare med tillsammans med en pizza

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael07:

Fredagspanelen, kall öl, och... matjessill! Fasen vilken go göteborgare man blivit då

Fan vad gott!

Permalänk
Avstängd

Härligt gubbar! Awesome till käket!

Permalänk

Nice
- tur man inte är gjord av pengar som emil sa kschksch, gött att det finns fler med låg humor än mig

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem

Blir o kolla senare efter arbetet D:

Permalänk
Medlem

NEEEEEJ!!!!

Är ju ingen sann fredagspanel utan Emils sweclockers kopp

Riktigt besviken nu

Permalänk
Medlem

Backlogg? ... kör ni med scrum?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael07:

Tradition?
Hoppas baconfettet smakar!

Baconfettet smakade alldeles utmärkt kan jag tala om. : )

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Medlem

Då kör vi, fram med maten!

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

skulle vara trevligt att MSI killen kommer och pratar hur mycket han har kunna OC GTX 680 lightning

Permalänk
Inaktiv

Älskar när ni svävar iväg sådär ibland som om ni är höga!

Permalänk
Medlem

Vill ha olika storlekar på spelaren, vill inte köra fullscreen alltid, men orginal storleken är för liten i mitt tycke :<

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Uppskattar att ni kompletterar varandra istället för upprepa varandra som i förra fredagspanelen.

Stor förbättring. Bra jobbat. Nu kunde man lyssna utan att vilja stänga av.

Har dock bara sett 15 min hittills men helt klart bra.

Permalänk
Medlem

Trevlig panel som vanligt!

Permalänk
Medlem

Ni nämnde 550D recension på kommande; kolla speciellt noggrant sidopanelerna om det glappar som många haft problem med. Tack. Ser ut att vara mer regel än undantag.

Permalänk
Medlem

Shit, Jonas såg inte kry ut. Ser ut som att förkylningen har satt sig i bihålorna, inte skoj :/ Men något som däremot är skoj är Fredagspanelen när man inte har något speciellt planerat för kvällen

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi