XBMC 11.0 "Eden" redo för nedladdning

Permalänk
Melding Plague

XBMC 11.0 "Eden" redo för nedladdning

Utvecklarna bakom det populära mediacentret XBMC rullar ut skarpa version 11.0 med nyheter som ett uppdaterat gränssnitt och stöd för Apple Airplay.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

ingen dts ma hd eller dolbyture hd?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

ingen dts ma hd eller dolbyture hd?

freeware?

Visa signatur

"As they fall asleep,
Will robots dream of electric sheep?"

Permalänk

i rc 3 kunde jag inte få airplay att funka till 100%. tex kunde jag inte spela upp från svtplay från iphone (eller ipad).
vet nån om det är fixat?

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Medlem

Fungerar xbmc på iPad iOS5?

Permalänk
Medlem

Då blir det bara att skaffa nu då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheikh Plisken:

i rc 3 kunde jag inte få airplay att funka till 100%. tex kunde jag inte spela upp från svtplay från iphone (eller ipad).
vet nån om det är fixat?

Jag får det inte att fungera iaf.

Permalänk
Medlem

Vad innebär stöp för Airplay? Kan en htpc ersätta Apple-TV. Kan man alltså lira musik och visa bilder på paddan till tv via XBMC?

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem

Nice, har kört xbmc sjukt länge och även betan, det blir att pilla lite ikväll

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Inaktiv

Låter spännande, precis vad jag söker!
Är sugen på att köpa ett mobo med inbyggd cpu o grafik som klarar 1080p, någon som vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av skijeppe:

Fungerar xbmc på iPad iOS5?

Fungerar fint på min ipad2/ios 5.0.1 trorjag det är, eller om det är 5.0

Skrivet av Oaky:

Vad innebär stöp för Airplay? Kan en htpc ersätta Apple-TV. Kan man alltså lira musik och visa bilder på paddan till tv via XBMC?

Jo, jag har iaf testat Spotify och vanliga "Videos", båda dom två streamar till XBMC utan problem! (från iphone/ipad)
Svt som någon tidigare hade problem med har jag inte testat.

Permalänk
Medlem

Aresz: fusion platformen klarar 1080P vad jag vet

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Fungerar fint på min ipad2/ios 5.0.1 trorjag det är, eller om det är 5.0

Jo, jag har iaf testat Spotify och vanliga "Videos", båda dom två streamar till XBMC utan problem! (från iphone/ipad)
Svt som någon tidigare hade problem med har jag inte testat.

Gött.. Blir och fixa...

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem

Kanoners, utmärkt tajming nu när jag precis håller på att bygga ihop min htpc.

Ser fräscht och smidigt ut. Nu återstår bara vad man skall köra för system i grunden, Linux ligger bra till men ja har alla mina filmer och musik på NTFS formaterade diskar...

Visa signatur

Intel Core i5 3570k Ivy Bridge [4.2GHz] | 16GB Corsair VENGEANCE DDR3 [1600MHz] | Gigabyte G1 Sniper M3 | Corsair HX620 | Corsair Cooling Hydro H80 | Gigabyte HD Radeon 7950 | BitFenix Ghost |

Permalänk
Medlem

Får testas, har kört betan ett tag nu men får bluescreen när jag bläddrar för fort i "Movies"-katalogen när det är framsidor och info med i beräkningarna. Hoppas detta löser det,, kan ju vara min HTPC med som strular.

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem

Guld! Har kört beta och RC ett bra tag och det fungerar fint.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Skrivet av Hymer:

ingen dts ma hd eller dolbyture hd?

Finns en patchad variant för hd ljud: http://www.4shared.com/file/nezdWF1O/file.html?refurl=d1url

Jag tror att den samplar ner till max 16bitar och max 96kHz.

Inte optimal men funkar bra tills xbmc får ny ljudhantering som är på gång.

Ny länk
Permalänk
Medlem

Nightlies när dom börjar med dem igen skulle stödja HD ljud formaten, dom hann inte få in det i den här releasen.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Skrivet av anon4992:

Låter spännande, precis vad jag söker!
Är sugen på att köpa ett mobo med inbyggd cpu o grafik som klarar 1080p, någon som vet?

Har precis beställt delar till min htpc, och valde då Asus e451 deluxe moderkort som är helt passivt. Har inte testat de själv, men läst att de inte ska ha något problem att klara vad man slänger på den, och 1080p ska inte var anågra problem.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk

"Programmet har utfört en förbjuden åtgärd" får jag på min HTPC. *Rotar vidare*.

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Medlem
Skrivet av crash:

Aresz: fusion platformen klarar 1080P vad jag vet

Valfritt Fusion baserat moderkort fixar det. Alternativt FM1 och en CPU med inbyggd ATI HD gpu.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Går det att lägga till en musik spellista i programmet?

Permalänk
Medlem

När man laddar in en mapp med filmer o sen tar bort en film från mappen så måste man manuellt ta bort den från xbmc i library mode. Någon som vet varför det är så? Funkar inte med o uppdatera utan måste manuellt trycka på den filmen o sen ta bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreeM:

När man laddar in en mapp med filmer o sen tar bort en film från mappen så måste man manuellt ta bort den från xbmc i library mode. Någon som vet varför det är så? Funkar inte med o uppdatera utan måste manuellt trycka på den filmen o sen ta bort.

Jag tror att anledningen till detta är att biblioteksinnehållet för externa hårddiskar och liknande inte ska försvinna om de skulle vara bortkopplade när du uppdaterar biblioteket. Man måste nog ta bort dem manuellt, men du kan även gå in i "inställningar" -> "video" -> "bibliotek" och "rensa biblioteket", då går den igenom biblioteket och tar bort allt som inte längre finns kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreeM:

När man laddar in en mapp med filmer o sen tar bort en film från mappen så måste man manuellt ta bort den från xbmc i library mode. Någon som vet varför det är så? Funkar inte med o uppdatera utan måste manuellt trycka på den filmen o sen ta bort.

Du kan ändra i advancedsettings så att den rensar automatiskt vid varje uppstart.

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=94789

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Du kan ändra i advancedsettings så att den rensar automatiskt vid varje uppstart.

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=94789

Stort tack, att ja inte bara googlade på det... Slappheten slog in antar ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Låter spännande, precis vad jag söker!
Är sugen på att köpa ett mobo med inbyggd cpu o grafik som klarar 1080p, någon som vet?

Jag kör ASUS E45M1-I Deluxe, funkar prima.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Är det värt att testa XBMC på PC? Kör med TotalMedia Theatre 5 från ArcSoft främst då för BD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerd Moyen:

Är det värt att testa XBMC på PC? Kör med TotalMedia Theatre 5 från ArcSoft främst då för BD.

Det är det absolut. Har jag inte missförstått något har utvecklingen för xbox lagts ned till förmån för just PC (och såklart de andra plattformarna).
Jag kör förra versionen och är riktigt nöjd, blir att testa denna uppdateringen också!

Permalänk

Har någon lust att ge mig ett smart tips på hur jag ska sortera mina filmer och serier, samt döpa dem, för att xbmc ska kunna hitta omslag samt information om filmerna när de gör sin sökning på imdb? Får de fasiken inte att funka på något bra sätt...

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301