Citat:
Ursprungligen inskrivet av
krutovs
Kan tänka mig att fd Indomos VD's huvuduppgift kommer vara densamma, hitta sortimenten som behövs för entusiaster. Det blir praktiskt att det samlas på Inet som redan är populärt. Han kommer väl, som tidigare (vad jag läst av kommentarer) beställa när det behövs.
Personligen är jag ju ingen entusiast så för mig kvittar det med vattenkylning. Förstår inte grejen egentligen "..ta bort störande fläktljud genom att montera vattenkylning i datorn.". Man ska ju ändå montera fläktar på radiatorn så fläktljudet försvinner ju inte.. Det är ju samma grej bara att kylningen är lite mer effektiv, ljudet är ju detsamma (beroende på fläktar, men utgående från att det är samma/lika fläktar)
En fördel som jag finner med vattenkylning är att det tar upp betydligt mindre plats än en stor luftkylare, och har du riktigt bra vattenkylning så kyler det bättre än en riktigt bra luftkylare. Ljudnivån blir knappast bättre, så där håller jag med dig. Har du inga fläktar alls så låter det ändå från pumpen, och några fläktar har man garanterat. Hur ska man annars få ut värmen som uppstår i datorn? Utrymme och effektivare kylning är fördelarna med vatten, sen följer det ju med nackdelar också, som t.ex. läckage, högre kostnader m.m.