Intel Ivy Bridge prissatt hos svensk datorbutik

Permalänk
Melding Plague

Intel Ivy Bridge prissatt hos svensk datorbutik

Om ungefär en månad släpps Intels första processorer i generation 22 nanometer. En svensk datorbutik prissätter ett gäng nykomlingar, däribland de överklockningsvänliga K-modellerna.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Oh spännande, det drar ihop sig nu!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 960T BE @ x5 3.0Ghz | Moderkort: ASUS M5A78L-M LX | GPU: XFX - AMD Radeon HD 6770 | Minne: 8GB Corsair VENGEANCE CL9 | Chassi: Fractal Design R4 | HDD: 500GB Samsung Spinpoint F3| Skärm: BenQ XL2420T - 120hz | Laptop: Lenovo T420 - Iphone 4S

Permalänk
Medlem

Ack ack ack nu har jag snart inga pengar kvar

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Finns det några indikationer om det kommer finnas exemplar i butik den 29:e eller lutar det åt papperslansering? Jag är positivt överraskad över GTX680 som det verkade vara god tillgänglighet på vid lanseringen.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem

Fan vilken tur att dom är så dyra i vanliga fall, fick en smärre chock när jag såg priset på 3570k ^^

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem

Hej hopp! <3 längtar !

Visa signatur

Dator: 10900KF, RTX 3080, Torrent Compact
Skärm: LG 42C2 + Dell S2721DGF
Tillbehör: iQunix F97 med vita pudding, Taurus GM1-W, PS5 gamepad
Ljud: EPOS H3Pro, GSP 670, Corsair Virtuoso, Fidelio X2HR, DT770 pro, Eris E5, Airpods Pro 2022, GoXLR, Fiio E10
Övrigt: iQunix ZX75, Varmilo va109m, Keychron K8(Glorious Panda)

Permalänk

Intressanta priser

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Medlem

Ser ut att bli i5an om jag lyckas jobba ihop lite pengar, måste ju kunna överklocka lite:P

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk
Medlem

Funnits på den där sidan ett bra tag nu, tidigare stod det även att leveransdatum var 26/3 men försvann för en vecka sedan eller så. Intressanta är att det nu har ändrats till 30/3 så frågan är vad deras leverantör baserar det på om nu IB inte kommer släppas förns om en månad

Permalänk
Medlem

Så 8 april gäller inte längre?

Permalänk
Medlem

Får hoppas det kommer några billigare varianter med HT

Permalänk
Medlem

Men blir detta
Top og the line?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Väntan snart över du med andra ord

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalBumling:

Funnits på den där sidan ett bra tag nu, tidigare stod det även att leveransdatum var 26/3 men försvann för en vecka sedan eller så. Intressanta är att det nu har ändrats till 30/3 så frågan är vad deras leverantör baserar det på om nu IB inte kommer släppas förns om en månad

De har haft ett gäng Z77-moderkort "i lager" redan förra veckan. Givetvis skitsnack och bara ett sätt att locka kunder.

Man beställer i förhoppning att få grejerna tidigare. Datumet skjuts fram lite i taget för att till slut hamna på samma dag som alla andra butiker, men eftersom det skjuts fram lite i taget så har man hela tiden hoppet kvar, och avbeställer inte.

Permalänk
Inaktiv

frågan är om det är värt å upgradera från 2500k.. med största sannolighet inte men behöver ju en htpc med lite punch i så..

Permalänk
Medlem

Core i5 3570K såg lockande ut, blir nog en sånn

Tips på ett någorlunda bra 1155 moderkort med bra överklockningsmöjligheter ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har sparat så gått det går sedan i julas nu. Blir nog den för 3.100:-

Ska bara ha råd med 680 också...

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Kommer bli en i5k för mig med, frågan är om jag ska rekommendera en sån till lillebror också eller om jag ska skicka honom åt sandybridge hållet.

Permalänk
Medlem

"Den billigaste processorn med upplåst multiplikator är Core i5 3570K, som kostar cirka 2 200 kronor inklusive. I jämförelse tar Webbshoppen.se närmare 2 500 kronor inklusive moms för dagens motsvarighet Core i5 2500K."

Varför jämföra med en svindyr butik? Ser 2500K från 1 725:- på prisjakt.se

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

Härligt, dock väntar ja på dom strömsnåla varianterna inför ett HTPC bygge.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Jävlar var den för 2100 kr spränger bulldozers värstingmodell för somma pris xD !

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem

Dem jämför med webbshoppen för att det är de som har presenterat ett pris på Core i5 3570K. Så att du kan jämföra. förhoppningsvis betyder detta att affärer som säljer i5 2500k billigare också kommer sälja den nya prollen billigare.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Burks:

Men blir detta
Top og the line?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, Sandy Bridge-E (LGA2011) är värstingarna även efter släppet av Ivy Bridge. Ivy är strömsnålare, men inte särskilt mycket snabbare än Sandy. De lär även överklocka bättre, dock.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMan:

De har haft ett gäng Z77-moderkort "i lager" redan förra veckan. Givetvis skitsnack och bara ett sätt att locka kunder.

Man beställer i förhoppning att få grejerna tidigare. Datumet skjuts fram lite i taget för att till slut hamna på samma dag som alla andra butiker, men eftersom det skjuts fram lite i taget så har man hela tiden hoppet kvar, och avbeställer inte.

Givetvis, det ser dock fortfarande ut som en typisk sida som listar alla produkter som deras leverantörer har i lager som att dom skulle finnas i "deras eget" så inte omöjligt att dom hade z77 kort "i lager" redan förra veckan ;p

Permalänk
Medlem

3570k lär bli storsäljaren med råge, har svårt att se 3770K skulle få en sådan prestanda att det kan motivera en prisskillnad på 1000 kronor.

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Kul att det händer saker, själv väntar jag på strömsnåla budgetprocessorer. Ska bli kul å se om man kan nå 10w

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Skrivet av Pixo:

"Den billigaste processorn med upplåst multiplikator är Core i5 3570K, som kostar cirka 2 200 kronor inklusive. I jämförelse tar Webbshoppen.se närmare 2 500 kronor inklusive moms för dagens motsvarighet Core i5 2500K."

Varför jämföra med en svindyr butik? Ser 2500K från 1 725:- på prisjakt.se

Har du provat att läsa artikeln?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av a4magkar:

3570k lär bli storsäljaren med råge, har svårt att se 3770K skulle få en sådan prestanda att det kan motivera en prisskillnad på 1000 kronor.

Hyperthreading.

Permalänk
Medlem

Ajdå, kommer den redan? Alltså, min gamla Core2Quad hänger med rätt OK fortfarande, särskilt efter jag köpte SSD så det känns konstigt nog inte så lockande att uppgradera. Håller jag på bli gammal som inte känner uppgraderingssuget längre? Eller är det att jag kör Arch Linux så att allting flyter på bra med vilket gammalt skräp som helst?

Känner mer sug efter lagringsdiskar, alla hårddiskar är proppfullla...

Permalänk

Kanske man skulle byta ut sin i5 2500k då, mitt moderkort ska visst stödja dom nya och isåfall får det nog bli i7 K modellen.