LG börjar massproducera flexibel skärm för e-böcker

Permalänk
Melding Plague

LG börjar massproducera flexibel skärm för e-böcker

Koreanska LG meddelar att företaget börjar massproducera en böjbar skärm för e-böcker med en tjocklek på endast 0,7 millimeter, eller vad som brukar kallas för elektroniskt papper.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Master of Overkill

Sjukt nice sån måste man ju ha

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Welcome to the future!

Permalänk
Medlem

Så meningslöst att påstå att den klarar ett slag med plasthammare när de skriver hur hårt de slog.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Riktigt najs Undrar vad som kommer härnäst

Permalänk

Coolt med böjbara skärmar.. men ser ingen anledning till att ha en böjbar skärm

Permalänk

typ GANSKA coolt

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Användbart!

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Awesome!

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Medlem

låt oss sy kläder av e ink

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

undrar hur svårt det blir att lägga till multitouch...
dessutom, 40 graders böjning!? vill man inte kunna vika eller rulla ihop skärmen så man kan ha den i fickan eller så?

edit: fan va negg jag låter. det är ju bra med framsteg ju!

Visa signatur

enthooEvolvTGlass; MSI-Z97Gaming9-ACK, 4790K, 32GbRAM, samsung840Evo, Intel520-240gb, Kraken-X61, evga980ti ACS2.0+, seasonic660Wplatinum. Sennheiser PC360, SiberiaV2. WACOMbambooA5. SaitekCyborgEVO. XboX1BTcontroller. NAD3020d + B&W 686 S2
+Lenovo thinkpad s540
World of Tanks, Elite:Dangerous (solo), Star Citizen, anything Co-op

Permalänk
Medlem

Riktigt fräckt och riktigt kulnast de driver det framåt, men som alltid undrar man lite när jag skulle vilja vika den 40 grader. Och 40 grader är lite för lite för att man ska kunna vika ihop den och ha den i fickan.

Jag tycker dock att det är riktigt fränt att man kan görs något sånt här och det är ett tecken på att skärmarna utvecklar mer och mer, jag gillar detta!

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Tänk er att sy in en sådan i armen på jackan

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Avvaktar med köpt tills man kan rulla ihop den helt så man kan daska till flugor med. Det är ju ändå det enda jag använder papperstidningar till idag...

Realease "i början av nästa månad" lät dock väldigt snart, ser ju ut som en prototyp på bilden. Även om det blir första maj istället för 1:a april (vilket är en väldigt dålig dag för produktlansering) så är det ju väldigt snart!

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem

Jag ser faktiskt den här tekniken som ett substitut för papper i framtiden. Du kommer antingen kunna köpa eller prenumerera på dessa skärmar som sedan får diverse tidskrifter skickad till sig genom mobilnätet eller vad det nu blir.

Att tillverka en display per hushåll, och kanske tom en per person, känns lite mer miljövänligare på lång sikt än att skövla skog och återvinna papper år ut och år in.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av EnDödRåtta:

Coolt med böjbara skärmar.. men ser ingen anledning till att ha en böjbar skärm

Hållbarhet? Lär väl vara halvt omöjligt att spräcka den genom att tappa sin e-bokläsare i marken.

Permalänk
Medlem

Grymt cool teknik! Vi kommer nog att få se väldigt innovativa prylar med liknande teknik. Nokia visade ju prototyp på en telefon man kunde styra genom att böja och vrida den.

Runda reklampelare är också ett säkert kort

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

Tycker det låter mycket märkligt att den klarar av slag på skärmen men inte fall högre än 1.5 meter. Sån där lätt skärm borde väl klara ett fall från 15000 meter?
Men kul att tekniken går framåt iaf.

Permalänk
Medlem

Coolt med ett "mobil-armband"

Permalänk
Medlem
Citat:

Tycker det låter mycket märkligt att den klarar av slag på skärmen men inte fall högre än 1.5 meter.

Jag tror att de säger just 1.5 meter för att det är en ytterst vanlig höjd att tappa saker ifrån.

Coolt är det verkligen, väntar bara på att detta ska komma i touch i A4-format. Tunnaste anteckningsblocket ever!

Permalänk
Medlem

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNTLIGEN

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Hur tusan fungerar det? Går man in på t.ex. aftonbladet med wifi eller? Och kan man gå in på alla hemsidor?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Väntar bara på att dom ska göra en riktig "tapet" av det här så att man kan ha en riktig skärmvägg:)

Arm processor med windows 8 och sedan kinect för att skriva och flytta saker runt på väggen. Blir fett det här^^

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Coolt

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Entusiast

En skärm i sig själv kommer man inte långt på, dom får göra böjbara kretskort med innan det blir riktigt häftigt!
Kan tänka mig att en framtida mobil kan bli som att springa runt med en lingongrova i handen (Om man tittat på utvecklingen nu)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Jag ser faktiskt den här tekniken som ett substitut för papper i framtiden. Du kommer antingen kunna köpa eller prenumerera på dessa skärmar som sedan får diverse tidskrifter skickad till sig genom mobilnätet eller vad det nu blir.

Att tillverka en display per hushåll, och kanske tom en per person, känns lite mer miljövänligare på lång sikt än att skövla skog och återvinna papper år ut och år in.

Toalettpappret kommer att skjuta i höjden, dags att investera kanske? Eller så får man köpa en sån där japansk toalettstol som både spolar och torkar.

Permalänk

Jag längtar till dagen då jag kan tapetsera väggen med skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lento:

Toalettpappret kommer att skjuta i höjden, dags att investera kanske? Eller så får man köpa en sån där japansk toalettstol som både spolar och torkar.

En japansk toalett kommer vara standard snart Orka torka sig själv när man kan få vatten uppsprutat i dalen på ett icke-förnedrande sätt med en liten finishing touch av hårda vindar för att få det torrt

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Samsung's flexibla paneler > LG's panel*

*- alla paneler.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

riktigt jävla coolt! men vad är användningsområdet för dessa egentligen?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |