Sidan 3 av 3 12 3

Verktyg Visningsval
2012-03-30, 03:42   #61

näthamstern

Medlem

Plats: Sundsvall

Registrerad: nov 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av _MmattiasS_ Visa inlägg
Och när man började använda maskiner i industrier så blev jättemånga arbetslösa, och när Sony Ericsson gjorde bättre telefoner än Nokia för ett tag sedan, så blev många arbetslösa. Företag är inga välgörenhetsorganisationer som finns där bara för att folk ska kunna tjäna pengar. Tekniken utvecklas, och ibland tar den bort jobb, och ibland skapar den fler. Bättre att leva på bidrag än att jobba med något helt onödigt, som bara finns där för att du ska ha något jobb att göra imo

Det går ju antagligen att scrolla och bläddra i den, precis som i en surfplatta... Annars är det ju ingen vits med en skärm ist för ett papper
Jag tänkte också så först..

Men om man gillar "bokkänslan" så vore det ju rätt häftigt att ha en bok man kan bläddra i, men som kan bli vilken bok som helst.
näthamstern är inte uppkopplad
2012-03-30, 08:25   #62

ThomasLidstrom

Medlem

Plats: Sölvesborg

Registrerad: nov 2009

Jag tror att det här kan bli en konkurent till paddorna!
Vem vill bära runt på en något som har samma egenskaper och mått som en skärbräda, när man enkelt kan rulla ihop en sån här och stoppa i innefickan?

Jag ser oxå en massa andra möjliga användningsområden, mest inom handeln.
Militären borde väl oxå vilja ha sådan skärmar att använda som kartor?

Spännande!
ThomasLidstrom är inte uppkopplad
2012-03-30, 09:44   #63

huganho

Medlem

Registrerad: feb 2012

Ta:

1 OnePiece
1 sån här skärm
Nål och tråd.

Sy fast skärmen på magen på One-piecen och voilá, du har skapat dig en alldeles egen Teletubby-dräkt!
huganho är inte uppkopplad
2012-03-30, 09:59   #64

backfeed

Medlem

backfeeds avatar

Plats: Skellefteå

Registrerad: okt 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Skogsmulletrance Visa inlägg
Om skogen växer snabbare än vad de hinner avverka den varför minskar då amazonas? eller varför finns det inte mycket träd kvar på island?Fakta!
Island vet jag inget om, men Amazonas avverkas väl i första hand för att göra plats för boskap, vilket är en helt annan sak?

För övrigt tar jag gärna en sådan här som e-boksläsare, ja tack!
2012-03-30, 13:51   #65

ericsundell2

Medlem

ericsundell2s avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: okt 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av markus9090 Visa inlägg
Spara skogen?

du vet att skogen växer snabbare än vad de hinner avverka den va?

"Den svenska skogen kan idag betraktas som en i allra högsta grad förnyelsebar naturresurs. Virkesförrådet är nu på 2000-talet 65 % högre än på 1920-talet trots att avverkningstakten ökat väsentligt" källa http://sv.wikipedia.org/wiki/Skogsbruk
MvH Markus
lita inte 100% på wiki då allt stämmer inte.

Vi gör av med extremt mycket i onödan som inte behövs och det gäller inte bara skog utan allt som tillhör skogsavverkningen dvs bensin och bränsle energi mm och allt som verktygen mm. Tänk inte enkelspårigt.
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"
ericsundell2 är inte uppkopplad
2012-03-30, 20:19   #66

AlbinLoan

Medlem

AlbinLoans avatar

Registrerad: okt 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av WarWolf.667 Visa inlägg
Användningsområden för böjliga skärmar med E-Ink är ju enormt.

Några exempel är ju
* Instrumentpaneler i tex bilar, enda du behöver är att skriva en programvara för att ändra hela designen på instrumentpanelen.
* Stora klockor som kan lindas runt pelare
* Armband, namnbrickor
* E-Bok läsare såklart.
* Reklamdisplayer
* Termometrar att sätta på rutan

Genomskinliga och böjliga E-Ink skärmar är på väg, då kan man få en riktig HUD i bilen så slipper man kanske instrumentpanelen helt :-)
* Patientband inom sjukhus, sjukvård & äldreboende.
2012-03-31, 05:39   #67

Kilen81

Medlem

Kilen81s avatar

Plats: Tommared

Registrerad: dec 2007

Äntligen!!! Känns som man gått och väntat i åratal på nåt sånt här!! Fan vad jag älskar teknik...
2012-03-31, 09:36   #68

Fogwall

Medlem

Plats: Hjärup

Registrerad: maj 2002

Det visades en prototyp av denna för något år sedan. Perfekt för läsning av dagstidningar och andra tidskrifter. Men kontrasten måste bli bättre, det ser ganska grått och trist ut, och det behövs färger också (men det kommer väl också med tiden).
Fogwall är inte uppkopplad
2012-03-31, 17:10   #69

Moriquende

Medlem

Moriquendes avatar

Plats: Hyssna

Registrerad: jan 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av WarWolf.667 Visa inlägg
Användningsområden för böjliga skärmar med E-Ink är ju enormt.

Några exempel är ju
* Instrumentpaneler i tex bilar, enda du behöver är att skriva en programvara för att ändra hela designen på instrumentpanelen.
* Stora klockor som kan lindas runt pelare
* Armband, namnbrickor
* E-Bok läsare såklart.
* Reklamdisplayer
* Termometrar att sätta på rutan

Genomskinliga och böjliga E-Ink skärmar är på väg, då kan man få en riktig HUD i bilen så slipper man kanske instrumentpanelen helt :-)
Den utvecklingen kan gärna dröja ett tag. Analoga instrument FTW.
i5 3570k @ 4,6 Ghz | Asus P8Z77-V Deluxe | G.Skill RipjawsX 1600Mhz 16GB | Gigabyte GTX 680 4GB | Creative X-Fi Titanium HD | Super Flower Golden Silent 500W | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 840 Pro 512GB | WD Green 1TB | WD Green 3 TB |

A64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3
Moriquende är inte uppkopplad
2012-04-02, 11:42   #70

Corran

Medlem

Plats: Uppsala

Registrerad: mar 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av SideWinder86 Visa inlägg
En lätt böjvinkel gör så att man har mer bredseende utan att ta på höjden.
...har redan börjat planera hur jag ska bygga om hemma för att få plats med min egen personliga Cosmonova...

(Största konkurrenten är väl... eh... jDome... )
[C2 Duo][Athlon 1800][IBM RS/6000 59H][Compaq ML370][Dell PE1600SC][Apple LCII][Commodore 64][Atari Mega ST2][Amiga 500][Amiga 1200][Zaurus SL5000D][PDP 11/34][Vax 11/750][Atari 600][...massor av bråte...]
Corran är inte uppkopplad
2012-04-02, 17:05   #71

Th3_0slar

Medlem

Th3_0slars avatar

Registrerad: apr 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av skog1s Visa inlägg
Snälla! Dela in meningarna i styckeindelning. Det blir jättesvårt att läsa annars, ja så svårt att man skiter i att läsa det!

> är inget illa menat!!
Ursäktar, gick igång lite medans jag skrev det där. Brukar vanligtvis göra städade inlägg.

EDIT:
Det står att det kommer till europa i början av nästa månad, d.v.s april? Skulle vara kul att få se en produkt snarast!

Skickades från m.sweclockers.com

Senast redigerad av Th3_0slar 2012-04-02 klockan 17:10.
ll Fractal Design Define R2 ll Asus P7P55D-E PRO ll Intel Core i5 750 @ Stock ll Luftkylning: Akasa Nero S ll Corsair XMS3 @ 1600Mhz ll 2x Asus Radeon HD6870 ll Benq G2420HD ll Corsair HX750W ll Windows 7 64-bit Home Premium ll + Acer W510 + Lumia 920
System som är snåla utan att tumma på upplevelsen upphetsar mig mer än rå och dyr prestanda.
Th3_0slar är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb