Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ourasi
De andre ikke SF SSD'ene henter seg inn igjen etter en formatering m/TRIM i win7 etter torturen, som man ser på "etter TRIM" søylene, og er like destruktiv som en SE, man sletter alt på begge og formatering ER altså "etter TRIM" delen i testen utført av testeren.. Siden en formatering og SE er like destruktive i prinsippet, burde man likegodt tatt med en secure erase i denne kategorien siden det er like enkelt eller enklere, og siden all data slettes uansett, så synes denne problemstillingen blir litt kunstig iom. at man liksom setter en kunstig grense ved formatering og ikke tar med secure erase..
De fleste som har SSD idag burde lære seg å ta et image, om de til stadighet "missbruker/torturerer" SSD'en, det tar 3 minutter å få factory fresh ytelse med OS tilbake på plass, som er det de fleste, inkludert meg, gjør når man har Raid0, og dermed aldri opplever en degradert ytelse, noensinne..
Igjen må jeg kritisere bruken av ordet permanent, dette kan man altså ikke bruke dersom det, *host*, ikke ER permanent. I dette tilfelle, hvor det er såre enkelt å rette det opp, er det enda værre å se folk benytte dette ordet... Permanent er permanent, for evig tid, ingenting annet, og dette er ikke på noen måte tilfelle her......
Du får ursäkta mig för jag har lite svårt att tyda språket. Det ser ut som om du blandar ihop trim med en formatering vilket inte är fallet. TRIM är inte destruktivt utan körs alltid i bakgrunden. Innehållet på disken är alltså det samma både före och efter TRIM förutom att TRIM städar lite skit. En formatering är något helt annat och har inget med TRIM att göra.
Så en disk som inte har SF som till exempel Samsung återfår full prestanda om man kör TRIM vilken man antingen kan tvinga datorn att köra eller så lämnar man den vara ifred tillräckligt länge så körs det automatiskt.
Jo jag förstår lite hur du tänker med ordet permanent. Det är sant att det går att återställa en SSD med SF fast det kräver ju ett minst sagt avancerat ingrepp med antingen total ominstallation eller att man, som du säger tar en kopia på hela skiten och sedan kopierar tillbaks. Inget av alternativen är ett lätt ingrepp och i min laptop hade det inte varit roligt att ta en kopia. Det skulle ju kräva att jag gräver ut SSDn och monterar in den i min stationära vilket är väldigt mycket trassel. Så mycket trassel att jag tror att många hellre låter bli. Så i praktiken är det prestanda som du antagligen inte får igen.
Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24
|