Foxconn anställer 18 000 arbetare för Iphone 5

Permalänk
Melding Plague

Foxconn anställer 18 000 arbetare för Iphone 5

Hon Hai Precision Industry eller Foxconn gör skäl för titeln världens största elektroniktillverkare. Nu talas det om att företaget anställer 18 000 arbetare för att tillverka nästa generation Iphone, som börjar säljas i juni.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Verkar inte vara något att hurra över IMO, den nya iPhonen alltså

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem

50kr i timmen?

Permalänk

Undrar vad kvalifikationerna är för jobbet.. "Vi söker en person som inte behöver vare sig sömn, mat eller ett liv."

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem

Då får vi se om det blir SG3 eller iPhone 5 ;>

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Verkar inte vara något att hurra över IMO, den nya iPhonen alltså

Du menar på den informationen som inte finns om telefonen? Ja, ingenting är verkligen inget att hurra över.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

iPhone 5 skall ha varit Steve Jobs sista projekt innan han avled. Det skall bli intressant att se vad som händer framöver.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

50kr i timmen?

Det vore en drömlön för de flesta. Dem flesta tjänar kring 2000 SEK i månaden på Foxconn.

Permalänk
Medlem

Alltså.. varför ska skärmarna växa i storlek.. har 4.1 tum och den får fan knappt plats i fickan :& ge mig en rejäl lur med runt 3 tum istället!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Det vore en drömlön för de flesta. Dem flesta tjänar kring 2000 SEK i månaden på Foxconn.

Jo.. Apple har inte råd att betala sina arbetare en rimlig summa pengar eftersom dom inte gör någon vinst... fattar inte hur det kan vara lagligt att tillverka premium telefoner som dom kallar det för när de som sätter ihop dom får slavlöner, inte konstigt att svenska industrier stänger ner och flyttar utomlands.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

50kr i timmen?

mindre än så

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Du menar på den informationen som inte finns om telefonen? Ja, ingenting är verkligen inget att hurra över.

"stöd för 4G/LTE, betalningar via NFC samt möjligtvis en uppgraderad processor."

Visst, det är bara spekulationer, men lär väl bli så på riktigt också, då föregående generationerna haft ännu mindre nyheter
Och sen att jag inte är taggad på nästa iPhone är för att den kommer att få ny design och lite bättre prestanda. iOS är ju fortfarande samma, helt stelt och verkligen ingenting för mig som måste jailbreaka för att ens kunna använda telefonen utan att bli galen.

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem

Det här vore nåt för AMS att lägga till i sin lista över lediga jobb

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Var det inte Apple som gnällde på de andra tillverkarna över större skärmar? Nu verkar det ju som de själva kommer ha större skärm om man ska tro på ryktena..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

Jo.. Apple har inte råd att betala sina arbetare en rimlig summa pengar eftersom dom inte gör någon vinst... fattar inte hur det kan vara lagligt att tillverka premium telefoner som dom kallar det för när de som sätter ihop dom får slavlöner, inte konstigt att svenska industrier stänger ner och flyttar utomlands.

Dock är det ju inte bara Apple, folks ögon är bara riktade åt det hållet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

50kr i timmen?

Och nät utanför höghusen där de bor så de inte skall dö om de försöker hoppa och göra självmord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

Alltså.. varför ska skärmarna växa i storlek.. har 4.1 tum och den får fan knappt plats i fickan :& ge mig en rejäl lur med runt 3 tum istället!

Tror Iphone 5 kommer va en Iphone med mindre "död" skärmyta. tänk dig skärm på hela framsidan... De har säkert ett patent på det med.

Permalänk
Medlem

"§5 No jumpy jumpy from roof prees plomise."

(Och med NFC kommer väl Apple Wallet, kantänka)

Permalänk
Skrivet av tramsgar:

"§5 No jumpy jumpy from roof prees plomise."

(Och med NFC kommer väl Apple Wallet, kantänka)

iWallet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

"stöd för 4G/LTE, betalningar via NFC samt möjligtvis en uppgraderad processor."

Visst, det är bara spekulationer, men lär väl bli så på riktigt också, då föregående generationerna haft ännu mindre nyheter
Och sen att jag inte är taggad på nästa iPhone är för att den kommer att få ny design och lite bättre prestanda. iOS är ju fortfarande samma, helt stelt och verkligen ingenting för mig som måste jailbreaka för att ens kunna använda telefonen utan att bli galen.

S-versionerna (3GS och 4S) kan jag hålla med om inte innehöll allt för många nyheter, men steget mellan 3GS och 4an va enormt, och detsamma lär gälla från 4S till 5an. Vi lär få se en helt ny design tillsammans med en del uppdaterade funktioner. Vill man inte jailbreaka så är en Iphone självklart ett sämre val, men enligt mig så måste man roota en Android och installera en custom ROM för att få ut allt av telefonen. Vissa tillverkares stock ROM är ju ett skämt.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av kvicksilv3r:

"stöd för 4G/LTE, betalningar via NFC samt möjligtvis en uppgraderad processor."

Visst, det är bara spekulationer, men lär väl bli så på riktigt också, då föregående generationerna haft ännu mindre nyheter
Och sen att jag inte är taggad på nästa iPhone är för att den kommer att få ny design och lite bättre prestanda. iOS är ju fortfarande samma, helt stelt och verkligen ingenting för mig som måste jailbreaka för att ens kunna använda telefonen utan att bli galen.

IOS lär också utvecklas.
Man måste ju mickla och mecka med exempelvis Android också om man har specialönskemål. Inte ”jailbreak” i samma bemärkelse, men ändå mickel, pill och meck.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Jag kan tänka mig att de som köpte den lovprisade iPhone 4S går i taket när de får reda på att iPhone 5 kommer till sommaren. Då får de vänta ett år på iPhone 5S istället

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av leafbranch:

50kr i timmen?

Billig arbetskraft = Bättre pris till slutkund

Det är en balansgång, man kan ju klaga att det är en låg lön (håller med) men sen vill folk inte betala 20/30.000;- för en iPhone heller om lönerna höjs

Världen vi lever i

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Uvania:

Jo.. Apple har inte råd att betala sina arbetare en rimlig summa pengar eftersom dom inte gör någon vinst... fattar inte hur det kan vara lagligt att tillverka premium telefoner som dom kallar det för när de som sätter ihop dom får slavlöner, inte konstigt att svenska industrier stänger ner och flyttar utomlands.

Det är väl Foxconn, inte Apple, som anställer dem? "Alla" som tillverkar smartphones använder liknande grejer, så att klaga på just Apple blir bara konstigt. Är Samsung, HTC och Huawei bättre?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

"stöd för 4G/LTE, betalningar via NFC samt möjligtvis en uppgraderad processor."

Visst, det är bara spekulationer, men lär väl bli så på riktigt också, då föregående generationerna haft ännu mindre nyheter
Och sen att jag inte är taggad på nästa iPhone är för att den kommer att få ny design och lite bättre prestanda. iOS är ju fortfarande samma, helt stelt och verkligen ingenting för mig som måste jailbreaka för att ens kunna använda telefonen utan att bli galen.

Stöd för LTE har Samsung haft i ½år nu, men kan lova att när iP5 kommer så kommer folk jubla -.-' "Som vanligt"

Ang. Design osv så gåller jag med dig, deras "nya" modeller brukar vara ett hopp framåt (i.e iphone 3, och iphone 4).

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Musikälskare

Precis köpt min iPhone 4S så de blir ingen 5a tyvärr Men den verkar läcker som vanligt, undrar vad Apple har i rockärmen denna gången!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd

Det är tragiskt att de använder människor och inte maskiner.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av _Merc_:

Det är tragiskt att de använder människor och inte maskiner.

Snart så.
http://www.sweclockers.com/nyhet/14296-foxconn-ersatter-arbet...

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

tänker hålla mig kort när det gäller mobil produkter... http://www.youtube.com/watch?v=RFZrzg62Zj0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

Jo.. Apple har inte råd att betala sina arbetare en rimlig summa pengar eftersom dom inte gör någon vinst... fattar inte hur det kan vara lagligt att tillverka premium telefoner som dom kallar det för när de som sätter ihop dom får slavlöner, inte konstigt att svenska industrier stänger ner och flyttar utomlands.

Som några redan nämnt så är inte Foxconn ägt av Apple, de anlitar dem bara för att producera produkter för dem.

40% av all hemelektronik i hela världen tillverkas av Foxconn http://en.wikipedia.org/wiki/Foxconn

Visa signatur

Är du snabbare än en gris? AnimalSpeeder ger dig svaret:
http://itunes.apple.com/se/app/animalspeeder/id551490974?l=en...