CM Storm släpper Quickfire Pro med Cherry MX i flera färger

Permalänk
Melding Plague

CM Storm släpper Quickfire Pro med Cherry MX i flera färger

Cooler Master med gamingvarumärket CM Storm lanserar ett nytt mekaniskt tangentbord med brytare från Cherry MX: black, red, brown och blue.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Är bara halva tangentbordet bakgrundsbelyst? (se bild 3).

Permalänk

Fräsigt

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk

Inget handledsstöd gör att det går bort från intresselistan för min del. Ser framemot Storm trigger dock! Det har extra allt, inklusive ett handledsstöd som heter duga. Klarar bara 6 knappar samtidigt dock om jag inte förstått det fel, fast jag vet inte vem det skulle vara ett problem för i praktiken

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk

Om det inte finns som tenkeyless går det bort för mig med :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simplified:

Är bara halva tangentbordet bakgrundsbelyst? (se bild 3).

Kanske finns flera zoner, på den bilden ser det ju ut som att man belyst knapparna kring WASD för att man tänkt spela.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Om det inte finns som tenkeyless går det bort för mig med :S

Kolla Quickfire rapid istället. Tenkeyless, och IMHO ett enklare snyggare stuk) Reklam om det på Swec-framsidan till och med

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

"Det mattsvarta tangentbordet 1,3 kg och finns" Tror det blev lite fel där ;P

Permalänk
Medlem

Hmm kalla mig grinig men jag tvivlar. Har varit på dom flesta större aktörerna angående CM's tenkeyless tgb och det verkar ju vara totalt omöjligt att få dom att ta in det, så vetefan varför det skulle bli bättre med detta.

Jag kastade in handduken och beställde två filco istället.

Permalänk

Verkar riktigt nice ims! Hoppas de gör det bra ! Kul med lite nytt på marknaden!

Visa signatur

GPU: AORUS GeForce GTX 1080 Ti Xtreme Edition 11G | CPU: Intel Core i7-6700k 4.0 GHz| RAM: HyperX 16 GB 2133 MHz| PCB: MSI Z170A-S02| PSU: EVGA Supernova G2 750 W | Monitor: Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS| Hörlurar: AKG K7XX | Mick: ModMic v5

Permalänk
Medlem

Röda (mjuka, linjära=nobump, nosound) skulle va kul o prova.
Fast 100*roligare om det kom ett sådant fast ljust(beige) t-bord(svarta bokst).. ja tack.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur det ser ut med svensk tangentlayout? Alla bilder visar engelsk eller annan. Skulle vilja veta om detta använder traditionell layout eller om de flyttat någon tangent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kamaon:

"Det mattsvarta tangentbordet 1,3 kg och finns" Tror det blev lite fel där ;P

Haha, reagerade också på det

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Gillar detta skrivbord starkt just för att det är så litet och skapar mer komfort när man gejmar.. Mindre avstånd mellan höger arm och vänster hand på musen.

Tangentbordet finns ju utan bakgrundsbelysning men vet inte riktigt om jag skulle bli helt nöjd med köpet då.. Gillar ju att ha lysande röda tangenter.


http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1054773

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Skrivet av Simplified:

Är bara halva tangentbordet bakgrundsbelyst? (se bild 3).

jag lyckades hitta det här svaret

Visa signatur

• Intel® Core™ i7-4770K • ASUS Z97-A • Noctua NH-D14 • Kingston HyperX 8GB DDR3 1600MHz • Corsair AX850
• PowerColor R9 290X 4GB PCS+ • Intel® SSD 520 240GB • Cooler Master HAF X • Dell U2410 • SteelSeries H Wireless

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Hmm kalla mig grinig men jag tvivlar. Har varit på dom flesta större aktörerna angående CM's tenkeyless tgb och det verkar ju vara totalt omöjligt att få dom att ta in det, så vetefan varför det skulle bli bättre med detta.

Jag kastade in handduken och beställde två filco istället.

Komplett har, förvisso enbart med svarta switchar.

Permalänk
Medlem

Nice att det finns i flera olika färger.
Synd bara att bakgrundsbelysningen bara finns i rött?

En fråga dessutom.
Vad var skillnaden på tenkeyless och n-key rollover?

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Kan vi hoppas att SweC gör en recension av denna?

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gammarayburst:

Inget handledsstöd gör att det går bort från intresselistan för min del. Ser framemot Storm trigger dock! Det har extra allt, inklusive ett handledsstöd som heter duga. Klarar bara 6 knappar samtidigt dock om jag inte förstått det fel, fast jag vet inte vem det skulle vara ett problem för i praktiken

handleds stöder som följer med alla tangentbord är ju helt värdelösa, köp dig något riktigt istället och lägg precis där.

Permalänk
Skrivet av mikrokiwi:

jag lyckades hitta det här svaret

Tack!

Snålt av dem att inte belysa hela.

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett recension av detta tangentbord med bruna och röda brytare,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azoicer:

Nice att det finns i flera olika färger.
Synd bara att bakgrundsbelysningen bara finns i rött?

En fråga dessutom.
Vad var skillnaden på tenkeyless och n-key rollover?

tenkeyless är utan numpad
n-key rollover är att du kan använda flertal tangenter samtidigt

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azoicer:

Nice att det finns i flera olika färger.
Synd bara att bakgrundsbelysningen bara finns i rött?

En fråga dessutom.
Vad var skillnaden på tenkeyless och n-key rollover?

Du kan få ett tangentbord med tenkeyless och n-key rollover då de inte har något att göra med varandra.

Tenkeyless = saknar numpaden
N-key rollover = Varje tangent registreras oavsett hur många tangenter du har tryckt ner redan. Dvs att om du vill klicka på varenda tangent på hela tangentbordet så kommer varenda en att registreras.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Tycker inte det var så väldigt snyggt av vad man kan se...

Sen är jag iof vansinnigt nöjd med mitt Corsair K60 oavsett vad SweClockers recensionen kom fram till...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Aha!
Tack så mycket för era svar.
Då är det nästan bara att modda färgen på tangentbordet alltså. ^^

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Fortfarande långsammare än ett PS2-tangentbord trots 1000 Hz polling rate som dessutom belastar CPUn i onödan. Kan inte förstå varför PS2-porten är så mobbad när den är så mycke bättre än USB-porten på det området. Räcker med att musen går i 1000 Hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Kolla Quickfire rapid istället. Tenkeyless h IMHO ett enklare snyggare stuk) Reklam om det på Swec-framsidan till och med

Det är det jag vill ha men med röda brytare.Verkar inte som om det här kommer till Sverige http://www.cmstorm.com/en/products/keyboards/quickfirerapidre... tyvärr

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Inaktiv

Trevligt med fler Cherry MX Brown-modeller!

Personligen föredrar jag mitt Filco Majestouch 2 med bruna Cherrys. Synd de inte går att köpa i landet bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Det är det jag vill ha men med röda brytare.Verkar inte som om det här kommer till Sverige http://www.cmstorm.com/en/products/keyboards/quickfirerapidre... tyvärr

Det ska komma till sverige, har pratat med CM 2 gånger, Maj var dock datumet och det blev inte så, men det ska komma hit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Det ska komma till sverige, har pratat med CM 2 gånger, Maj var dock datumet och det blev inte så, men det ska komma hit.

Suuuupersweet!

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.