Apple arbetar på spelkontroller till Ipad

Permalänk
Melding Plague

Apple arbetar på spelkontroller till Ipad

Att spela på pekskärm har sina nackdelar, men nu kan Apple vara på väg att utveckla en fysisk spelkontroller till surfplattan Ipad.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Enl. Mac Rumors så är samma sak på gång för iPhone.
http://www.macrumors.com/2012/04/02/apple-has-worked-on-a-phy...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Gamers som Apple har i 20 år spottat i ansiktet lär knappast köpa en sån pryl och casualspelare lär nöja sig med dom spel som kan köras på pekskärmen?

Permalänk
Medlem

Om det är något jag inte gillar med surfplattor och smartphones så är det just kontrollerna. Spelen kan vara riktigt grymma, men det är sällan man vill maratonspela på en touch screen. Det här kommer garanterat införskaffas om ryktet stämmer.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Inaktiv

Intressant, så nu först bryr sig apple om gamers? känner troll varningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173009:

Intressant, så nu först bryr sig apple om gamers? känner troll varningen.

Apple bryr sig bara om saker om de kan tjäna pengar på det och då självklart med sina normala marginaler.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Avstängd

Mac konsol om 10år?

Iplay

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Behöver man verkligen en kontroll för att lira Angry Birds...?

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Skrivet av SideWinder86:

Mac konsol om 10år?

Iplay

De blir stämda av Ubisoft om de gör något som heter Iplay. De har det ganska lika Uplay.

Permalänk
Medlem

Nej, nej, nej. Snälla säg att det inte är sant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Behöver man verkligen en kontroll för att lira Angry Birds...?

Nej. Men problemet är ju att det är svårt att spela spel med mer avancerade kontroller än exempelvis Angry Birds på en pekskärm, detta skulle göra det lättare att lira t.ex. fps eller liknande på en iPad. Dock tycker jag det verkar lite löjligt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeafBox:

Behöver man verkligen en kontroll för att lira Angry Birds...?

Dead space, diverse bilspel...finns massor som är bekvämare med kontroll

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

tycker faktiskt det är nice, och ni som säger att de gör det föra att bara känna pengar, vad gör inte alla andra tillverkarna? såsom microsoft, asus, msi mm. alla gör det föra att tjäna pengar såväl apple också.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Behöver man verkligen en kontroll för att lira Angry Birds...?

Finns massor av spel där en kontroll skulle underlätta oerhört mycket. GTA, Dead Space, Shadowgun, Gangstar, Real Racing och mycke mer. För lite mer casual som Angry Birds och Cut the Rope så räcker det dock med pekskärmen, och lär dessutom vara betydligt bättre än en kontroll.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

tycker faktiskt det är nice, och ni som säger att de gör det föra att bara känna pengar, vad gör inte alla andra tillverkarna? såsom microsoft, asus, msi mm. alla gör det föra att tjäna pengar såväl apple också.

Skillnaden är att Apple spottat gamers i ansiktet i 20 år, har man någon slags värdighet så håller man sig borta från den här grejen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173009:

Intressant, så nu först bryr sig apple om gamers? känner troll varningen.

Gällande IOS har väl Apple brytt sig om ”gamers” rätt länge?

Skrivet av Zyriak:

Skillnaden är att Apple spottat gamers i ansiktet i 20 år, har man någon slags värdighet så håller man sig borta från den här grejen.

Är nyfiken – på vilket sätt är man spottad i ansiktet menar du?
Sent eller obefintligt stöd för nya grafikkort är sant, men är det verkligen att spotta ”gamers” i ansiktet? De är väl i Windows och spelar?

Skrivet av LeafBox:

VEM spelar sånna spel på iPad/Phone?
Det ser ju alltid förjävligt ut och det finns inga bra spel ändå.

Pointless

Många.
Spel för IOS har onekligen en marknad. Bara för att spelen av olika anledningar inte passar en själv betyder det inte att det gäller för resten av folket.

Kolla här: http://toucharcade.com/

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deemlin:

Nej. Men problemet är ju att det är svårt att spela spel med mer avancerade kontroller än exempelvis Angry Birds på en pekskärm, detta skulle göra det lättare att lira t.ex. fps eller liknande på en iPad. Dock tycker jag det verkar lite löjligt.

Skrivet av SideWinder86:

Dead space, diverse bilspel...finns massor som är bekvämare med kontroll

Skrivet av Gender Bender:

Finns massor av spel där en kontroll skulle underlätta oerhört mycket. GTA, Dead Space, Shadowgun, Gangstar, Real Racing och mycke mer. För lite mer casual som Angry Birds och Cut the Rope så räcker det dock med pekskärmen, och lär dessutom vara betydligt bättre än en kontroll.

VEM spelar sånna spel på iPad/Phone?
Det ser ju alltid förjävligt ut och det finns inga bra spel ändå.

Pointless

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Musikälskare

Ja iPad är extremt kraftfull så varför inte bara positivt!

Spelen blir mer och mer avancerade gällande grafik också

Go Apple!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Hoppas på att de gör detta. Har inget problem att spela på touchskärm men när jag spela på AppleTV så skulle jag gärna vilja ha riktiga kontroller eftersom man lätt tappar bort sig när man tittar på TVn och inte på iPhone/iPaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

VEM spelar sånna spel på iPad/Phone?
Det ser ju alltid förjävligt ut och det finns inga bra spel ändå.

Pointless

Ja för grafiken är som vi alla redan konstaterat det viktigaste i ett spel, och din subjektiva åsikt om spelen är väl noterat i mina anteckningar.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Slutar väl med att dem sätter en logo med ett halvätet äpple på Logitechs joystick....
http://www.logitech.com/sv-se/tablet-accessories/for-ipad/dev...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Ja för grafiken är som vi alla redan konstaterat det viktigaste i ett spel, och din subjektiva åsikt om spelen är väl noterat i mina anteckningar.

Där fokuserade du bara på hälften utav det jag skrev.

Dom stora spelen - Hitsen - är ju typ AngryBirds och Doodle Jump, den typen av spel.

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Trådlös Tac2. Nuff said.

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Skrivet av SideWinder86:

Mac konsol om 10år?

Iplay

pippin2 ?

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Där fokuserade du bara på hälften utav det jag skrev.

Dom stora spelen - Hitsen - är ju typ AngryBirds och Doodle Jump, den typen av spel.

Trodde du syftade på dom lite mer hardcore-titlarna, så my bad Men ändå så uppskattar ju säkert väldigt många spel som Angry Birds, och om casual gamers kan få ut något av en handkontroll så är väl det bara ett plus för dom

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Trodde du syftade på dom lite mer hardcore-titlarna, så my bad Men ändå så uppskattar ju säkert väldigt många spel som Angry Birds, och om casual gamers kan få ut något av en handkontroll så är väl det bara ett plus för dom

Ja det är ju jättetrevligt för dom som vill ha/behöver. Men jag tror marknaden är extremt liten, iaf här i Sverige.
Tycker bara det är konstigt att ett så penga-galet företag som Apple tillverkar något som inte kommer tjäna dom något

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Ja det är ju jättetrevligt för dom som vill ha/behöver. Men jag tror marknaden är extremt liten, iaf här i Sverige.
Tycker bara det är konstigt att ett så penga-galet företag som Apple tillverkar något som inte kommer tjäna dom något

Precis som med allt dom släpper så lär det mer eller mindre skapas ett behov. Kan tänka mig att det kan bli en riktig hit bland dom som har en Apple TV hemma. Då blir det ju i stort sätt en spelkonsol. Sen har nog Apple tillräckligt med pengar för att riskera en förlust på en handkontroll

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Känns inte riktigt som en Apple-grej.. för plottrigt på något vis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Ja det är ju jättetrevligt för dom som vill ha/behöver. Men jag tror marknaden är extremt liten, iaf här i Sverige.
Tycker bara det är konstigt att ett så penga-galet företag som Apple tillverkar något som inte kommer tjäna dom något

Pengagalet företag?
Hur utmärker sig Apple som ett sådant menar du?

Sen har jag svårt att se varför ditt omdöme skulle vara att beakta gällande vad Apple tjäna pengar på och inte. I alla fall bidrar inte dina inlägg i den här tråden till det.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

VEM spelar sånna spel på iPad/Phone?
Det ser ju alltid förjävligt ut och det finns inga bra spel ändå.

Pointless

Sant.. Dom kanske ska göra en spelkontroll á la Android så att du också kan bli nöjd. Enligt mig är Fifa på iPhone sjukt roande. Så en spelkontroll på tåget tror jag många tycker som något lyckat.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?