Google visualiserar interaktiva glasögon med augmented reality

Permalänk
Melding Plague

Google visualiserar interaktiva glasögon med augmented reality

Framtiden stavas augmented reality, åtminstone om man får tro Googles utvecklingsgrupp, som visar upp några av idéerna bakom Project Glass.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vore bra om man slapp glasögonen;)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 2500k@4,4| NH-D14 |GTX 780| ASUS VG248QE | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 990 | Dali Zensor 7

Permalänk
Medlem

Sjukt awesome!

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

Kan man inte anmäla sig som försökskanin. Jag skulle lätt ställa upp direkt.

Permalänk
Medlem

smack my bitch up..

Permalänk
Avstängd

Vem fan vill vara tillgänglig jämt?

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Nu ska Google veta allt vi ser också!

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Det som snapp on på vanliga glasögon så är det biff

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Nja jag vene, ser ingen superbra anledning till att äga ett par. Tuff grejj, helt klart.
Men personligen föredrar jag nog telefonen

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Ända som är lite negativt är väl röstkommandon. Jag menar, sitta där och prata för sig själv på bussen är ju inte direkt en höjdare

Permalänk
Medlem

Det är ju redan en ständigt återkommande debatt om "hands-free" och farorna/distraktionerna med mobiler i bilar/trafiken. De riskerna måste ju ändå ses som bagatellartade om man jämför med folk som promenerar runt i rusningstrafiken eller (gud förbjude) sitter bakom ratten med såna här på sig...

Permalänk
Medlem

helt jäkla epic! lätt velat skaffa ett par

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

Hahaha tänker bara på Futurama avsnittet när jag ser detta
The new EyePhone!

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

JUST TAKE MY MONEY!! :DDD

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Smidigare att tanka en ebook än att gå och köpa.

Permalänk
Medlem

Dom var ju inte så snygga men, men. Coolt, ser bra ut om man jobbar mycket fysiskt och måste vara aktiv under jobbet tex. Elektriker, hantverkare etc.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk

Undrar hur de ska lösa batteritiden?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Define XL | Crosshair IV Formula | 1090T @ 4,1GHz | Corsair H70 PnP(insug) | 8Gb Corsair Vengeance @ 1600Mhz-ish | HD6970 2GB @ 925/1400 | Corsair AX850W 80+ Gold| F3 1TB | 3xG2420HDBL @ 6024x1080 Eyefinity | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 |

Dator

Permalänk
Inaktiv

Tycker sånt här är skitcoolt, hade lätt införskaffat mig ett par utan tvekan.

Dom får nog ta lite hjälp av apple ( eller rayban ;D ) med sina designval.. man vill ju inte se ut som en robot

Permalänk
Medlem

OM det skulle fungera felfritt i verkligheten så....

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Nu ska Google veta allt vi ser också!

Så om det hade varit Apple som kommit fram med idén så hade det varit helt okej?

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Dagens samhälle och dess onödiga prylar.. lär då aldrig använda ett par sådana iallafall.

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Threenipples:

Undrar hur de ska lösa batteritiden?

Skickades från m.sweclockers.com

Nu har jag ingen aning men man kan ju tänka sig en enhet, likt en telefon fast utan skärm, som ligger i fickan där batteriet och all prestanda finns. Kommunikation genom BT eller något liknande. Batteri för själva displayen och ljudet lär ju inte vara svårare att fixa en ett hederligt BT-headset.

Permalänk
Medlem

Vore väldigt trevligt (:
Dock så undrar man ju om det fungerar.. Blir nog lite udda att prata med sig själv (sina glasögon) dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohlert90:

Så om det hade varit Apple som kommit fram med idén så hade det varit helt okej?

Vart får du apple ifrån? saken handlar om "övervakning" Och ja, (förmodligen) ja så hade det vart samma svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hg:

Ända som är lite negativt är väl röstkommandon. Jag menar, sitta där och prata för sig själv på bussen är ju inte direkt en höjdare

Ptja, om apple-användarna kan sitta och babbla med Iris dagarna i sträck så kan väl Android-fansen snacka med sina glasögon?

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Antar att det är tänkt att dessa kopplas till telefonen, eller? Så att man kan styra via den?

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohlert90:

Så om det hade varit Apple som kommit fram med idén så hade det varit helt okej?

Och var jämför han med Apple?

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Skrivet av Threenipples:

Undrar hur de ska lösa batteritiden?

Skickades från m.sweclockers.com

Eftersom det inte kommer vara någon kraftig skärm på 4" med skarp belysning borde det inte vara så jätte problem, sen ett par små Li batterier borde det bli bra:)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

Om priset är överkomligt och detta blir en vardagsgrej i framtiden kan jag tänka mig att köpa. Det kommer nog att ta ett tag om man tänker tillbaka på tidsspannet mellan den första kommerciella mobiltelefonen och dagens smart-phones.

Permalänk

Doubleglasses för oss glasögonanvändare -.-