Lian Li lanserar PC-V700 – litet chassi i ATX-format

Permalänk
Melding Plague

Lian Li lanserar PC-V700 – litet chassi i ATX-format

Små moderkortsformat i all ära, men fullstora ATX behöver inte betyda skrymmande datorlådor. Lian Li släpper ett nytt chassi som håller yttermåtten till ett minimum.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

det där skulle jag kunna tänka mig att köpa som ersättare för mitt a05 B

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

va!? 40cm? sjukt litet chassi, det är imponerande att dom fått sån bra layout.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Intressant lösning av placering av PSU! Smart!
Vore trevligt att se en swec-recension

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem

den såg inte så dåligt uttänkt, skulle vara intresant och see ett bygge i den

Permalänk
Medlem

Trevligt!
Får hoppas det kan komma en recension snart!
Är lite sugen på att byta ut mitt 600T.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Låter mycket spännande! Lär väll bli en recension snart får man hoppas!

Permalänk
Medlem

SÅ rätt! tycker mycket om denna ide e lite konstigt att det e bara lian li som använder sig av den!

Permalänk
Medlem

denna får jonas ta och klämma lite på

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ekanix20:

denna får jonas ta och klämma lite på

det lär han garanterat göra med ett leende på läpparna

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Har länge väntat på den där nätaggsplaceringen. Det sparar massor av uttrymme (om man inte behöver 8 st hårddiskplaters och 4 DVD-brännare). Problemet är väl att det, med nättagget pekande ut mot framsidan, kommer öka ljudnivån en smula. Å andra sidan ser det inte ut som ett tyst chassi (ingen isolering och fläktar i toppen), så är man endast ute efter ett med små mått är det nog ett kap.

Hoppas hårddiskburen är löstagbar bara.

Permalänk
Medlem

Enligt techPowerUp så blir priset $249 för svart eller silver och $279 för varianten med fönster. Jag hoppas det kommer en version utan SATA-backplane till ett lägre pris.
Det finns lite fler bilder på Lian-Lis hemsida.

Permalänk
Medlem

Bra :D! Onödigt att ha dom högre än sådär, kanske rent av blir ett köp.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

Kommer nog bli ett köp av detta känns det som, gillas verkligen!

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Riktigt interessant! Jag känner verkligen för att ersätta mitt gamal R2 chassi, Hoppas vi får se Jonas klämma lite på denna

Permalänk
Medlem

Klantigt av dom att inte stänga sidodörren riktigt på bild 4 nere vid PSU kontakten (är ju ändå bilder som ska få folk att vilja ha det chassit.) eller är det så stora felmarginaler dom bygger sina chassin med ?;)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Påminner till utseendet väldigt mycket om designen i PC-Q25 som är riktigt bra, dock är jag lite osäker på meshen i fronten.
Klipsk placering av PSU:n dock, gör att man kan korta ner höjden på hela chassit på bekostnad av ett par HDD-platser.

Permalänk
Medlem

Inte litet alls. Det är ju väldigt djupt. Volymen är ju betydligt större än ett vanligt BitFenix Outlaw!

De kan göra en mATX variant som är 30cm hög om de vill, så länge det är en halvmeter långt är det fortfarande stort!

Permalänk
Medlem

Ett lite öppnare, "icke-uppånervänt" A05 kan man väl säga alltså?
Chassit känns smart och dumt på samma gång tycker jag (dvs ungefär som vanligt när Lian-Li och Silverstone försöker hitta på något kul)

- Som någon var inne på är ljudnivån i fronten ev ett problem. Man vill inte ha ett nätagg med minsta coilwhine

- Luften bör återcirkulera en del i fronten, då nätagget, och om hårddiskfläkten suger in. (vilket jag gissar att den är gör som standard)

- Ventilationen vid grafikkorten verkar lite begränsad. Visst, har man tillräckligt undertryck lär den väl suga luft till grafikkorten från fronten, men då är den som sagt delvis värmd nätaggsluft.. Nästan konstigt att det inte finns nåra luftintag i botten. (Sätter man diskar där i botten lär de dessutom bli rätt varma misstänker jag)

- Svårt att se exakta längder, men borde inte SLI/CF dessutom bli väldigt trångt, med de flesta nätagg? Jag undrar om det ens går med många agg/grafikkort. (Ett grafikkort i tex slot 4+5 lär väl ta i agget, så länge det inte är både ett väldigt kort grafikkort och kort nätagg?)

För många frågetecken för att vara ett lockande chassi just nu. Man skulle vilja se lite fullmatade tester först

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Arkebuzer:

Intressant lösning av placering av PSU! Smart!
Vore trevligt att se en swec-recension

Instämmer. Ett sådan chassi med lite dämpmattor, filter och lite färre fläktplatser hade passat mig perfekt. Behöver ändå bara en 5,25" och har inte så himla många hårddiskar som ska få plats.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Ett lite öppnare, "icke-uppånervänt" A05 kan man väl säga alltså?
Chassit känns smart och dumt på samma gång tycker jag (dvs ungefär som vanligt när Lian-Li och Silverstone försöker hitta på något kul)

- Som någon var inne på är ljudnivån i fronten ev ett problem. Man vill inte ha ett nätagg med minsta coilwhine

- Luften bör återcirkulera en del i fronten, då nätagget, och om hårddiskfläkten suger in. (vilket jag gissar att den är gör som standard)

- Ventilationen vid grafikkorten verkar lite begränsad. Visst, har man tillräckligt undertryck lär den väl suga luft till grafikkorten från fronten, men då är den som sagt delvis värmd nätaggsluft.. Nästan konstigt att det inte finns nåra luftintag i botten. (Sätter man diskar där i botten lär de dessutom bli rätt varma misstänker jag)

- Svårt att se exakta längder, men borde inte SLI/CF dessutom bli väldigt trångt, med de flesta nätagg? Jag undrar om det ens går med många agg/grafikkort. (Ett grafikkort i tex slot 4+5 lär väl ta i agget, så länge det inte är både ett väldigt kort grafikkort och kort nätagg?)

För många frågetecken för att vara ett lockande chassi just nu. Man skulle vilja se lite fullmatade tester först

Håller med om de flesta punkterna, tror dock det kommer bli skapligt undertryck så kylningen borde bli ok.... Varför de inte tänkt på insug i botten kan man dock fråga sig.

Hela lådan bygger väl i princip på att man har en minimalistisk ATX-rigg med en GPU och 80-plus Platinum certifierat nätagg.

Men liten är den verkligen och det kan man ju bara berömma.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Rätt så likt A05:an, fast detta verkade dyrare..
Annars så vart det fint!

Permalänk
Medlem

PC-V750 känns mer intressant.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem

Mitt Cooler Master Elite 360 är mindre och tar också fullstora ATX-moderkort. Fast det har inte lika mycket plats för hårddiskar fast å andra sidan kan man köra det liggandes (vilket jag gör som HTPC).

http://www.coolermaster.co.uk/product.php?category_id=3592&pr...

Och framförallt är det betydligt billigare!

Permalänk
Medlem

Hittade lite hints på TechPowerUp om vad pris och datum kan tänkas hamna:

Citat:

PC-V700A - $249 (VAT not included)
PC-V700B - $249 (VAT not included)
PC-V700WX - $279 (VAT not included)
- Available in the US and Canada at the end of April

Permalänk
Medlem

Trevligt att se lådor utan en massa 5,25" platser. Att man inte gått över till slim form faktor helt ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerophax:

Hittade lite hints på TechPowerUp om vad pris och datum kan tänkas hamna:

Ja det är det enda som sällan lockar med dessa Lian Li chassin ~1660:- exkl moms är rätt saftigt ändå.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

Ser intressant ut, men mitt Define R3 är ju ljuddämpande och det är verkligen något jag inte kan vara utan när jag har datorn i vardagsrummet.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk

LAN-vänligt?

Visa signatur

Jag drömmer mardrömmar om att installera chassifläktar

Permalänk
Medlem

Love it!