Inno3D hybridkyler Geforce GTX 680

Permalänk
Melding Plague

Inno3D hybridkyler Geforce GTX 680

Tillverkaren Inno3D kombinerar vatten och luft för att hålla temperaturerna nere. Företagets kommande Geforce GTX 680 har hybridlösningen Accelero Hybrid från Arctic.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Låter smart!

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se vad temperaturerna landar på.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

bra lösning. påminner om den som har testas i testlabbet av emil. PNY om jag inte minns fel.
dock inte så snygg....

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4,4 Ghz | GTX 780 DirectCU II | H60 V.2| Maximus IV Gene | TJ08-E | Vengeance 16gig 1600MHz | 840 pro 256GB | Corsair HX 1050W

Gratis frakt Inet

Permalänk
Medlem

Jag har länge undrat varför denna kylarlösning inte funnits tidigare.. ser bra ut.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Avstängd

Kylaren och PCBn var ju inte snyggt, men kyler det bra så ska man inte klaga (:

Permalänk
Medlem

Tja, precis som med Gigabyte så blir det inget köp pga den blåa pcb:n. (Ja jag gillar när saker faller mig i smaken, kylningen kan man fixa på annat sätt).

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Schluug:

Jag har länge undrat varför denna kylarlösning inte funnits tidigare.. ser bra ut.

Antagligen för att det är dyrt. Nu när de börjar få upp volymerna på blocken och pumparna så blir det lite billigare. Sen är det ju lite svårare med kompatibilitet för grafikkort. Det brukar alltid sitta en 120 mm fläkt precis med processorn men lite lurigare att hitta en plats nära grafikkortet utan att slangarna blir alltför långa.

Fanns ett 8800 eller om det var 9800 med sluten vattenkylare.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Jag har länge undrat varför denna kylarlösning inte funnits tidigare.. ser bra ut.

Jo jag med, gjorde ett inlägg för kanske 2-3 år sen där jag så snyggt ritade en paintbild med den här lösningen som förslag. En slags kompromiss för de som inte vill vattenkyla med egna ihopplock.

Ser fram emot tester. Förhoppningsvis räcker radiatorn till att kyla kortet ordentligt samtidigt som det är tyst. Hade gärna sett en tjockare radiator eller en dubbel 120.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, definitivt en intressant lösning om det blir till att införskaffa ett GTX 680.

Permalänk
Medlem

Riktigt nice! ser bra ut det dår hoppas flera går samma väg. Precis som med CPU kylningen.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

ser trevligt ut men skulle bara nice om man kunde sätta dit sin egen 120mm fläkt på kortet för att kyla delarna så man kan vara bomb säker att datorn går tyst xP

Permalänk
Medlem

Varför är det ingen som fixar en sluten vattenlösning till både CPU & GPU?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Man brukar ju ha 120mm fläktplatser i bak, typ där videoutgångarna är på kortet. Bara jag som tycker att slangarna verkar lite korta för att nå dit?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av skog1s:

Varför är det ingen som fixar en sluten vattenlösning till både CPU & GPU?

PNY hade två modeller av GTX 580 med slutna kylare, en som denna artikel och en som gick från GPU till CPU till 120rad tillbaka till GPU. Men den var väldigt dyr om jag minns rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Varför är det ingen som fixar en sluten vattenlösning till både CPU & GPU?

Som den här?
http://www3.pny.com/font-color999999GTX-580-Liquid-Cooled-Gra...

Permalänk
Medlem

Bara slangen är lång nog så...!

Föresten, varför görs det inga sådana här kylare med en 140mm radiator istället för 120?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Fascinating!

Visa signatur

Jag drömmer mardrömmar om att installera chassifläktar

Permalänk
Medlem

Äntligen!
Velat sett något liknande ända sen Corairs H50 för CPU:er. Bara hoppas att flera hoppar på tåget, och som folk skrivit, gärna med längre slangar så man kan dra in radiatorn i fronten av chassit.

Permalänk
Medlem

Väntar ivrigt på Cooler Masters Eisberg lösning.

Permalänk
Medlem

Det hade vart kul om Artic tillverkar den här lösningen till separat försäljning samt även till 7970 om det fungerar bra.
Ser ut som slangarna är för korta för mitt Cosmos II men då kan man sätta fläkten i sidodörren dock måste man då montera av och på den innan man öppnar.

Men mest spännande blir att se hur kylningen presterar så hoppas Swec red får ett

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Jag har länge undrat varför denna kylarlösning inte funnits tidigare.. ser bra ut.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=617725

Lösningen är lite annorlunda sen kan man byta gpublock om man byter ut grafikkortet tex.

Permalänk
Medlem

Inte särskilt nytt, coolit har haft sånna här kylare till olika grafik kort i flera år nu.

Vill också säga att jag beställde 2 st och båda läckte, skickade tillbaks dom och fick 2 nya som också läckte...

Permalänk
Medlem

Blir det så pass avancerat så man ska ha till både gpu och cpu så kan man lika gärna lägga pengar på ett ordentligt vattenkylt paket.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Blir det så pass avancerat så man ska ha till både gpu och cpu så kan man lika gärna lägga pengar på ett ordentligt vattenkylt paket.

+1

Joo det håller man med om..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shoppey:

+1

Joo det håller man med om..

Det finns en "Gilla knapp" av en anledning.

Men alla kanske inte vill riskera sina komponenter och trassla med koplingar?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Hade varit kalas om en liknande lösning fanns att koppla till sitt nuvarande vattenkylsystem. Ett billigare alternativ till heltäckande block och som då kunde användas på icke referens-kort

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=617725

Lösningen är lite annorlunda sen kan man byta gpublock om man byter ut grafikkortet tex.

Tyvärr funkar de ju inte riktigt så, eftersom de byts hur de ser ut ganska ofta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Tyvärr funkar de ju inte riktigt så, eftersom de byts hur de ser ut ganska ofta.

Hur menar du nu? Att det inte går att byta block? Blocket byts inte ut men man kan köpa fästplattor till olika grafikkort som gör att den passar i stort sett alla referensmodeller.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Perrablerra:

Hade varit kalas om en liknande lösning fanns att koppla till sitt nuvarande vattenkylsystem. Ett billigare alternativ till heltäckande block och som då kunde användas på icke referens-kort

Men det finns ju?
http://coolingstuff.se/p/515/ek-vga-supreme-hf-acetal-nickel-...

Eller menade du något annat?

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB