Ingen uppföljare till Bulletstorm – piratkopiering skadade försäljningen

Permalänk
Melding Plague

Ingen uppföljare till Bulletstorm – piratkopiering skadade försäljningen

Det blir ingen uppföljare till actionpangaren Bulletstorm, delvis på grund av den omfattande piratkopieringen på PC-plattformen.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kanske helt enkelt berodde på att spelet var skit?

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Kanske helt enkelt berodde på att spelet var skit?

Lättare att skylla på pirater

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Dålig ursäkt

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd

Köper inte spel som är skit...

Samma sak som Ridge racer....vem lägger 500:- för 1,5GB skit?

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

eller va de bara att porten sög balle?

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Vad är det där för något, aldrig hört talas om det. KANSKE DÄRFÖR?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte spelat spelet alls, men jag skulle vilja se siffrorna på det, så man får se hur "dåligt" det sålde.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Avstängd

spelet va ren dynga, tur att man inte köpte det.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Vad är det där för något, aldrig hört talas om det. KANSKE DÄRFÖR?

What he said.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk

säger som vissa här. DÅLIG URSÄKT. förekommer piracy xd. Men men. Dålig konsol port. spelet var kul dock ,

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk

"Gör bättre spel"
"Sluta skyll på piratkopiering"
"Piratkopiering hjälper försäljning av spel"
"Jag köper minsann spel sådetså"
"DRM herp derp"

Så, nu har vi reducerat vad 95% av den här tråden kommer handla om. Move along.

Permalänk
Hedersmedlem

Hah. Som ovan. Jag köpte spelet på PC, men inte fan var det någon höjdare. Spelades igenom en gång, aldrig igen.
Och förresten EA, varför fungerade inte mina Limited Edition-koder? Hur jävla lönt är det att köpa sådan skit om det ändå inte fungerar?

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Inaktiv

Folk laddar inte ner ett spel om det är värt pengarna, så jävla svår kalkulation är det inte.

Permalänk
Medlem

Testade spelet, tyckte spelet sög även om de fanns några roliga kommentarer från "huvudskådisen" men overall så sög de. My vote goes for the sucky part.

Permalänk
Medlem

Spelet hade sin charm. Men sen spelade jag det med vänner över XBOXLIVE också.

Permalänk
Medlem

Bulletstorm var den ända FPSn jag har spelat som var rolig. (single player då såklart).

Hände lite till skillnad från de mainstream som finns nu (spring dit och skjut en kille! woho du räddade USA..)

EDIT: På den senaste tiden glömde jag lägga till.

Permalänk

Hör att några är för lata att bygga spel! Kom på något sätt att stoppa dem då!

Permalänk
Medlem

Som många andra redan har sagt.. Spelet sög balle...

Permalänk

De e "n00bs" som inte kan göra spel. Bulletstorm skiter jag i fullt ut.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

Spelet var ju mediokert samt väldigt enformig, inte så konstigt att det inte sålde så bra?

Visa signatur

i7 860 @ 4 GHz | Corsair H70 | Corsair AX850 | Corsair Dominator 4GB 1600Mhz | ASUS P7P55D-E PRO | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC 2-way SLI | 128 GB KINGSTON SNV425S2 | 2 x 500GB Western Digital. | Fractal Define XL

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Köpte spelet till PS3 och kan säga att det var riktigt kul spel!

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Detta spel var ju inte äns lockande, jag köper mina PC-spel iaf.

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem

Nja, spelet var kul. Den korta stunden det varade.
Köpte det till 360 utan att ha läst något om det mer än att ordet COOP dök upp. Dock så fanns inte split screen coop så bara det blev en besvikelse.
Sen att man klarade spelet på 2 dagar var en annan. Det stora med detta var tydligen att man skulle spela om det för att få höga poäng och tävla på online-listor. Men det är inte det minsta intressant för mig.

Anledningen till att det sålde så jävla bra på xbox var att man fick med en beta kod för Gears of War 3 där, så många köpte det bara för det.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Bulletstorm var den ända FPSn jag har spelat som var rolig. (single player då såklart).

Hände lite till skillnad från de mainstream som finns nu (spring dit och skjut en kille! woho du räddade USA..)

EDIT: På den senaste tiden glömde jag lägga till.

håller med dig, spelet hade lite mer o ge än "springa och panga", du fick ju göra det på hundra olika sätt också och blev belönad för det!

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173009:

Folk laddar inte ner ett spel om det är värt pengarna, så jävla svår kalkulation är det inte.

Vad skumt att det alltid är de grymma och prisvärda spelen som ligger högst upp på nedladdningslistorna då.

Permalänk
Avstängd

Låter som skitsnack.

Så nu blir det ingen uppföljare, men istället väljer de att göra ett annat spel som de tror kommer att sälja bättre för att det inte kommer att piratkopieras i lika stor utsträckning?

Vart är logiken i det?

Permalänk
Medlem

Vilket påhitt. Lever dom kvar i 2006?

Testa att sluta porta spel, sluta gnälla, och erkänn at piratkopering är inte bara dåligt för försäljningsiffrorna.

Skrivet av Sealarn:

Vad skumt att det alltid är de grymma och prisvärda spelen som ligger högst upp på nedladdningslistorna då.

Definera "Grymma och prisvärda" är du snäll. Tänker du på spel som sålt i otroliga summor, så som Battlefield 3, Starcraft II, Minecraft och så undrar jag hur det argumentet håller.

Visst om de ligger högt i nerladdningslistor, men so what då om det säljer som smör så att skaparna går flera miljoner kronor i plus?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Steg 1: Släpp en sketen port som är gjord på 5 minuter.
Steg 2: Gnäll om piratkopiering och dålig försäljning.
Steg 3: Wääääääääääääääh.