Sidan 2 av 2 1 2

Verktyg Visningsval
2012-04-10, 20:14   #31

simonwellander

Medlem

Plats: 127.0.0.1

Registrerad: jun 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av PerZerk Visa inlägg
Ikonerna i verktygsfälten är inte helt olikt varandra.
Okej du hade rätt Ser ganska likt ut
2012-04-10, 20:36   #32

Chibariku

Medlem

Plats: Värmland

Registrerad: feb 2008

Skulle kunna tänka mig att använda detta som "köksdator" om det kommer en tablet som stöder detta.
Chibariku är inte uppkopplad
2012-04-10, 20:39   #33

orginallinus

Medlem

orginallinuss avatar

Plats: Skepplanda

Registrerad: mar 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Qw3rty Visa inlägg
Vad får dig att tro att någon annan kommer kunna se vilka filer du har på din dator?
Vad får dig att tro att Googles molntjänst skulle vara immun mot hackers? Antagligen är den också "gratis" för alla så länge man
går med på genom användaravtal som innebär att det snälla företaget Google får sälja vidare alla dina vanor till vem de önskar. Kul.
Om man nu vill ha något som är gratis och funkar bra, varför inte välja Linux?
Stationär: Raven 02 I Gigabyte z77x-UD5H I 2700K @4,5 NH-D14 I ATI R9 290@290X unlocked! I 16 Gb Vengeance LP I Viewsonic 22"Wide I Mionix Naos 5000 I Steelseries 6Gv2 I Win7 Pro 64 Bärbar: Thinkpad X200 I Mobil: S2

"Bättre bli motbevisad -än förklarad skyldig"
orginallinus är inte uppkopplad
2012-04-10, 20:44   #34

cosmos92

Medlem

cosmos92s avatar

Plats: Uppsala

Registrerad: aug 2007

logiskt ändå. Det är en layout de flesta är vana vid, underlättar säkert för många
2012-04-10, 20:46   #35

Naque

Medlem

Naques avatar

Registrerad: sep 2011

Bara dom bilderna såg mer lovande ut än w8

Skickades från m.sweclockers.com
2012-04-10, 20:48   #36

FRULZ

Medlem

FRULZs avatar

Plats: Jönköping

Registrerad: aug 2009

Kan tänka mig detta på min surf-PC, om det är gratis vill säga..
MSI Z77A-GD65 | Intel Core i5 3570K @ stock | CM Hyper 212 EVO | Corsair 8GB 1333MHz XMS3 | XFX Radeon HD7870 Ghost | Intel 520 120GB SSD | 8TB Random HDD-lagring (4x2) | FD Tesla 650W | FD Define R3 | FD ADJUST 208 FAN CONTROLLER
Playstation 3 Slim 120GB
FRULZ är inte uppkopplad
2012-04-10, 21:01   #37

Murer

Medlem

Plats: 1

Registrerad: jan 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av orginallinus Visa inlägg
Vad får dig att tro att Googles molntjänst skulle vara immun mot hackers? Antagligen är den också "gratis" för alla så länge man
går med på genom användaravtal som innebär att det snälla företaget Google får sälja vidare alla dina vanor till vem de önskar. Kul.
Om man nu vill ha något som är gratis och funkar bra, varför inte välja Linux?
Självklart kan de inte erbjuda tjänster gratis om de inte får in pengar på något sätt alls. Hur hade du tänkt att det skulle fungera? De döljer ju inte precis hur de går till väga för att erbjuda riktade annonser, och så man får själv välja om man vill ta del av deras (väldigt bra) tjänster eller ej.
Murer är inte uppkopplad
2012-04-10, 21:59   #38

IceDread

Medlem

IceDreads avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: apr 2006

När alla pc program och spel stöds så kan det vara värt en tanke, före dess, nej tack.
INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, ASUS GEFORCE GTX 680 DIRECTCU II, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Tritton ax pro 5.1 hörlurar | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!
IceDread är inte uppkopplad
2012-04-10, 22:00   #39

muki91

Medlem

Plats: jönköping

Registrerad: feb 2010

Lite win7 och osx. Startmeny i win7 och osx launchpad
muki91 är inte uppkopplad
2012-04-10, 22:26   #40

Swedishg33k95

Medlem

Swedishg33k95s avatar

Plats: Karlskrona

Registrerad: dec 2011

Själv tycker jag så här. Windows dagligen (eller för vanliga ändamål) linux för att köra mina servers (gratis, snabbt och enkelt om man kan det) OSx för "special" ändamål. Tex som music och film. "Typ media"

Känner att google os är så instängt. Dock väldigt kul att see nya grejer. Men behöver vi verkligen ett till os?
Intel i7 930@ 4.2GHz | Asus Rampage Extreme III | LIAN LI PC-77F | 2x GTX 480 SLI | 6Gb Corsair Dominator 1800Mhz | Intel X25-M G2 80Gb x2 i Raid 0 | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 0 Riggen | MK-85 <3
Citera, annars kommer jag inte tillbaka!
Swedishg33k95 är inte uppkopplad
2012-04-10, 22:37   #41

Swedish Berserk

Medlem

Swedish Berserks avatar

Plats: Skåne

Registrerad: apr 2009

Ser bra ut. Gillar att Google exprimenterar med Linux. Frågan är om de kommer öppna det så man kan installera det på valfri dator? För som det är nu verkar det bara funka på vissa enheter.
Swedish Berserk är inte uppkopplad
2012-04-10, 22:44   #42

FrozenYoghurt

Medlem

Registrerad: jul 2011

äre gratis testar jag det
FrozenYoghurt är inte uppkopplad
2012-04-11, 06:37   #43

Dyrvere

Medlem

Dyrveres avatar

Plats: Östersund

Registrerad: apr 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Swedishg33k95 Visa inlägg
Själv tycker jag så här. Windows dagligen (eller för vanliga ändamål) linux för att köra mina servers (gratis, snabbt och enkelt om man kan det) OSx för "special" ändamål. Tex som music och film. "Typ media"

Känner att google os är så instängt. Dock väldigt kul att see nya grejer. Men behöver vi verkligen ett till os?
Själv är det Arch Linux med KDE dagligen, Windows för spelen, allt på separata diskar så man slipper en krock med boothanterare..
Såklart Linux på serverdatorn som körs när man vill spela med kompisar. Mac OS X ja, det verkar passa bäst för diverse artister inom musik, film och ... tecknare.

Chrome ser däremot bara ut som en jobbig upplevelse, men ska inte säga något förrän jag blivit såld nog att testa det, vilket jag inte är just nu.

Senast redigerad av Dyrvere 2012-04-11 klockan 06:39. Anledning: stavf-fel
Dyrvere är inte uppkopplad
2012-04-11, 07:14   #44

Djinn

Medlem

Djinns avatar

Registrerad: okt 2007

Så länge det inte finns program som man kan installera i google OS så är det inget idé att installera den. Jag saknar massor med program som jag använder idag.
WINDOWS 8.1 X64 | MSI Z68A-GD65 G3 | INTEL i7 2600K OC | GTX 780 | CORSAIR 32GB | SAMSUNG EVO 256GB | WD RAID0 2TB | NOCTUA NH-U14S | STEELSERIES APEX GAMING TANGENTBORD | RAZER DESTRUCTOR MUSMATTA | LOGITECH G700S MUS | CM HAF X CHASSI |
Djinn är inte uppkopplad
2012-04-11, 07:24   #45

Setesh

Medlem

Registrerad: aug 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Qw3rty Visa inlägg
Vad får dig att tro att någon annan kommer kunna se vilka filer du har på din dator?
Jag tänkte säga något liknande men den här killen/tjejen han före:
Citat:
"vad får dig att tro att Googles molntjänst skulle vara immun mot hackers? Antagligen är den också "gratis" för alla så länge man
Om man nu vill ha något som är gratis och funkar bra, varför inte välja Linux?"
Citat:
"Självklart kan de inte erbjuda tjänster gratis om de inte får in pengar på något sätt alls. Hur hade du tänkt att det skulle fungera? De döljer ju inte precis hur de går till väga för att erbjuda riktade annonser, och så man får själv välja om man vill ta del av deras (väldigt bra) tjänster eller ej."
Inte för att vara den som är "den" men de allra flesta Gnu/Linux system erbjuds helt utan betalning/inkomster av något slag. Dessa system/os är enormt mycket mer kompetenta än vad Googles Chrome är (ja det är Gnu/Linux i grunden men väldigt nedstängt). Summa summarum så är detta "erbjudande" inte på något vis generöst av Google utan endast ett sätt att försöka få kunden att välja deras tjänster så att de kan få reda på ännu mer som de sedan kan sälja.
Setesh är inte uppkopplad
2012-04-11, 07:51   #46

Porraz

Medlem

Porrazs avatar

Registrerad: jan 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av zzcool Visa inlägg
konstigt att ingen har sagt windows 7

SER EXAKT ut som windows 7 tillochmed startknappen
Startknappen är iof. Google Chromes ikon, inte Windows 7, eller menar du själva placeringen? För det finns inte så många andra praktiska ställen att ha en startknapp på :/
Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB • GPU: EVGA Geforce GTX 690 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • HDD: Intel X-25 M 80GB, WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB
Porraz är inte uppkopplad
2012-04-11, 07:53   #47

KimTjik

Moderator

KimTjiks avatar

Registrerad: mar 2006

Det kanske redan har kommit fram, men bland de mer intressanta förändringarna är att Googles custom kärna till Android successivt har börjat införlivas i Linux standard kärna. Förutom att det förenklar för Android utvecklare, vet jag inte hur det påverkar Chrome eller vilka planer som finns bland andra distributioner att på något sätt utnyttja möjligheterna att bygga in Android drag i skrivbordsmiljön.
KimTjik är inte uppkopplad
2012-04-11, 08:00   #48

sQuille

Medlem

Registrerad: jun 2004

Skulle vara riktigt kul om Google släpper detta till Androidtelefonerna. Vi har redan sett hur Linux körs på en HTC-lur, så vad är det som säger att detta inte kan köras på en Android-lur?
2012-04-11, 08:57   #49

Tomas_88

Medlem

Tomas_88s avatar

Plats: Källaren

Registrerad: sep 2004

Att lägga ut saker på internet är ju bara ett naturlig följd till att datorer blir mer och mer bärbara då vi vill kunna ta med oss våra dokument vart vi än går. Vill också tillägga att argument i still med: jag vill inte lägga ut saker på nätet, eller att man vill ha saker endast på min dator endast för mig själv fungerar ju inte till 100% därför att så fort man ansluter sin dator till internet så kan folk få tillgång till den och varför skulle det vara lättare att stjäla filer från en server än från en Pc?
2012-04-11, 09:15   #50

Setesh

Medlem

Registrerad: aug 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Tomas_88 Visa inlägg
Att lägga ut saker på internet är ju bara ett naturlig följd till att datorer blir mer och mer bärbara då vi vill kunna ta med oss våra dokument vart vi än går. Vill också tillägga att argument i still med: jag vill inte lägga ut saker på nätet, eller att man vill ha saker endast på min dator endast för mig själv fungerar ju inte till 100% därför att så fort man ansluter sin dator till internet så kan folk få tillgång till den och varför skulle det vara lättare att stjäla filer från en server än från en Pc?
Absolut; det finns alltid en risk att data läcker ut till folk som inte skall ha tillgång till den och detta oavsett vilka säkerhetsåtgärder som tillämpas. Säkerhet är i grunden ett kalkylerat risktagande där man måste bestämma vad som är värt att skyddas och till vilken grad/mot vilka hot. Att till exempel placera all sin data i ett publikt nätverk (så kallat moln nu för tiden) utan någon form av kryptering/åtkomstkontroll (eller mycket svag sådan; t.ex. vanligt konto med lösenord kopplat till en leverantörs tjänster) är = att man inte finner någon av sin data värd att skydda överhuvudtaget. Jag finner att all min data, oavsett hur trivial den än må verka vara, är skyddsvärd i någon mån. Slutsatsen jag drar av detta är att jag tänker mig för innan jag lägger ut något/skriver på publika platser samt att jag ser till att ha ett grundskydd på mina terminaler samt att jag väljer bort att lagra det mesta i "molnet" utan använder lokal lagring då det hittills är säkrare (och kommer med all sannolikhet att vara det i all framtid ur en del perspektiv åtminstone).

Du måste tänka på att det inte endast finns externa hot utan människorna som är anställda i det företag som du placerat dina filer hos också kan vara potentiella "fiender"/"motståndare"/"förövare".
Setesh är inte uppkopplad
2012-04-11, 09:24   #51

stn1337

Medlem

stn1337s avatar

Plats: Mariestad

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Arginj Visa inlägg
Själva grundidéen är god. Men vad händer om man tappar uppkopplingen då? Om allt lagras i molnet så kommer man inte åt sina filer, eller mellanlagras de på enheten?
Man känner väll sig lika handikappad som man gör i dagsläget utan internetuppkoppling.
2012-04-11, 09:34   #52

Slagt

Medlem

Slagts avatar

Plats: Trelleborg

Registrerad: feb 2007

Detta kommer sluta med att de kommer skapa ett riktigt OS och äta upp MS Windows med deras storlek på företag och med novisa människor som vill ha vartenda musklick reggat på en Google server. Fan jag börjar bli lite paranoid haha

2012-04-11, 10:27   #53

jonaktiv

Medlem

Plats: Sjöbo

Registrerad: dec 2004

Jag vill ha chrome OS på min eeepc som ett alternativ till windows 7. Jag vill ha mitt windows för olika specifika program men chrome os är ju genialt när man bara surfar, bättre än Express gate som inte är trevligt alls,

alltså please asus, replace express gate with chrome OS

det är väl inte några speciella hårdvarukrav!?
jonaktiv är inte uppkopplad
2012-04-11, 15:40   #54

simonwellander

Medlem

Plats: 127.0.0.1

Registrerad: jun 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Porraz Visa inlägg
Startknappen är iof. Google Chromes ikon, inte Windows 7, eller menar du själva placeringen? För det finns inte så många andra praktiska ställen att ha en startknapp på :/
Färgerna kanske
2012-04-11, 17:42   #55

taliz

Medlem

Registrerad: apr 2006

Trist att Google inte verkar fatta att man behöver vertical tabs för att Chrome ska bli användbart. Särskilt när man har ett OS baserat på det, där 100% skall hanteras "på webben", så behöver man troligtvis ha en väldans massa tabbar uppe.
Själv kör jag Firefox just för att det är den enda browsern som har bra stöd för vertical tabs. Har sällan mindre än ett 50 tal tabbar uppe, och det är plågsamt om man inte snabbt kan scrolla mellan dem.
taliz är inte uppkopplad
2012-04-11, 17:50   #56

Tempel

Medlem

Tempels avatar

Registrerad: okt 2002

Kan ju se användning för det här på laptops för grundskolan. Rätt så oförstörbart system och minimalt jobb för admins på skolorna

Senast redigerad av Tempel 2012-04-11 klockan 21:53.
2012-04-12, 00:44   #57

Vasadu

Medlem

Vasadus avatar

Plats: Malmö

Registrerad: jul 2001

Citat:
Ursprungligen inskrivet av lolflakes Visa inlägg
Nej tack. Jag vill ha filerna på min dator. Andra ska inte kunna kolla vad jag har för filer.
Var de inte motsatsen som stod i nyheten? Att Chrome blir ett vanlig OS med filer på daton? Jag vet inte vad du kommenterar egentligen. Jag håller med dig och är glad att Chrome blir "vanligt" OS... Om google gör de kan de bli så pass stor att man kan få drivrutiner och stöd från tillverkare. Är jävligt less på betala microsoftskatt.
2012-04-12, 11:17   #58

Bejje

Medlem

Bejjes avatar

Plats: Kalmar

Registrerad: apr 2007

Är det bara jag som inte hittar var man laddar ner det? Sweclockers har ju länkat till en sida på deras dev-channel och menar på att man ska kunna ladda ner det där, men jag hittar inte alls.
2012-04-12, 11:33   #59

beyorn

Medlem

beyorns avatar

Plats: Norrbotten

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Slagt Visa inlägg
Detta kommer sluta med att de kommer skapa ett riktigt OS och äta upp MS Windows med deras storlek på företag och med novisa människor som vill ha vartenda musklick reggat på en Google server. Fan jag börjar bli lite paranoid haha

Tänker man dock vidare på saken så låter det ju inte helt osannolikt att de har någonting i bakfickan, lite Apple-feeling över det hela kanske?
2012-04-14, 11:06   #60

Tommie

Medlem

Tommies avatar

Registrerad: sep 2003

Tycker det verkar vettigt för folk som enbart vill surfa och den typen av internetprylar. Vore dock hetare med Android x86. http://www.android-x86.org/
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb