Rykte: Xbox "Durango" innehåller 16 kärnor

Permalänk
Melding Plague

Rykte: Xbox "Durango" innehåller 16 kärnor

Nästa Xbox kan innehålla så många som 16 kärnor signerade IBM PowerPC och en grafikdel ur Radeon HD 7000-serien, det uppger källor från spelindustrin.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Om det stämmer har de äntligen tänkt till! woho

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

låter aningen för trådat tycker jag.

Alla har ju säkert hört hur kul det tydligen var att koda för ps3an och dess 7 kärnor.
Ska de få plats med hela 16 st så blir nog var och en ganska klena, vilket antagligen resulterar i att spel kommer bidra till att spel varierar mer i kvalitet än tidigare.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Durango, hah!

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Låter lite väl otroligt för att vara sant... Kan mycket väl tänka mig att de har gått från 3 till 6 kärnor och ökat minnesmängden rejält, men 16 kärnor tror jag inte på.

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt att när dom äntligen tänker till och ger ut flera trådar, så är det på en annan arkitektur, så det ändå blir en massa jobb när dom ska göra sina (oundvikliga) portningar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

Nästa generationens konsoler verkar väldigt intressanta!!

Permalänk
Medlem

Nu börjar ryktena bli mer trovärdiga Det här har jag mycket lättare att tro på än att det ska sitta en A8-3850 i den

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

De är nog väldigt försiktiga med att benämna grafikdelen mer specifikt iom att de inte vet vad konkurrenten planerar.
Det är väldigt lätt att bräcka någon som redan specificerat. Wii tävlar ju inte på prestandanivå så de har ju redan gått ut.

Hoppas att det blir prestandamonster iallafall ^^

Permalänk

Vad har hänt med alla namnsättningar? tycker "durango" var bättre än "orbis" i alla fall....

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

I will believe it when I see it!

Sen så vet jag inte om jag vågar bry mig om konsoler nu, dom kommer ju vara så jävla dyra när dom släpps ändå!
Tror jag går över till bara PC nu när dom slutar med konsolerna vi har nu.

Visa signatur

Specs: Ryzen 3600XT, 16gb Corsair Vengeance DDR4 3200MHz, GTX 1080 Founders Edition

Permalänk
Avstängd

Luktar 15.000:- sträcket

Dom verkar göra samma fel som Ps3 gjorde en jävla massa trådar i prollen...men spelen använder sig bara av en...

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Nu börjar ryktena bli mer trovärdiga Det här har jag mycket lättare att tro på än att det ska sitta en A8-3850 i den

Var inte det Media center versionen?

Permalänk
Hedersmedlem

Många trådar är nog tänkt för att nästa Xbox skal vara ditt mediacenternav i hemmet. Du kommer sitta och spela på maskinen samtidigt som du laddar hem några uppdateringar till spel, ett demo av CoD: Future Battlefield 11 och spelar in två tv-program. Samtidigt körs några kärnor för att Kinect ska kunna läsa av din kroppshållning och händer/fingrar.

Blir bara 3-6 kärnor kvar till spelet i slutändan.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem

Hoppas de släpps en Folding@home klient till den

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Innebär detta att framtida spel som portas kanske kommer bli bättre?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

om dom inte fixar ljudnivån på den så kommer det inte ett bli ett köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FudgieCars:

Vad har hänt med alla namnsättningar? tycker "durango" var bättre än "orbis" i alla fall....

Eller Loop!

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk

Ojoj, då kanske det händer något med spelutvecklingen ur grafiksynpunk så man slipper att sketna consolportningar ala 2005 års modell...

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem

Hade varit kul om dom fick till det ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Innebär detta att framtida spel som portas kanske kommer bli bättre?

Skickades från m.sweclockers.com

Borde det göra ja

Kan ju hoppas iallafall

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av FudgieCars:

Vad har hänt med alla namnsättningar? tycker "durango" var bättre än "orbis" i alla fall....

Eftersom inget är officiellt släppt än så får man anta att det är kodnamn.
Microsoft lär inte släppa xbox märket och all märkeskännedom som ligger bakom det i första taget.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Borde det göra ja

Kan ju hoppas iallafall

Troligen inte, eftersom det är på en helt annan arkitektur, vilket kommer göra det svårare :/ kolla bara på ports från ps3an (dom finns knappt, för oftast är det ifrån xboxen man portar)

Permalänk
Medlem

Hoppas de verkligen testar hårdvaran den här gången så man slipper alla barnsjukdomar som xbox360 led av.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Kommer inte 7000-serien att börja kännas gammal om ett och ett halvt år för en "high-end" konsol?

Visa signatur

Fractal Define R5 || Cooler Master V750S || Asus Z97-A || Intel i7 4790K + Hyper 212 Evo || EVGA GTX 980 Ti SC+ || Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz || 850 EVO 500GB + Samsung 860 EVO 1TB || 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Luktar 15.000:- sträcket

Dom verkar göra samma fel som Ps3 gjorde en jävla massa trådar i prollen...men spelen använder sig bara av en...

Precis samma fel som både alla Android tillverkare osv gör dvs..

Det är inget ovanligt att man stoppar in fler kärnor en vad man klarar av i en produkt, dock tror jag inte dom stoppar in 16 kärnor och använder 1 kärna, isf skulle gamla Xbox vara snabbare än denna..

Eller du kanske sitter på mer information än vad vi andra gör, du råkar inte sitta på källkoden till operativsystemet? eftersom du friskt kan uttala dig om att Microsoft verkar göra samma fel som Sony gjorde..

Och varför skulle denna produkt kosta 15000:- när hårdvaran kommer kosta runt 2-3 tusen om ett år?

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av twinlight:

Många trådar är nog tänkt för att nästa Xbox skal vara ditt mediacenternav i hemmet. Du kommer sitta och spela på maskinen samtidigt som du laddar hem några uppdateringar till spel, ett demo av CoD: Future Battlefield 11 och spelar in två tv-program. Samtidigt körs några kärnor för att Kinect ska kunna läsa av din kroppshållning och händer/fingrar.

Blir bara 3-6 kärnor kvar till spelet i slutändan.

Vore najs om XBMC kunde få komma tillbaks till Xbox. Då hade jag varit lite intresserad av ett köp faktiskt. Det är ju ändå något speciellt med att spela plattformsspel på konsol.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rawet:

Precis samma fel som både alla Android tillverkare osv gör dvs..

Det är inget ovanligt att man stoppar in fler kärnor en vad man klarar av i en produkt, dock tror jag inte dom stoppar in 16 kärnor och använder 1 kärna, isf skulle gamla Xbox vara snabbare än denna..

Eller du kanske sitter på mer information än vad vi andra gör, du råkar inte sitta på källkoden till operativsystemet? eftersom du friskt kan uttala dig om att Microsoft verkar göra samma fel som Sony gjorde..

Ja, jag har hemlig information om detta...mer säger jag inte....

MS kommer att använda sig utan liknande OS som W8 till nya xbox:et..Operativsystemet kommer att klara av flertrådade uppgifter inom OS:et...men spelutvecklarna kommer att hålla sig till en till 2 kärnor...Förutom exklusiva titlar som MS själva har tagit fram så som nya GOW eller nya Forza som även kommer till PC-live..

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

16kärnor som egentligen är 4 riktiga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Ja, jag har hemlig information om detta...mer säger jag inte....

Hahahahaha!