Valve bekräftar hårdvaruutveckling i jobbannons

Permalänk
Melding Plague

Valve bekräftar hårdvaruutveckling i jobbannons

Ryktena om att Valve arbetar på någon slags spelkonsol ser ut att bekräftas av en jobbannons. Mjukvaruföretaget söker en elektronikingenjör för utveckling av hårdvara till spel.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ofc till deras konsole ;3?

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem

Hoppas det inte är något liknande Kinect/Motion skit. Spel ska spelas med en handkontroll i handen och att man ligger i halvkonstiga ställningar i soffan!

Permalänk
Medlem

Hoppas inte att de börjar göra spelen till den istället och sen portar till PC, men men vi får se.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Varför kan dom inte utveckla en ny grafikmotor istället? source 2.0 exempel? minns hur jävla bra grafiken var i half-life 2 när det kom. Hoppas på att half-life 3 inte kör på source moton, för då skulle jag bli lite smått besviken.

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Avstängd

Inte lite bra meriter man måste ha :P....

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Hoppas inte att de börjar göra spelen till den istället och sen portar till PC, men men vi får se.

jag håller med, vi behöver INTE en till källa för portning om man säger så

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dskjono:

Varför kan dom inte utveckla en ny grafikmotor istället? source 2.0 exempel? minns hur jävla bra grafiken var i half-life 2 när det kom. Hoppas på att half-life 3 inte kör på source moton, för då skulle jag bli lite smått besviken.

Den kompetensen har de redan, det här är nyanställning.

Spel ska f.ö. spelas med mus och tangentbord, sittandes på en stol.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Hoppas det är någon PC liknande burk/system så vi slipper äckel portningar.

Skrivet av Nikkop:

Hoppas det inte är något liknande Kinect/Motion skit. Spel ska spelas med en handkontroll i handen och att man ligger i halvkonstiga ställningar i soffan!

Vi borde ha en "ogilla" knapp för sådana här inlägg...

Permalänk
Medlem

Går denna konsol att uppgradera vid behov ? Om inte, så är det bara en vanlig konsol. Vilket jag befarar då alla deras spel är ju inte särskilt tekniskt avancerade .i princip alla deras spel kan man köra på sin "gräsklippare" Lol

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Hoppas det inte är något liknande Kinect/Motion skit. Spel ska spelas med en handkontroll i handen och att man ligger i halvkonstiga ställningar i soffan!

Spel ska spelas precis som man vill.

Permalänk

[QUOTE="Tobblish; Vi borde ha en "ogilla" knapp för sådana här inlägg...[/QUOTE"]

Varför? Han har ju rätt.

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Hoppas det är någon PC liknande burk/system så vi slipper äckel portningar.

Vi borde ha en "ogilla" knapp för sådana här inlägg...

Vi borde ha en "ogilla" knapp för sådana inlägg...

F.Ö. Dissade du ditt egna inlägg?

Permalänk
Skrivet av Sir.Djs:

Går denna konsol att uppgradera vid behov ? Om inte, så är det bara en vanlig konsol. Vilket jag befarar då alla deras spel är ju inte särskilt tekniskt avancerade .i princip alla deras spel kan man köra på sin "gräsklippare" Lol

Det vore inte en konsol om du kunde uppgradera den. Det är som om xbox slim skulle ha bättre hårdvara än sin förgångna.

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem

Kopla Half life 3 direkt upp till hjärnan?! Jag ställer upp ja!!!

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Avstängd

Förstår inte riktigt hur de tänker här. De har snackats om att den kör pc-spel, gör inte det den till en dator med en handkontroll? Och jag har svårt att se mig själv sitta och ens försöka spela CS med en handkontroll mot alla andra som sitter med tangentbotd och mus.
Även om de gör en "riktig" konsol med spel som bara fungerar på den plattformen, så tycker jag att de konsoler som redan finns räcker gott och väl, jag behöver inte en till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Kopla Half life 3 direkt upp till hjärnan?! Jag ställer upp ja!!!

Headcrabs?

Visa signatur

Thank you for helping us help you help us all.

Permalänk

Jag är elektronikingenjör som fyller många av deras krav =D Vääääldigt sugen att söka. Ska nog skicka en ansökan. Kan ju alltid tacka nej.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk

Se till att bli klar med de där j**12%&a Half_life 3 ist!!!

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk

Hoppas att de lyckas skapa någonting nytt som inte suger (läs: Kinect, ps move osv) JAg skulle vilja se någonting i stil med X51 fast billigare och med någon typ av PC standard för sina spel, som sedan hämtar all data/spelen från nätet, för att motstå piratiseringen och därmed öka intäkterna

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Hoppas det inte är något liknande Kinect/Motion skit. Spel ska spelas med en handkontroll i handen och att man ligger i halvkonstiga ställningar i soffan!

Spel ska spelas med mus och tangentbord med 10 stycken red bull på skrivbordet

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Inaktiv

vete fan om min fråga hör hemma här på denna "tråden" (länka gärna till rätta) men är det någon som kan tänka sig att länka mig en sida där man kan se vad Valve håller på att utveckla för spel? så som dod m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Spel ska spelas med mus och tangentbord med 10 stycken red bull på skrivbordet

Nja, jag sitter hellre som en hösäck i soffan med en läsk på bordet och en handkontroll i handen när jag spelar FIFA. När det spelas FPS kan jag dock hålla med dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dskjono:

Varför kan dom inte utveckla en ny grafikmotor istället? source 2.0 exempel? minns hur jävla bra grafiken var i half-life 2 när det kom. Hoppas på att half-life 3 inte kör på source moton, för då skulle jag bli lite smått besviken.

Jag tror inte att alla på Valve nödvändigtvis sitter och gör samma sak.

Men jag skulle vilja önska Valve lycka till och jag hoppas att det kan göra något bra av det här!

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dskjono:

Varför kan dom inte utveckla en ny grafikmotor istället? source 2.0 exempel? minns hur jävla bra grafiken var i half-life 2 när det kom. Hoppas på att half-life 3 inte kör på source moton, för då skulle jag bli lite smått besviken.

Ifall du missat något, så blir det inget Halft Life 3 Killen som gör "Gordon" dog i en bilolycka.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

vete fan om min fråga hör hemma här på denna "tråden" (länka gärna till rätta) men är det någon som kan tänka sig att länka mig en sida där man kan se vad Valve håller på att utveckla för spel? så som dod m.m.

http://lmgtfy.com/?q=Valve+games%3F

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Ifall du missat något, så blir det inget Halft Life 3 Killen som gör "Gordon" dog i en bilolycka.

Och han pratade mycket förstår jag?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Sötast

Om vi har tur så släpps den inom 10 år, och sen efter 10 års optimeringar..... DÅ GRABBAR!!!!

DÅ FÅR VI HL3!!!!!!

Permalänk
Medlem

Jag skulle kunna tänka mig något slags special chip som integrerar med nuvarade grafik kort. Typ som physx var i början ett löst tilläggs kort. Fast utvecklings kittet är i opensource, och därmäd kan utvecklas till alla system såvida chippet stödjer grafik kortet. En hårdvaru lösning till dagens portnings problem mer eller mindre. Typ OpenDirectX, platformslös bindning. Då behövs bara att dem lägger support för nya grafik kort och gammla. Så sköter chippets api arbetet mellan hårdvaran och mjukvaran. På nått sånt sätt. Något sånthär behövs verkligen. Bör det inte spela någon roll längre vad för os du kör eller maskin i större skala, så länge chippet har stödet. Va tror ni, det skulle ju betyda att du utvecklar ett spel och kan slängas in överallt, på studs.

Permalänk
Sötast
Skrivet av zoktar:

Jag skulle kunna tänka mig något slags special chip som integrerar med nuvarade grafik kort. Typ som physx var i början ett löst tilläggs kort. Fast utvecklings kittet är i opensource, och därmäd kan utvecklas till alla system såvida chippet stödjer grafik kortet. En hårdvaru lösning till dagens portnings problem mer eller mindre. Typ OpenDirectX, platformslös bindning. Då behövs bara att dem lägger support för nya grafik kort och gammla. Så sköter chippets api arbetet mellan hårdvaran och mjukvaran. På nått sånt sätt. Något sånthär behövs verkligen. Bör det inte spela någon roll längre vad för os du kör eller maskin i större skala, så länge chippet har stödet. Va tror ni, det skulle ju betyda att du utvecklar ett spel och kan slängas in överallt, på studs.

DX är ägt av Microsoft och det blir öppet den dagen MS går i konkurs.

Det finns däremot openGL!