Sidan 3 av 3 12 3

Verktyg Visningsval
2012-04-13, 22:55   #61

pierretox

Medlem

pierretoxs avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: okt 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av norzma Visa inlägg
Det kommer när det kommer.
Själv tror jag det aldrig kommer, har också väntat i många år
Flera år?
ett decenium är väl riktigare
2012-04-14, 00:42   #62

MiKz112

Medlem

Registrerad: nov 2004

http://blogs.valvesoftware.com/abrash/

Det är INTE en konsol dom jobbar på.
MiKz112 är inte uppkopplad
2012-04-14, 00:51   #63

Robeliboban

Medlem

Robelibobans avatar

Registrerad: jun 2006

Släppt steam på Ps3 istället
Robeliboban är inte uppkopplad
2012-04-14, 01:38   #64

zin_90

Medlem

Plats: Skövde

Registrerad: sep 2009

Undrar vad Valve håller på med egentligen, det är mycket snack men lite göra. Väntar fortfarande på nästa släpp i Half-Life serien.
P67A-UD4-B3 λ i5 2500K λ Freezer 7 Pro Rev. 2 λ Gigabyte GeForce GTX 670 OC 2GB λ Corsair 4GB XMS3+HyperX 8GB x2 λ Samsung 750GB λ Maxtor 250GB λ Intel 330 180GB λ Asus Xonar DS λ Fractal Design R2 λ LG 23" W2363D 120HZ λ Logitech G500 λ Steelseries 6Gv2 λ Qpad QH-90 Pro λ Steelseries QcK+ SK Gaming Limited Edition Mouspad
zin_90 är inte uppkopplad
2012-04-14, 01:54   #65

MooD

Medlem

MooDs avatar

Registrerad: aug 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av zin_90 Visa inlägg
Undrar vad Valve håller på med egentligen, det är mycket snack men lite göra. Väntar fortfarande på nästa släpp i Half-Life serien.
Ja, samma gället blizzard. Skandal att det ska ta tio år att släppa en uppföljare, som dessutom presenteras runt 3 år innan släpp. Jag vill ha spelsläpp i samma serie varje år, det är bäst så!!!
MooD är inte uppkopplad
2012-04-14, 05:39   #66

hACmAn

Medlem

hACmAns avatar

Plats: Södertälje

Registrerad: aug 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Nikkop Visa inlägg
Hoppas det inte är något liknande Kinect/Motion skit. Spel ska spelas med en handkontroll i handen och att man ligger i halvkonstiga ställningar i soffan!
Spel ska spelas i 648x480 upplösning med 24fps, v-sync, mouse smootning, mouse accelleration och en fov på 45. Detta på en trådlös mus med dålig sensor. Då är jag nöjd.

Så jag förstår inte varför de ska behöve en hårdvaru ingenjör för att åstakomma detta. Specielt inte med dom meriterna. Jag menar, det klarar ju konsol portarna av redan idag, i mjukvara dessutom. Men å andra sidan så är det ju svårare för gemeneman att piratkopiera ett chip. Så om de lyckas göra det i hårdvara så kanske spelen säljer bättre.

Skämt och sidor. Ska bli kul att se vad de kokar ihopp.
CPU: i7 3770k@4,49Ghz MB: Z77X-D3H RAM: 4x4GB@2133mhz (10-12-11-27 2T) (F3-17000CL11-4GBXL & F3-2133C11-4GAO). GPU: GV-N680OC-4GD(Broken (still fixning(boost problem))) HDD 4x AData SP900 128GB in 2x, 2x Raid-0 16K Stripe. 1TB WD1002FAEX-00Z3A0. PSU: FD-PSU-TS2B-800W. Sound: SB-Z -> toslink -> old JVC DTS. MB Audio analog to z-2300 for VOIP.
http://valid.canardpc.com/gy7y8c
hACmAn är inte uppkopplad Folding
2012-04-14, 09:29   #67

Toivo83

Medlem

Toivo83s avatar

Plats: Karlskoga

Registrerad: feb 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av SideWinder86 Visa inlägg
Inte lite bra meriter man måste ha ....
Hellre hårda krav än att ta in t.ex en fd pizzabagare som gått 2v kurs i något vettigt
|Lian Li PC-V358 | Maximus IV Gene | i7 4770K | A-Data 8gb DDR3 | S-830 128GB SSD + S-840 Pro 256GB + F3 500GB + x2 F3 1TB | EVGA GTX 780 | Nzxt Hale 90 1000w | Samsung P2450H | WD Elements 2.0 1TB| Creative -T40 |
| Steam - Toivo | iPad 2 3G 32GB | -- Vikeskär - -
Toivo83 är uppkopplad nu Folding
2012-04-14, 10:49   #68

Peterpanik

Medlem

Peterpaniks avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: jan 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av SuperSverker Visa inlägg
sweet thnx!
CPU i5 2500k 3,00 ghz, orginal kylare Ram 2 x 4 GB vengeance Chassi Fractal r4 design svart SSD intel 320 120gb Hårddiskar 3+2 TB Samsung HDD Mod Asus extreme Övrigt 3 x 120 mm Fläktar i svart, ej led Nätagg 600 w *** GPU Geforce GTX 660 ti 2gb orginal kyl.
Peterpanik är inte uppkopplad
2012-04-14, 12:24   #69

Allexz

Medlem

Allexzs avatar

Plats: Trelleborg

Registrerad: dec 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av icelaw Visa inlägg
Blir det ett faktum så slutar jag köpa något som har med Valve att göra.
Ska de börja rövhåla sig och göra egna konsoler och konsolspel (garanterat Valve console exclusive)
så kan Valve lika bra försvinna från den västlänska spelvärlden, sälja kompakta datorer i en plåtlåda (konsol) till kineser istället som så lätt kan luras på allt var konsoler heter, och samtidigt göra och sälja manga spel och såna sliskiga spel med drakar och troll.

Låt EA och de stora hålla på att göra spel isådana fall istället för idioterna på Valve, låt de som kan räkna till 3 göra spelen.
Wow... du skojar inte?

Valve, ett av de få företagen i världen som folk fortfarande har förtroende för!

Du menar att EA games är bättre på att fixa spel till oss? Yeh right.
Hur får du Valve till manga? oO
2012-04-14, 12:50   #70

Wully

Medlem

Wullys avatar

Registrerad: mar 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av MooD Visa inlägg
Ja, samma gället blizzard. Skandal att det ska ta tio år att släppa en uppföljare, som dessutom presenteras runt 3 år innan släpp. Jag vill ha spelsläpp i samma serie varje år, det är bäst så!!!
Gå tillbacka till cod och kolla på förändringarna som sker varje år... oh wait

Låt valve ta tiden dom behöver för att göra HL3
2012-04-14, 13:34   #71

MooD

Medlem

MooDs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Wully Visa inlägg
Gå tillbacka till cod och kolla på förändringarna som sker varje år... oh wait

Låt valve ta tiden dom behöver för att göra HL3
Och jag som trodde jag var övertydlig!
MooD är inte uppkopplad
2012-04-14, 17:58   #72

Herr Kantarell

Medlem

Herr Kantarells avatar

Registrerad: aug 2007

Hmm jag trivs bra på mitt befintliga jobb
Herr Kantarell är inte uppkopplad
2012-04-15, 10:35   #73

Jyhan

Avstängd

Plats: Hemma

Registrerad: mar 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av lakej Visa inlägg
Half life är dötråkigt, vad är hypen?
Håller med tycker också att Half Life är hur tråkigt som helst och förstår inte alls hypen.

Och jag är uppvuxen med Nintendo 8 bitars.
2012-04-15, 11:09   #74

Vardagsrum

Medlem

Plats: Kungsbacka

Registrerad: jul 2008

Citat:
Tror du att Diablo 2 fortfarande hade varit spelat av så pass många människor som det faktiskt spelas av om dem släppte en uppföljare varenda år? Tror du dessutom att Diablo 3 hade hållt hög standard om det släpptes 2002, året efter LoD? Ärligt talat, sluta gnäll. Blizzard, Valve, EA, Activision och de andra stora bolagen vet mycket väl vad dem håller på med. Tror du att det är ett gäng dagisbarn som sitter och planerar släppen för de här enorma spelen? Vill du spela en serie som släpps varje år är det ju bara att hålla dig till Call of Duty så är problemet löst. Förstår inte grejen med så många tonåringar som sitter på forum och skriver "fattar inte vad de håller på med på (stort spelbolag). varför gör de inte bara såhär?". Har ni en blekaste aning om vad de gör och vilket ansvar de har för bolagen? Tänk ett steg längre än "jag vill att det ska vara såhär, varför är det inte såhär?".
Ta Diablo teamet hos Blizzard. De släpper uppföljaren till ett av de största rollspelen någonsin och för att UNDVIKA att det blir för hastigt släppt så att de måste släppa 100 patcher första månaderna för att spelet inte är klart (kolla BF3/MW3) så släpper de det när de känner att det är klart. DET anser jag vara att ha koll på vad fansen vill ha; att släppa en FÄRDIG produkt. Problemet är ju att alla är så fruktansvärt bortskämda och otåliga.

Tycker att det ska bli grymt intressant att se vad Valve skapar i framtiden med tanke på deras annars väldigt genomtänkta spel.
Vardagsrum är inte uppkopplad
2012-04-15, 12:14   #75

Jyhan

Avstängd

Plats: Hemma

Registrerad: mar 2005

Nämen fyfan och släppa en uppföljare på varje spelserie varje år. Är redan nog spyless på alla dessa Call of Duty och Assassins Creed. För varje spelsläpp så tänker man, åh inte en till för man har ju spelat igenom alla tidigare spel (iallafall Assassins Creed) så då måste man ju spela igenom uppföljaren.

Tacka vet jag Nintendo och Mario och Zelda där de inte släpper uppföljare speciellt ofta. Hellre vänta 3-4 år mellan varje spel än att få en ny uppföljare varje år. Man vart nog less på slutet då man spelade Gears of War 3.
2012-04-15, 12:43   #76

MooD

Medlem

MooDs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Vardagsrum Visa inlägg
Tror du att Diablo 2 fortfarande hade varit spelat av så pass många människor som det faktiskt spelas av om dem släppte en uppföljare varenda år? Tror du dessutom att Diablo 3 hade hållt hög standard om det släpptes 2002, året efter LoD? Ärligt talat, sluta gnäll. Blizzard, Valve, EA, Activision och de andra stora bolagen vet mycket väl vad dem håller på med. Tror du att det är ett gäng dagisbarn som sitter och planerar släppen för de här enorma spelen? Vill du spela en serie som släpps varje år är det ju bara att hålla dig till Call of Duty så är problemet löst. Förstår inte grejen med så många tonåringar som sitter på forum och skriver "fattar inte vad de håller på med på (stort spelbolag). varför gör de inte bara såhär?". Har ni en blekaste aning om vad de gör och vilket ansvar de har för bolagen? Tänk ett steg längre än "jag vill att det ska vara såhär, varför är det inte såhär?".
Ta Diablo teamet hos Blizzard. De släpper uppföljaren till ett av de största rollspelen någonsin och för att UNDVIKA att det blir för hastigt släppt så att de måste släppa 100 patcher första månaderna för att spelet inte är klart (kolla BF3/MW3) så släpper de det när de känner att det är klart. DET anser jag vara att ha koll på vad fansen vill ha; att släppa en FÄRDIG produkt. Problemet är ju att alla är så fruktansvärt bortskämda och otåliga.

Tycker att det ska bli grymt intressant att se vad Valve skapar i framtiden med tanke på deras annars väldigt genomtänkta spel.
Jag var ironisk.. eftersom killen jag citerar verkar tycka det är skit att spelutvecklare "mycket snack och lite verkstad", dvs inte släpper ett spel varje dag.
MooD är inte uppkopplad
2012-04-15, 13:58   #77

Chryspyon

Medlem

Plats: ´;ω;`

Registrerad: maj 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Tobblish Visa inlägg
Hoppas det är någon PC liknande burk/system så vi slipper äckel portningar.

Vi borde ha en "ogilla" knapp för sådana här inlägg...
Aaaw son, can't handle the truth? Pity.
Chryspyon är inte uppkopplad
2012-04-16, 17:40   #78

Kilroy

Medlem

Kilroys avatar

Plats: Botkyrka, Stockholm

Registrerad: jul 2001

Citat:
Jag var ironisk.. eftersom killen jag citerar verkar tycka det är skit att spelutvecklare "mycket snack och lite verkstad", dvs inte släpper ett spel varje dag.
Ja, jag tycker ju tvärtom.
Många spel släpps för ofta och/eller för tidigt och borde ha utvecklats längre.

Valve och Blizzard är som ända jag kommer på som faktiskt låter spelen få ta den tid dom tar.

Men det sagt, att Half-Life 2 Episode 3 dröjer så länge som det gör är lite löjligt...
Kilroy är inte uppkopplad
2012-04-16, 18:31   #79

pierretox

Medlem

pierretoxs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Kilroy Visa inlägg
Ja, jag tycker ju tvärtom.
Men det sagt, att Half-Life 2 Episode 3 dröjer så länge som det gör är lite löjligt...
Du vet att det inte blir nån Episode 3 va?
(Om) det blir nåt det här århundradet så går de direkt på Half-Life 3...
2012-04-16, 20:07   #80

Kilroy

Medlem

Kilroys avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av pierretox Visa inlägg
Du vet att det inte blir nån Episode 3 va?
(Om) det blir nåt det här århundradet så går de direkt på Half-Life 3...
Jag har hört det flera gånger men alla källor jag fått till det verkar vara ett missförstått påstående om att dom ska lägga ner idén med Episode-format framöver.

Men har du något konkret som säger att det inte blir nån Episode 3?
Jag brukar inte följa spelnyheter så noga så det är lätt hänt att jag missat, rent av troligt.
2012-04-16, 23:20   #81

pierretox

Medlem

pierretoxs avatar

Citat:
Jag har hört det flera gånger men alla källor jag fått till det verkar vara ett missförstått påstående om att dom ska lägga ner idén med Episode-format framöver.

Men har du något konkret som säger att det inte blir nån Episode 3?
Jag brukar inte följa spelnyheter så noga så det är lätt hänt att jag missat, rent av troligt.
har läst det nångonstans, kommer inte ihåg var, kan ha vart på FZ, gamereactor eller liknande
prova att googla :-)

Sen så vore det en jävlans långt väntande för bara en episode av half-Life 2...
2012-04-17, 01:00   #82

Kilroy

Medlem

Kilroys avatar

Citat:
prova att googla :-)
Varför så dryg?

Som sagt, om jag googlar så hittar jag bara information som hänvisar till ett missförstått uttalande.
Jag har också läst den nyheten på flera olika ställen, men om det finns någon annan faktiskt information om det så hade jag gärna velat läsa den.

Som sagt, jag finner det troligt att jag har missat den nyheten då jag inte följer spelnyheter generellt och det har dröjt bra länge nu alltså.

Men har jag fortfarande inte sett det bekräftat någonstans...
2012-04-17, 09:47   #83

pierretox

Medlem

pierretoxs avatar

Citat:
Varför så dryg?

Som sagt, om jag googlar så hittar jag bara information som hänvisar till ett missförstått uttalande.
Jag har också läst den nyheten på flera olika ställen, men om det finns någon annan faktiskt information om det så hade jag gärna velat läsa den.

Som sagt, jag finner det troligt att jag har missat den nyheten då jag inte följer spelnyheter generellt och det har dröjt bra länge nu alltså.

Men har jag fortfarande inte sett det bekräftat någonstans...
Det var inte menat att vara drygt har bara inte så mycket tid just nu att googla själv...
Men logiskt med tanke på hur mycket tid som gått sen episode 2 så vore det konstigt om de inte gick på Half-Life 3 direkt. Att bara släppa en episode 3 av Half-Life 2 efter snart 10 år kan bli lite fjuttigt...
2012-04-17, 10:45   #84

Kilroy

Medlem

Kilroys avatar

Citat:
Det var inte menat att vara drygt har bara inte så mycket tid just nu att googla själv...
Men logiskt med tanke på hur mycket tid som gått sen episode 2 så vore det konstigt om de inte gick på Half-Life 3 direkt. Att bara släppa en episode 3 av Half-Life 2 efter snart 10 år kan bli lite fjuttigt...
"prova att googla " och "let me google that for you" och liknande brukar användas väldigt drygt, om du inte menade det drygt så ber jag om ursäkt. Men det är någonting du kan tänka på framtidne.

Ja, jag säger inte emot. Men så vitt jag vet finns det inget konkret om att Episode 3 är nedlagt, även om mycket tyder på det.
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb