EVGA släpper Geforce GTX 680 SC Signature

Permalänk
Melding Plague

EVGA släpper Geforce GTX 680 SC Signature

Nvidias senaste grafikprocessor får ett nytt hem i EVGA Geforce GTX 680 SC Signature, ett grafikkort som till mångt och mycket liknar referensmodellen.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

samma pris? :S

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk

Ser väldigt sexig ut!
Frågan är om kylförmågan är densamma som referensmodellen eller om det är någon annan variant av vapor champer ??

Annars så kanske denna modell helt enkelt riktar sig till dem som inte överklockar själva och tycker det är häftigt med fabriksöverklockade varianter

Skrivet av KorvMos:

samma pris? :S

Jo det är lite mystiskt. Varför skulle man vilja ha utan backplate?

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

vill ha

Visa signatur

(if you are not swedish and using google translate it's better to ask for an explanation in english as it's often easier to understand if you write it in english as google translate hates sweden ;) )

Permalänk
Medlem

denna med backplate får mig att dreggla

Permalänk
Medlem

Gillar stilrenheten jämfört med originalet som har några fler veck.

Permalänk
Inaktiv

Tidigast leverans; någon gång efter juni kanske? Sjuk efterfrågan på EVGA-korten...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gottn:

Gillar stilrenheten jämfört med originalet som har några fler veck.

jaha, du är en sån där som sitter brevid datorn och kollar på ditt grafikkort? jag brukar då kolla mailen, spela och lyssna på musik på min dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Jo det är lite mystiskt. Varför skulle man vilja ha utan backplate?

Kanske blir bättre luftflöde ut?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

jaha, du är en sån där som sitter brevid datorn och kollar på ditt grafikkort? jag brukar då kolla mailen, spela och lyssna på musik på min dator.

Vissa påtar med trädgården och vill ha snygga växter, andra påtar med datorn och vill ha snygga komponenter, vem är du att fördöma andras preferenser och fritidsintressen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zaptoit:

Vissa påtar med trädgården och vill ha snygga växter, andra påtar med datorn och vill ha snygga komponenter, vem är du att fördöma andras preferenser och fritidsintressen?

fördoma? han skriver ju att han föredrar ett grafikkort för hur det ser ut, alltså sitter han brevid sin dator och kollar på det.

Klart det är fint med fin trädgård, men trädgården är inte inne i en plåtburk, eller har du det så?

Permalänk
Medlem

Hört talas om sidofönster som gör att man faktiskt ser komponenterna?
Att man vill ha det stilrent?

Visa signatur

Chassi: NZXT 810 Switch | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3 | CPU: i5-2500k | Grafikkort: 2st MSI GeForce GTX460 1GB OC | Minnen: G.Skill Ripjaws 8GB DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

fördoma? han skriver ju att han föredrar ett grafikkort för hur det ser ut, alltså sitter han brevid sin dator och kollar på det.

Klart det är fint med fin trädgård, men trädgården är inte inne i en plåtburk, eller har du det så?

Han skrev att han föredrog den nya designen över den gamla, inte att han skulle välja det här kortet över ett kort som presterar bättre, enbart för hur det ser ut. Många har chassifönster och vill att det ska vara snyggt och stilrent där inne eftersom komponenterna kommer synas. Jag personligen valde corsairs vita low profile ram-minnen över deras billigare svarta trots att prestandan är identisk, för jag tyckte att det var snyggare. Tycker bara att det är lite barnsligt av dig att klanka ner på honom för att han gillar hur ett grafikkort ser ut.

Permalänk
Medlem

Det där med boost förvånar mig. I artikeln står det att standardboost är 1053 MHz men själv får jag 1097 MHz och jag har sett andra komma upp i 112X boost. Är det load temp som styr hur mycket boost man får?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Personligen vill jag ha datorn på golvet så att det blir lite tystare på skrivbordet. så för min del så spelar det ingen roll hur korten ser ut.

Permalänk

Evga släpper bara korten i teorin, för praktiskt sett så finns ju inga kort o köpa

Visa signatur

i7 3770k @ 4.5ghz, 680gtx, 16gb Corsair Dominator 1600mhz, OCZ Vertex 3 128gb, 2x Samsung s23a700d

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zaptoit:

Han skrev att han föredrog den nya designen över den gamla, inte att han skulle välja det här kortet över ett kort som presterar bättre, enbart för hur det ser ut. Många har chassifönster och vill att det ska vara snyggt och stilrent där inne eftersom komponenterna kommer synas. Jag personligen valde corsairs vita low profile ram-minnen över deras billigare svarta trots att prestandan är identisk, för jag tyckte att det var snyggare. Tycker bara att det är lite barnsligt av dig att klanka ner på honom för att han gillar hur ett grafikkort ser ut.

klanka ner? nej nej.
men jag fattar inte poängen med att köpa ett visst grafikkort för det hur det ser ut eftersom du ser bara ryggen på grafikkortet i lådan.

inne i chassit vill även jag ha det snyggt och stilrent, det håller jag med dig om, men du kan inte få det stilrent pga av ett grafikkort som du inte ser, nåja jag har inte fått något svar av personen jag "klankade" ner, så han tog nog inte det lika allvarligt som dig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mezilioz:

Hört talas om sidofönster som gör att man faktiskt ser komponenterna?
Att man vill ha det stilrent?

jo jag har ett själv, men inte syns det "stilrena" på grafikkortet eftersom den sida med fläkten och den fula etiketten är på andra sidan (mot golvet) du kanske har kortet på ett annat sätt, du kan gärna slänga upp en bild på ditt stilrena kort

Permalänk
Avstängd

Vilken överklockning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

klanka ner? nej nej.
men jag fattar inte poängen med att köpa ett visst grafikkort för det hur det ser ut eftersom du ser bara ryggen på grafikkortet i lådan.

inne i chassit vill även jag ha det snyggt och stilrent, det håller jag med dig om, men du kan inte få det stilrent pga av ett grafikkort som du inte ser, nåja jag har inte fått något svar av personen jag "klankade" ner, så han tog nog inte det lika allvarligt som dig

You know, backplaten sitter ju faktiskt på "ryggen" av kortet! Så det är ju det man ser istället för den eventuellt fula färgen på PCBn
Jag gillart iaf! Vill ha!

Permalänk
Avstängd

Och tänk på om ni beställer från Evgas hemsida så gäller max 4st GTX680 per hushåll

http://www.evga.com/products/prodlist.asp

Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.

Permalänk
Medlem

Ja här i norge har vi inte samma problem at få tag i EVGA saker som i sverige tydligen, undrar varför ?
Men til Pudelns kärna, man gör så många fina design på grafikkortshöljen och det vare sig i form eller klistermärken, men ingen av dem gör sig besvär med at faktiskt göra den sidan de flesta av oss ser. De flesta datorer utom de som är bygda i chassin med lite annorlunda lösningar, har ju plasseringen av den vackra sidan av korten neråt, och en mer eller mindre plain backplate är inte något som gör det specielt snyggare. Jag vet ju at kortet är fint ok, men det känns så onödigt.... Känns lite som at göra en vacker bild och hänga den i en tvättstugan som man bara går til när man behöver det, i stället för i allrummet där man ser den hela tiden och ja ni förstår... har jag så fel ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gipsyboy:

Ja här i norge har vi inte samma problem at få tag i EVGA saker som i sverige tydligen, undrar varför ?

EVGA hade inget direkt samarbete med företagen i sverige förut.
Men EVGA startar ett samarbete med ett företag i sverige som ska ta in EVGA produkter så dom kommer bli lika vanliga som tex Msi och gigabyte snart.

Permalänk
Medlem

Ingen vit backplate?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Skrivet av chainzaw:

Vilken överklockning!

Javisst, helt galen överklock! Det är inte vem som helst som kommer upp i de fantastiska frekvenserna...Dessutom får du en backplate och ett fräsigt namn som gör att det liksom känns ännu lite snabbare.

Permalänk
Medlem

Vad är det för krets som är blottat vid backplaten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Vad är det för krets som är blottat vid backplaten?

Ingen aning, skulle gissa på att det är en krets som blir generellt varmare än övriga och inte tar skada av värme, då skiter man i backplate där för att värme inte är ett problem och för att värmen inte ska spridas

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JSvanberg:

jaha, du är en sån där som sitter brevid datorn och kollar på ditt grafikkort? jag brukar då kolla mailen, spela och lyssna på musik på min dator.

Du är på fel forum för att lägga en sån kommentar.

Det är som att säga att man inte kan köpa en mercedes S500, för att din -88 VW golf går lika bra att köra med.

Idiotisk -.-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Clint Eastwood:

Javisst, helt galen överklock! Det är inte vem som helst som kommer upp i de fantastiska frekvenserna...Dessutom får du en backplate och ett fräsigt namn som gör att det liksom känns ännu lite snabbare.

Just backplate gillar jag, ser bra ut men skyddar ju kortet i datorn och när man ska hålla i det t.ex.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon173009:

Du är på fel forum för att lägga en sån kommentar.

Det är som att säga att man inte kan köpa en mercedes S500, för att din -88 VW golf går lika bra att köra med.

Idiotisk -.-

vad är det för jämförelse?
vem är idioten här?