Crytek tillkännager Crysis 3

Permalänk
Melding Plague

Crytek tillkännager Crysis 3

Det blir en ny del i spelserien Crysis. EA Games tillkännager att Crysis 3 är på gång, men lanseringen sker först 2013.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jo ska bli riktigt intressant, spana in denna CryEngine 3 SDK 3.4.0 trailer om ni inte redan sett

http://www.youtube.com/watch?v=r5nB9u4jjy4

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Alltid gillat Crysis. Blir nog kul

Permalänk
Medlem

"Feline submachine gun", vad är det för jäkla namn när Feline står för kattdjur på latin??

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Fett

Visa signatur

Today I didn't even have to use my MK... I gotta say it was a good day

Permalänk
Ljusskygg

Yay. Crysis 3

Visa signatur
Permalänk

hoppas dom tar en tillbaka till djungeln. givet spel då. keep going strong

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att testa

Permalänk
Medlem

Lär ju äta gpu så det sjunger om det...

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Entusiast
Skrivet av turboprocess:

hoppas dom tar en tillbaka till djungeln. givet spel då. keep going strong

Tror bilderna ger dig en ganska bra "hint"

Förövrigt hoppas jag på att Crytek gör om gör rätt denna gången, de första två var ju bra, tvåan var en katastrofal konsolport.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Jaha, så detta utspelar sig innan 2:an? Hur kan man då ha en uppdaterad nanodräkt när man fick Prophets i början av 2:an?

Visa signatur

Musik rigg: | R5 2600 | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Gaming rigg: | Xbox Series X | 55" gammel lcd | ikea soffa |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk

Längtar!

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av MeckarN:

Jaha, så detta utspelar sig innan 2:an? Hur kan man då ha en uppdaterad nanodräkt när man fick Prophets i början av 2:an?

Tidsresor och parallela universum så klart!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av wankeer:

Lär ju äta gpu så det sjunger om det...

BF3 likt gissar jag på!

Permalänk
Medlem

bra då får man en anledning att uppgradera grafikkortet

Visa signatur

"Med datorer kan man lösa problem
man inte hade tidigare" anonym

Permalänk
Medlem

Undra hur det gick till på Crytek...
"Okej grabs. Vi har gjort Crysis ute i djungeln, sen flyttade vi allt till staden. Vad ska vi göra i trean tycker ni?
*Pelle Jönsson räcker upp handen*
-Öhh, ska vi inte göra en djungel mitt i staden kanske?

Brilliant idé tyckte alla andra..."

Fan måste finnas något bättre de kan komma på. Är det omöjligt att få springa runt i våra nordiska skogar på vintern t.ex?

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Ursäkta men...dog inte prophet i 2an? jag har för mig att han skjuter huvudet av sig precis i början :S

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Avstängd

De får gärna vänta med släppet så jag hinner spara till en dator som kan maxa spelet, blir väll dyrt

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Fan måste finnas något bättre de kan komma på. Är det omöjligt att få springa runt i våra nordiska skogar på vintern t.ex?

Och skjuta älgar, björnar, lodjur samt vargar? Varför inte

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Grafiken kommer mörda när spelet väl kommer ut

Permalänk

Någon som vet något om konsollportar osv, eller har de lärt sig av 2an?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeckarN:

Jaha, så detta utspelar sig innan 2:an? Hur kan man då ha en uppdaterad nanodräkt när man fick Prophets i början av 2:an?

Spelade du klart 2:an? Det finns ju en förklaring precis i slutscenen till varför Prophet "kommer tillbaka". Det lär alltså utspela sig efter 2:an. Ett bra tag efter antar jag iom att NY blivit djungel, vilket lär tagit några år.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Undra hur det gick till på Crytek...
"Okej grabs. Vi har gjort Crysis ute i djungeln, sen flyttade vi allt till staden. Vad ska vi göra i trean tycker ni?
*Pelle Jönsson räcker upp handen*
-Öhh, ska vi inte göra en djungel mitt i staden kanske?

http://static.fjcdn.com/comments/you+retard+its+not+a+virus+i...

Brilliant idé tyckte alla andra..."

Fan måste finnas något bättre de kan komma på. Är det omöjligt att få springa runt i våra nordiska skogar på vintern t.ex?

Faktiskt, skulle vara kul att få med något så Extremt originellt och uniket som en stadsmiljö i sverige eller ett skogsområde man faktiskt känner igen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Varför ska de alltid dra in utomjordingar? Kan man inte bara få ta sig an en armé hyfsat självständigt igen?

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Skrivet av wankeer:

Lär ju äta gpu så det sjunger om det...

Nog att Crysis 2 med alla patcher redan gör det

Permalänk
Medlem

Då är det dags att bygga en ny monsterburk om ett år då:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwid:

Spelade du klart 2:an? Det finns ju en förklaring precis i slutscenen till varför Prophet "kommer tillbaka". Det lär alltså utspela sig efter 2:an. Ett bra tag efter antar jag iom att NY blivit djungel, vilket lär tagit några år.

Jag spelade klart 2an men enbart en gång och det var bara för att få det gjort. Spelet blev så fruktansvärt enformigt att jag i slutet bara sprang förbi alla horder utav odödliga aliens och bara gjorde det jag skulle. Jag minns dock inte att prophet skulle överleva?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwid:

Spelade du klart 2:an? Det finns ju en förklaring precis i slutscenen till varför Prophet "kommer tillbaka". Det lär alltså utspela sig efter 2:an. Ett bra tag efter antar jag iom att NY blivit djungel, vilket lär tagit några år.

Ja, spelade klart det men förstod inte riktigt slutet. Får väl spela om det nån dag jag har lust.

Visa signatur

Musik rigg: | R5 2600 | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Gaming rigg: | Xbox Series X | 55" gammel lcd | ikea soffa |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

"Feline submachine gun", vad är det för jäkla namn när Feline står för kattdjur på latin??

http://www.youtube.com/watch?v=Kn_5cFlZ2YA

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av HerrGoreMann:

Undra hur det gick till på Crytek...
"Okej grabs. Vi har gjort Crysis ute i djungeln, sen flyttade vi allt till staden. Vad ska vi göra i trean tycker ni?
*Pelle Jönsson räcker upp handen*
-Öhh, ska vi inte göra en djungel mitt i staden kanske?

http://static.fjcdn.com/comments/you+retard+its+not+a+virus+i...

Brilliant idé tyckte alla andra..."

Fan måste finnas något bättre de kan komma på. Är det omöjligt att få springa runt i våra nordiska skogar på vintern t.ex?

De går alltid att klaga ^^ men jo kanske de vore något, mer varierande miljöer likt skyrim?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?