Analytiker uppskattar 35 miljoner sålda Iphone i Q1 2012

Permalänk
Melding Plague

Analytiker uppskattar 35 miljoner sålda Iphone i Q1 2012

Om en vecka redovisar Apple den senaste kvartalsrapporten, som mycket väl kan innehålla nya rekordsiffror. Nu talas det om att försäljningen av Iphone kan ha ökat med så mycket som 88,5 procent.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hmm, undrar hur många iphones som går sönder - per sekund.

Permalänk
Medlem

Så var 5e är alltså halvfärdig.. DOH! Hoppas min är hel....

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem

Räknar dem alla garantibyten? Kollegan är inne på sin 3e ifåne 4.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av WDac:

Räknar dem alla garantibyten? Kollegan är inne på sin 3e ifåne 4.

Skickades från m.sweclockers.com

Isf borde även HTC One X bli en storsäljare.... (lämnat in min på DOA )

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Rätt imponerade siffror!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Inte förvånad efter ett besök i Telia affären, bara massa 50+ personer som uppgraderar från sin iphone4 till 4s eftersom den måste vara bättre trots det kostar en förmögenhet för dom att köpa loss sina gamla abonnemang. Sjukt imponerande av Apple att lyckas få det till en sån måste pryl bland en så otroligt stor variation av konsumenter!

Permalänk
Medlem

Varför hatar alla?

Visa signatur

Stationär: Intel i5 2500k, Corsair 8GB, XFX HD6870, Fractal Design Core 3000 Svart. Steelseries 6G V2, Ikari.
Bärbar: Lenovo x121e

Permalänk
Avstängd

Det är inte längre ''Think diffrent'' alla eller ja dom flesta har en iphonen i dag...

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

säger desamma fattar inte varför alla hatar hela tiden?

iphone är grymt bra telefoner jag förstår mig inte på er som har andriod och ska börja klanka ner varje gång det kommer en nyhet om iphone kan ni bara inse att det är en bra och populär telefon?
såg inget hat i Samsung galaxy nyheten för några dagar sen av dom med iphone? Kan ni bara ge er nån gång ser inte vart det leder?

tror inte många iphones går sönder i sekunden, har haft iphone i 4 år snart och ingen av dom har gått sönder nån gång, inget sprucket glas eller något och inget skal. förstår inte hur ni behandlar telefonerna, använder ni dom som sulor på skorna?

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

Som nämn lär de räkna detta på konstigt vis, dvs om personer köper med än 1 så blir det "dubletter". Undrar med om de räknar med utbytta enheter, känns liiite för bra för att vara sant. De lär dubbelräkna på ett eller annat sätt, dvs hypar upp eftersom om nu den säljs så bra så måste den vara bäst. Allt för att öka sitt egna värde som företag. Möjligtvis för att förhindra en eventuellt sprickande bubbla?

Haha konspirationsteorier åsido så är det ju en sjuk hög med iphones det handlar om xD

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

säger desamma fattar inte varför alla hatar hela tiden?

iphone är grymt bra telefoner jag förstår mig inte på er som har andriod och ska börja klanka ner varje gång det kommer en nyhet om iphone kan ni bara inse att det är en bra och populär telefon?
såg inget hat i Samsung galaxy nyheten för några dagar sen av dom med iphone? Kan ni bara ge er nån gång ser inte vart det leder?

tror inte många iphones går sönder i sekunden, har haft iphone i 4 år snart och ingen av dom har gått sönder nån gång, inget sprucket glas eller något och inget skal. förstår inte hur ni behandlar telefonerna, använder ni dom som sulor på skorna?

Förstår inte vart du ser detta hat? Lite skämtsamma kommentarer kanske men inget hat... Sen undrar apple fanatiker varför folk hatar dem. Där har du lite hat, men du bad om det

Sen för att räkna med hur många iphones som går sönder per sekund så har jag räknat vääääldigt grovt: 350

35.000.000/100.000= 350 ibps dvs om det konstant under en period finns runt 35.000.000 iphone 4/s och 0.001% går sönder per sekund så blir det 350 ipbs

ipbs: "Iphone breaks per sekond"

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

såg inget hat i Samsung galaxy nyheten för några dagar sen av dom med iphone? Kan ni bara ge er nån gång ser inte vart det leder?

Vi har inget och bevisa.

Dom är precis som tjejer, dom måste klanka ner på någon annan som kanske är snyggare och smartare för att själv känna sig bättre i en stund.

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av impacter:

Varför hatar alla?

För att Apple-användare får ligga runt mer, vilket skapar bitterhet bland avundsjuka Android-användare.
http://www.wired.com/gadgetlab/2010/08/gadget-sex/

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Vi har inget och bevisa.

Dom är precis som tjejer, dom måste klanka ner på någon annan som kanske är snyggare och smartare för att själv känna sig bättre i en stund.

Repeterar mig:

Sen undrar apple fanatiker varför folk hatar dem. Där har du lite hat, men du bad om det

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Förstår inte vart du ser detta hat? Lite skämtsamma kommentarer kanske men inget hat... Sen undrar apple fanatiker varför folk hatar dem. Där har du lite hat, men du bad om det

Sen för att räkna med hur många iphones som går sönder per sekund så har jag räknat vääääldigt grovt: 350

35.000.000/100.000= 350 ibps dvs om det konstant under en period finns runt 35.000.000 iphone 4/s och 0.001% går sönder per sekund så blir det 350 ipbs

ipbs: "Iphone breaks per sekond"

Så det går sönder mer iphones än det säljs menar du..?

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Imponerande
Synd att många android-fanboys är blinda för att Iphone kanske är bättre trots allt. så många kan ju inte ha fel. Folk klagar på att iphone hela tiden men aldrig ägarna till en, bara på Itunes för pc xD. Sedan säger ju vissa "- Iphone är så långsam, KÖP DEN INTE1!!1!!!" men då tänker de inte heller på att hårdvaran är inte allt, anpassning av appar till ios är också en stor del som gör det snabbt och smidigt som många android appar ofta saknar. Hattar såna haters, som bara tänker halva biten.

Har en htc wildfire och hatar den. laggar, jobbig kamera, massa onödiga funktioner som gör det mer komplicerat, brus från hörlursuttaget, dåligt anpassat market med få appar och många som inte ens funkar till telefonen, batteri för 4 timmar spel mm. Min Ipad är "magisk" såväl iphone också. Iphone är bättre än android enligt min åsikt

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Jag påstår inte att Iphone 4s är en dålig lur men att gå från samsung galaxy s till denna lur kändes som att köpa en stenålders mobil, att de säljer skulle vara för de är sjukt enkla att använda, största anledningen är ju dock pga att man inte kan göra ett skit med luren.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teknocide:

Så det går sönder mer iphones än det säljs menar du..?

Vad menar du?

Jag skrev "om det konstant under en period finns runt 35.000.000 iphone 4/s och 0.001% går sönder per sekund så blir det 350 ipbs"

Dvs om det finns så många iphones i bruk under en längre period iom byte/nytt köp, alltså en konstant nivå runt 35m och om nu 0,001% går sönder i sekunden så blir det 350 stkn per sekund.

Sen så la jag lite tyngd på att jag räknade extremt grovt med iom flertalet 'ä', så jag har med väldigt stor sannolikhet fel i min matematik.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Vad menar du?

Jag skrev "om det konstant under en period finns runt 35.000.000 iphone 4/s och 0.001% går sönder per sekund så blir det 350 ipbs"

Dvs om det finns så många iphones i bruk under en längre period iom byte/nytt köp, alltså en konstant nivå runt 35m och om nu 0,001% går sönder i sekunden så blir det 350 stkn per sekund.

Sen så la jag lite tyngd på att jag räknade extremt grovt med iom flertalet 'ä', så jag har med väldigt stor sannolikhet fel i min matematik.

Not sure if serious...

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

För att Apple-användare får ligga runt mer, vilket skapar bitterhet bland avundsjuka Android-användare.
http://www.wired.com/gadgetlab/2010/08/gadget-sex/

Så att knulla runt med flera till höger och vänster gör dig cool?
Nja, så skulle jag nog inte se det.

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Skrivet av dosman:

Kameran är bättre i 4s. Använder man sin telefon mycket så är det vettigt att spendera pengar på en bättre telefon. Det är inte konstigare än att uppgradera sin dator.

Så länge alla bilder från den väsentliga mängden fjortisar är genom en smutsig spegel med blixt på kvittar det hur bra kameran är. Det är klart att många använder den till annat, men jag ser fjortisar mest hela tiden som alltid måste ha den senaste iphonen. Ofta utan att veta vilket företag som gjort telefonen dessutom.
[/rant about=obnoxiousteenagers]

Skrivet av sten1930:

Imponerande
Synd att många android-fanboys är blinda för att Iphone kanske är bättre trots allt. så många kan ju inte ha fel. Folk klagar på att iphone hela tiden men aldrig ägarna till en, bara på Itunes för pc xD. Sedan säger ju vissa "- Iphone är så långsam, KÖP DEN INTE1!!1!!!" men då tänker de inte heller på att hårdvaran är inte allt, anpassning av appar till ios är också en stor del som gör det snabbt och smidigt som många android appar ofta saknar. Hattar såna haters, som bara tänker halva biten.

Har en htc wildfire och hatar den. laggar, jobbig kamera, massa onödiga funktioner som gör det mer komplicerat, brus från hörlursuttaget, dåligt anpassat market med få appar och många som inte ens funkar till telefonen, batteri för 4 timmar spel mm. Min Ipad är "magisk" såväl iphone också. Iphone är bättre än android enligt min åsikt

Du kan ju inte jämföra en wildfire med en iphone. När du ändå är igång kan du ju jämföra en 2700K med en 955BE. Det är helt olika prisklasser.
Sen kanske du inte ska ha en android om du inte gillar "massa onödiga funktioner". Det är den bredden som gör android till android. Utan den hade det inte varit mycket att ha.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exigo:

Så att knulla runt med flera till höger och vänster gör dig cool?
Nja, så skulle jag nog inte se det.

Inte för att jag tror han var seriös men ändå. Han svarade på varför jag skrev "Varför hatar alla?" med "För att Apple-användare får ligga runt mer, vilket skapar bitterhet bland avundsjuka Android-användare". Han sa aldrig att det var coolt att ligga runt till höger och vänster.. det var du som sa det.

Visa signatur

Stationär: Intel i5 2500k, Corsair 8GB, XFX HD6870, Fractal Design Core 3000 Svart. Steelseries 6G V2, Ikari.
Bärbar: Lenovo x121e

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thorsama:

Som nämn lär de räkna detta på konstigt vis, dvs om personer köper med än 1 så blir det "dubletter". Undrar med om de räknar med utbytta enheter, känns liiite för bra för att vara sant. De lär dubbelräkna på ett eller annat sätt, dvs hypar upp eftersom om nu den säljs så bra så måste den vara bäst. Allt för att öka sitt egna värde som företag. Möjligtvis för att förhindra en eventuellt sprickande bubbla?

Haha konspirationsteorier åsido så är det ju en sjuk hög med iphones det handlar om xD

Det verkar vara populärt att prata om "bubblor" på SweC. Vet ni ens vad det är?

Men visst, Apple redovisar sina siffror för att förhindra en "eventuellt sprickande bubbla". Får spader på er, nötter.

Om en person köper mer än 1 iPhone så räknas det naturligtvis. Varför skulle inte det räknas? :S

Permalänk
Skrivet av dosman:

Kameran är bättre i 4s. Använder man sin telefon mycket så är det vettigt att spendera pengar på en bättre telefon. Det är inte konstigare än att uppgradera sin dator.

Har väll inte sagt att 4s inte är bättre då det är mycket med 4s som är bättre än med 4an OM man använder de funktionerna. Vilket många som uppgraderar inte gör.

Klassisk köp diskussion jag bevittnat går till typ såhär:

man50+: Så vad är bättre med 4s än med min 4a?
Säljare: Jo den har en mycket bättre kamera
man50+: jo men den använder jag inte, något annat?
Säljare: Den är ju även rätt mycket snabbare i appar och spel om man använder det.
man50+: Det var ju bra, fast gör ju inget sånt med den..
Säljare: Sen får man ju inte glömma Siri som gör att man kan prata med telefonen!
man50+: ohh, det lätt intressant, berätta mer tack
Säljare: fast det finns ju bara på engelska i o för sig.
man50+: Jaha, det var ju synd, men till den viktiga frågan, har ni hemma den i vitt?
Säljare: Visst har vi det, hur stor vill du ha, 16 eller 32GB?
man50+: Den bästa.. och sen en svart till min fru också för hon kan ju inte ha sämre telefon än mig för husfridens skull.
Säljare: jag ser att ni har 19 månader kvar på era abonnemang ni redan har men ni får köpa loss dom för 100000000$ typ om ni köper de nya 4s telefonerna
man50+: Låter bra det, tack för hjälpen.

Man50+ betalade alltså 12000kr (om jag kommer ihåg rätt) för att bli av med sina gamla abonnemang och köpte 2 nya 4s trots han inte använde NÅGRA av de uppdaterade funktionera bara för att ha den nya iPhonen. Det är vad som kallas för fantastiskt marknadsföring från Apples sida

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

För att Apple-användare får ligga runt mer, vilket skapar bitterhet bland avundsjuka Android-användare.
http://www.wired.com/gadgetlab/2010/08/gadget-sex/

Ahha så har man en iphone får man ligga med flera inte oftare bara med flera vilket inte är samma sak.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av sten1930:

Imponerande
Synd att många android-fanboys är blinda för att Iphone kanske är bättre trots allt. så många kan ju inte ha fel. Folk klagar på att iphone hela tiden men aldrig ägarna till en, bara på Itunes för pc xD. Sedan säger ju vissa "- Iphone är så långsam, KÖP DEN INTE1!!1!!!" men då tänker de inte heller på att hårdvaran är inte allt, anpassning av appar till ios är också en stor del som gör det snabbt och smidigt som många android appar ofta saknar. Hattar såna haters, som bara tänker halva biten.

Har en htc wildfire och hatar den. laggar, jobbig kamera, massa onödiga funktioner som gör det mer komplicerat, brus från hörlursuttaget, dåligt anpassat market med få appar och många som inte ens funkar till telefonen, batteri för 4 timmar spel mm. Min Ipad är "magisk" såväl iphone också. Iphone är bättre än android enligt min åsikt

Älskar hur du jämför en av de sämsta androidlurarna med en iPhone. Är som att klaga på att en hp laptop för 3500 är sämst jämfört med en macbook pro vilket den självklart är.
Ska du jämföra en androidlur med en iphone så gör det med 2 lurar från samma prisklass.

Jämför äpplen med äpplen och inte päron..

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

...
Man50+ betalade alltså 12000kr (om jag kommer ihåg rätt) för att bli av med sina gamla abonnemang och köpte 2 nya 4s trots han inte använde NÅGRA av de uppdaterade funktionera bara för att ha den nya iPhonen. Det är vad som kallas för fantastiskt marknadsföring från Apples sida

Finns människor som köper bilar för flera miljoner när man kan köpa en bil för ett par tusen som funkar minst lika bra på dom Svenska vägarna!

Pengar är inte allt här i världen, och att lägga ner 12000:- på två mobiler man använder 365 dagar om året, så att få den absolut bästa i sina egna ögon gör en hel del hos slutanvändarna.
Dessutom är iPhone den absolut bästa mobilen som kommer direkt ifrån fabrik, köpa en Android och ha den i orginalutförande är som att köpa en ikea möbel och inte bygga ihop den..

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Vad menar du?

Jag skrev "om det konstant under en period finns runt 35.000.000 iphone 4/s och 0.001% går sönder per sekund så blir det 350 ipbs"

Dvs om det finns så många iphones i bruk under en längre period iom byte/nytt köp, alltså en konstant nivå runt 35m och om nu 0,001% går sönder i sekunden så blir det 350 stkn per sekund.

Sen så la jag lite tyngd på att jag räknade extremt grovt med iom flertalet 'ä', så jag har med väldigt stor sannolikhet fel i min matematik.

Så där kan du inte räkna, eller ifs, du räknar ju hur du vill. Men under vilken tidsrymd har du räknat? Om vi räknar alla iFån's som finns i bruk idag, har ingen aning, men det kanske rör sig om 200.000.000st. Sen bör man väl räkna på en betydligt högre fel-ratio. Jag skulle tippa på att det ligger på minst 1% under en iFån's första levnadsår. En rimlig period som telefonen kan anses som fabrikationsfel är 1 år (tror det är lag på 1 års fabrikationfelsgaranti), så går det sönder 0.06 iFån's per sekund. Tråkig siffra, bättre att säga 5000+ per dygn.

Permalänk
Skrivet av Rawet:

Finns människor som köper bilar för flera miljoner när man kan köpa en bil för ett par tusen som funkar minst lika bra på dom Svenska vägarna!

Pengar är inte allt här i världen, och att lägga ner 12000:- på en mobil man använder 365 dagar om året, så att få den absolut bästa i sina egna ögon gör en hel del.

Precis det jag skrev ju, att Apple har lyckats och gjort ett fantastiskt jobb med att få folk att köpa produkter de inte behöver men vill ha

Citat:

Det är vad som kallas för fantastiskt marknadsföring från Apples sida