Ganska väntat men det som istället är oväntat är ju att man på detta tänker lansera GTX 690 med dubbla GK104. Bättre då att åtminstonde använda GK104-kretsar som inte duger för att användas till GTX 680 och lansera GTX 660 eller 670 på dessa. Som jag kommenterade i tråden innan, folk är inte intresserade av GTX 690 utan istället mellanklasskort.
Jag gillar CDON's svar där man dessutom bemödat sig att kommentera två av de större fabrikaten och hur de levererat.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Sampabowie
Det har vart av kvalitéts skäl. Det har dessutom inte funnits anledning till att ta in fler tillverkare av kretsarna. Men ju mer marknaden ökar dessto intressantare är det för nVidia att hitta fler tillverkare. Det är så jag har förstått det när jag läst nyheter etc.
EDIT: stavar som en kråka
/S
Det är inte enbart Nvidia som ser sig om efter alternativ, TSMC har många kunder och alla har problem med att få ut tillräckligt med kretsar:
http://www.xbitlabs.com/news/mobile/...8nm_Chips.html
Det behövs helt klart fler aktörer.
Antec Mini-P180, Corsair AX-750W, ASRock Z77 Extreme4-M, 2700K, Noctua NH-U12P + 2x Scythe SlipStream, 4x4GB Corsair LP, 2x Crucial M4 256GB RAID 0, Gigabyte GTX 670 Windforce 3X, 3x HP ZR24w i Eyefinity, Filco Majestouch-2 (CherryMX Brown), Logitech G500, Auzentech X-Plosion + AKG K530, TrackIR, Xbox 360-kontroll, Logitech G25, Saitek X52 Pro
SFF-tråden -
Samlingstråd Eyefinity/TH2Go/Surround