Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Snubb1
Det finns överallt i världen.
Jag har sett folk bli lurade i Sverige med, och dom som säljer detta skräpet i Sverige är precis lika oseriösa.
När jag tidigare jobbade som installatör av svagströmsanläggningar så såg jag ofta stora lådor med knappt något i som inte alls var vad kunden hade inhandlat så det är inget specifikt Kina problem.
Men handlar du från Kina så måste du ha en enorm kontroll av produkterna och dess komponenter samt att dom verkligen uppfyller gällande normer.
Det är därför man oftast utvecklar produkterna i Västvärlden och sedan tillverkar dessa i t.ex. Kina.
Det du skriver "enorm kontroll av produkterna och dess komponenter samt att dom verkligen uppfyller gällande normer" stämmer ju inte alls.
Det kvittar hur mycket kontroll du har/gör när det handlar om oseriösa företag från Kina (eller kalla det en kriminell verksamhet/rörelse/grupp/ligor för det är exakt vad det är)
För deras ända syfte är att blåsa folk på pengar! Och det kryllar av oseriösa företag från Kina som bara vill en sak, ta efter, göra en lurendrajeriprodukt, och sen håva in cash!!
Klart man kan bli lurad av företag i Sverige med, men, på en helt annan nivå! Kinas nivå, är ren lekskolenivå!!