Citat:
Ursprungligen inskrivet av
biorrith
Det nya med Kepler är väl att det den klarar 3+ skärmar precis som AMDs kort gör?
Mjah, de har varit lite otydliga med det. Kepler klarar 4 skärmar. Dock verkar det som att detta endast är fallet när man kör nån form av Virtuell skärm. T.ex nVidia surrond där alla skärmar henteras som om de vore del av samma. Hittar inte att de säger de skulle gå att köra unika upplösningar och uppdateringsfrekvenser på fyra skärmar.
Det jag hittat står det
Citat:
Ursprungligen inskrivet av nVidia.com
GeForce GTX 680’s display engine is capable of driving up to four displays simultaneously, and provides
native Surround support from one GeForce GTX 680 card.
Tycker inte riktigt det framgår ifall de menar att den klarar fyra skärmar unika skärmar samtidigt eller att vid surrond går det med upp till fyra skärmar kopplade till grafikkortet.
Amd har å andra sidan sedan 6XXX serien stött mellan 4 eller 5 unika skärmar i 67XX och uppåt klasserna. 6 skärmar vid eyefinity.
För 7970 skriver de såhära
Citat:
Ursprungligen inskrivet av amd.com
AMD Eyefinity multi-display technology2
-Up to 6 displays supported with DisplayPort 1.2 Multi-Stream Transport
-Independent resolutions, refresh rates, color controls, and video overlays
-Display grouping
->Combine multiple displays to behave like a single large display
Vilket jag antar menar att de har stöd för upp till 6 unika skrämar men jag skulle ta det med en nypa salt innan man hittar någon som orkar testa. (Lite svårt för det krävs displayport hubbar eller skärmar med stöd för displayport 1.2)
Hursom, Vad gäller antal skärmar så ligger AMD fortfarande före men försprånget har krympt. Jag har inte tagit hänsyn till prestandaskalning eller dylikt utan enbart totalt antal skärmar och antal unika skärmar.