Sidan 17 av 17 « Första 7141516 17
 
Verktyg Visningsval
2012-04-24, 04:18   #481

musen2k4

Medlem

musen2k4s avatar

Plats: bollnäs

Registrerad: jan 2005

Börjar bli lite småless på gamla d2 rävar som klagar på svårighetsgraden i d3 när ni spelat 1 timme av act1 normal. och inte inser att det kommer bli betydligt mycket svårare kanske rent av omöjligt utan ultra gear i inferno, jag vill minnas att diablo2 var verkligen skitsvårt med en hammerpala å enigma spamma din hammare å stå still å allt dör. tog ca 5 minuter att döda alla bossarna å sen /quit å göra om samma sak. man hade inga problem me en skruttig mf sorc att klara alla bossarna heller för den delen me nå sketet talrasha set etc.
__________________
SPEL .Delfine R3 . Gigabyte GA-990FXA-UD3 . Phenom II 955 @ 4.0ghz . Zalman 9900 Max . HD6950 1GB . G-skill 2x4GB . OCZ vertex 2 120GB . Asus xonar dx2 . Dell U2711 .

HTPC . PC-Q08 . Asus F1A75-I Deluxe . A8-3870K . XMS3 2x4GB . OCZ Agility 3 120GB .3 x Samsung spinpoint 1TB Raid0 .
musen2k4 är inte uppkopplad
2012-04-24, 09:08   #482

Spetch

Medlem

Spetchs avatar

Plats: Seoul

Registrerad: apr 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av musen2k4 Visa inlägg
Börjar bli lite småless på gamla d2 rävar som klagar på svårighetsgraden i d3 när ni spelat 1 timme av act1 normal. och inte inser att det kommer bli betydligt mycket svårare kanske rent av omöjligt utan ultra gear i inferno, jag vill minnas att diablo2 var verkligen skitsvårt med en hammerpala å enigma spamma din hammare å stå still å allt dör. tog ca 5 minuter att döda alla bossarna å sen /quit å göra om samma sak. man hade inga problem me en skruttig mf sorc att klara alla bossarna heller för den delen me nå sketet talrasha set etc.
Klart inte diablo2 var svårt när du väl hade bra gear. Sjävla idén var ju att inskaffa den utan att behöva använda trading forum.
Det är därför ladder reseten är så himla viktig för spelet. När vi väl har klarat och inskaffat oss allt så vill man ju ändå börja pvpa.
Spetch är inte uppkopplad
2012-04-24, 10:11   #483

k1mn455tr0m

Medlem

Plats: Storuman

Registrerad: maj 2011

Eftersom jag inte läst på någonting om spelet i förväg innan betan blev jag glatt överraskad över hur spelar är uppbyggt och balanserat mellan alla klasserna. Spelade upp alla till lvl 13 och fastnade för Demon Hunter och Wizard. Skitroliga klasser må ja säga då jag gillar att döda på avstånd så man slipper ta en massa skada som man oftare kan göra i närkamp än på avstånd.

Liten fråga här då, äre många fler än jag som nötte tills man fick Overachiever?
k1mn455tr0m är inte uppkopplad
2012-04-30, 19:55   #484

MaZteR

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: nov 2001

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Alucius Visa inlägg
Jag tror kommentarerna till de där filmerna visar hur väl emottaget beskedet var. Om D2 systemet var dåligt så kan man bygga alternativ, som andra redan nämnda spel har gjort med framgång. Att helt automatisera allt, så att spelet spelar sig själv in a sense, är fel väg att gå och omyndigförklarar spelaren.
Ett alternativ är byggt som är mycket lättare att lära sig och som helt enkelt är mycket bättre. Framförallt när det kommer till stat points.
Ifall du verkligen är intresserad av hur character cusomization funkar i d2 vs d3 så kan du läsa det här väldigt bra inlägget https://us.battle.net/d3/en/forum/to...1455085?page=1

En d2 gubbe får massor av stat points som spelaren kan välja vart han ska lägga. En d3 gubbe har ett visst antal gems i sitt gear som han kan välja hur han ska bygga sin gubbe med.

I d2 så kommer spelaren garanterat förstöra sin första gubbe genom att lägga sina stat points fel. I d3 kommer spelaren senare i spelet kunna välja med bla. gems hur han vill forma sin gubbe, först när spelare har blivit mer van med spelet.

Citat:
4. Player choice on stats

Now that we’ve explained the differences between the stats in D2 and D3, let’s look at the way in which you increase their values. D2 allocated a player 5 stat points for every level they acquired. Some quests also rewarded stat points. Gems gave stat points as well. Gems were largely useless as a source of stat modification. The max level gem only gave +10 to a particular stat, and only to helms or armor. Runes may fill in the gap but they weren’t really used for that purpose.

D3 takes stat allocation to a whole new level. A lot of players make the argument that they are losing out on the ability to customize their character, let’s take a look at that. What did we lose? If you look at the gem distribution you’ll note that they all add a significant amount to your stats, all the way from 6-58. You’d only need 10 max level gems to have more control over your base stats than a level 99 character in d2. It’s basically Blizzard saying “okay player, instead of spending 5 per level up to 500 points, we’ll give you items which give (instead of 6 levels worth at end-game D2) 20-40 levels worth of stat points as 1 modifier on an item”. There could be an item in Diablo 3 (or multiple items) that give more stat points than the entire level 2-99 bonus (490 points) COMBINED. Now put some gems into it! Now that’s the polar opposite of a “pretty !@#$ty customization system”. The biggest lesson here is that the higher the numbers go (outside of leveling bonuses), the more control a player has over where to spend them.

Senast redigerad av MaZteR 2012-04-30 klockan 20:00.
__________________
Intel i7 2600k @ 4.6GHz || Gigabyte "Windforce" GTX 770 || Corsair XMS3 8GB @ 1866mhz || Asrock Extreme4 || Asus Xonar Essence STX || 120GB Intel 510 SSD || 60GB Vertex 2 SSD || 2 x 2TB HDD || Noctua NH-D14 || Corsair 750W HX || Corsair 600T || M-Audio BX8 D2
MaZteR är uppkopplad nu
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Senaste privatannonserna

Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes

Sök jobb