Fredagspanelen 35: Kretsbrist, moderkort och falska komponenter

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 35: Kretsbrist, moderkort och falska komponenter

Efter en tuff vecka i testlabbet laddar Jonas och Emil upp med snask och dryck för en fullspäckad Fredagspanel, i vanlig ordning med senaste nytt från datorvärlden.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Amen fyfan, här kommer fredagspanelen upp i den tidsramen av 5-10 minuter & så ska man iväg! Icke bra..
Robert Gustavsson får muntra upp mig i Stockholm senare ikväll.

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Medlem

åh jag som trodde ni hoppade fredagspanelen pga. moderkorts recensionen.

Kebabpizzan är på igång. Nu ere fredagspanel!

Visa signatur

MSI B550 | Ryzen 7 5800X | GTX 3060ti | 16GB RAM

Permalänk
Medlem

Whoho, där kom den jag väntade på. Trodde nästan inte det skulle bli någon panel.

Träffade på er föresten, Jonas och Emil på Inet här i Onsdags. Om ni underar vad det var för typ som började prata med er. Hehe, var kul iaf att se er live. Var tvungen att säga hej.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Perfa! Jag hoppades att den skulle dyka upp! Snygg öppning haha

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Bara för mig youtube är extremt segt?

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Bulletstorm kanske inte var det bästa spelet, men gameplayet var riktigt kul. Så jag skulle inte säga att spelet är "dåligt".

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Härligt! Jag som var lite små sur över att jag hade en massa nationella prov o skit! Men nu är jag glad!

Permalänk
Medlem

En burn, fredagspanel, kanelgiflar. Perfekt sätt att starta helgen på. Och jepp, hoppas thunderbolt växer till sig jag med.

Permalänk
Medlem

Perfekt tajming! Kom precis hem med en laddning kinamat och en flaska sprite! så här ska fredagar avslutas

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av wankeer:

Bara för mig youtube är extremt segt?

Nej. Har varit det hela dagen för mig.

Permalänk
Medlem

Haha ni är så jävla mysiga, inledningen idag var så jävla skön

Visa signatur

i5 2500k, P8z77-v, G.S RJ 2*4GB 2133mhz, PX-128M3P, Gtx680 Zotac Amp!

5198.79Hz (i5/2500k) på LUFT

Permalänk
Medlem

behåll skägget!

Permalänk
Medlem

Tackar som fan! Trodde inte det skulle komma pga recensionerna av moderkorten! Tackar

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem
Permalänk

Härligt med fredagspanelen
Ang USB ala 100W så skrev MBY några väldiga vettig inlägg om det För det verkar extrem förvirring runt grundläggande ellära, även swec redaktionen verkar inte ha någon koll på det...
#12157143

Permalänk
Entusiast

Någon som har en länk till den där videon Intel släppte på Youtube?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Springa iväg o köpa godispåse då...

Permalänk
Medlem

Cola och Chips + Panel = MVG!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

lite smyg reklam där med energi drinken

Permalänk

haha tror de har vart lite mycke å göra idag...
såg ut som ni e ganska övertrötta

Visa signatur

I7 9700k : Asus ROG Maximus Hero XI (wifi) : Corsair Dominator 32GB : EVGA RTX 2080TI Black Gaming : 500GB + 2TB Samsung 970evo : Corsair HX750i

Permalänk
Medlem

Undrar om pingvinfilmen var bra, eller om det bara var reklam för något företag som brukar skicka pingvinstänger

Underbar fredagspanel allefall

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Pilsner Urquell, salta pinnar + fredagspanelen. Helgen räddad!

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk

Snälla testa hantols agg !!

Permalänk
Medlem

Som disneydags när man var liten... fan va efterbliven jag känner mig <3

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
ASUS Nordic

Känner mig väldigt träffad av den här panelen

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Som disneydags när man var liten... fan va efterbliven jag känner mig <3

Haha, disneydags det var tider det

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem

Underbar panel! Precis vad man behövde efter en lång vecka.

Angående Marwells kontrollkretsar fick jag blåskärmar med min Crucial M4 nu i veckan (lyckligtvis borta efter firmware update). Även "säkra" SSDs kan alltså, inte så förvånande, få problem.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | Asus Prime B450-Plus | Corsair LPX 3000mhz 2x8gb | Asus Strix GTX 970 | Crucial MX500 500gb | Fractal Define C | Seasonic Focus+ Gold 550 | CM Hyper 212 Black | Dell Ultrasharp 2407wfp-hc | Argon 6340A | Logitech MX518

Permalänk
Medlem

härligt blir och beställa en ny dator snart some det verkar ASUS Z77 sabertooth, 3770k, ASUS GTX 680 directCU 2 tripple slot och så är det bara och köra på

köpte bulletstorm nyligen på steam för 5€ och kan säga att om jag betallat fullt pris för det har jag varit ganska sur, 7 timmar underhållning av en dålig port med krypterade .ini filer jätte kul. areanorna man dödar på är helt enkelt för liten föt att kunna ha kul på, sens GFWL suger ju och inget demo till bulletstorm på PC var nog ingen bra ide (fanns ju ett demo till 360 varför inte släppa det till PC?)

Permalänk
Medlem

Powerking är gött Brukar köpa mig ett 6-pack lite då och då. Går inte leva utan

Visa signatur

Star Citizen ❤