Windows 8 Release Preview släpps i juni

Permalänk
Melding Plague

Windows 8 Release Preview släpps i juni

Microsoft är på väg att färdigställa Windows 8 och nästa testversion i ordningen är Release Preview, som dyker upp den första veckan i juni.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Master of Overkill

Gillar W8 starkt och det blir det

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

För mycket touch baserat!

Permalänk
Medlem

Ändrade de inte sig angående antalet versioner? Har för mig att de skulle lägga till en Ultimate för företag trots allt.

Edit: Ska visst kallas Enterprise. Wikipedia

Visa signatur

| Q6600 @ 2,4Ghz, Tuniq tower | Geforce 250GTS | Corsair 6x1024MB @ 800Mhz | Gigabyte DS3 | Corsair Powersuply 520W | Samsung 500GB HDD | Antec P182 | Win7 64bit |

Permalänk
Medlem

Hoppas att de satt tillbaka startmenyn i Release preview. Winx eller vad nu högerklicksmenyn nere i högra hörnet heter är totalt värdelös i jämförelse.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Hahaha men vafan, kommer jag behöva formatera om allt då när jag installerar CP nu i veckan på min nya rigg? Hoppas inte!

Permalänk
Avstängd

Otroligt viktigt för Microsoft att inte Windows 8 blir försenat och missar den viktiga julhandeln. De ser ut att vara på rätt väg och det glädjer mig!

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Entusiast

Windows 8 känns i mina ögon, mer som ett touch baserat OS.
Jag kommer troligen personligen köra vidare på Windows 7 ett bra tag till.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonssown:

Windows 8 känns i mina ögon, mer som ett touch baserat OS.
Jag kommer troligen personligen köra vidare på Windows 7 ett bra tag till.

Man kan absolut välja att se det på det sättet om man vill. Jag kör Windows 8 med mus/tangentbord enbart och jag tycker att det fungerar utmärkt, det är enkelt att nå alla fyra hörnen på skärmen med musen. Har du provat det?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Skäggig legend

Jag kommer få av min farbror som jobbar på MS. Det blir nog dock att jag håller mig kvar vid Win7. Varför byta till något när man trivs med det man har?

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Man kan absolut välja att se det på det sättet om man vill. Jag kör Windows 8 med mus/tangentbord enbart och jag tycker att det fungerar utmärkt, det är enkelt att nå alla fyra hörnen på skärmen med musen. Har du provat det?

Hur funkar det med drivrutiner? Funkar alla som funkar på W7 på W8?

Permalänk
Medlem

Jag vill definitivt prova Windows 8 men vill ha som Linux att man kan köra sk live-CD utan att installera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mangemongen:

Hur funkar det med drivrutiner? Funkar alla som funkar på W7 på W8?

Ja. Jag har gjort en lista med övriga förbättringar för Windows 8 här som du kan läsa, där står även att W7 program/drivrutiner fungerar i W8:
http://www.sweclockers.com/forum/133-windows-8/1100005-varfor...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Superlight:

Jag vill definitivt prova Windows 8 men vill ha som Linux att man kan köra sk live-CD utan att installera.

Japp det kommer och kallas för Windows To Go (har bara sett detta på USB, inte CD/DVD). Men funktionen finns bara på Windows 8 Enterprise.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemongen:

Hur funkar det med drivrutiner? Funkar alla som funkar på W7 på W8?

Man hra löst det genom att döpa Win 8 till version 6.2 samma sak som när 7 kom fast den heter 6.1

Om du minns drivrutins problemen Vista hade? Det var i många fall för att man gick från version 5.0 till 6.0

Nu är ju detta ingen granati men jag tror många drivruter kommer funka rakt av utan större problem.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

Jag hänger nog kvar på win 7 en bra tid efter win 8 är släppt. Jag har försökt men kommer inte överens med metro. Hade man haft en tabletdator och touch hade det varit klockrent men det har jag inte. Jag förstår vad Microsoft vill göra men de siktar fel om metro ska vara standard på desktops. En del gillar det men jag tror många fler gör det inte. Förändring är inte av ondo men jag tror inte det här är rätt sätt att göra det.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Ja. Återstår och se hur pass mycket de har ändrat Win8 och om hur det blir med Metro.

Permalänk
Skrivet av mangemongen:

Hur funkar det med drivrutiner? Funkar alla som funkar på W7 på W8?

Jag installerade w8 på macen, men bootcamp drivrutinerna fungerade inte, så jag körde installationsprogramet i w7 kompatibilitetsläge och det funkade

Permalänk
Medlem

Har testat Windows 8 Consumer Preview 64-bit, enligt mig så är det det mest värdelösa OS någonsin för desktop datorer.

Att startknappen är borttagen är inte bara sjukt irriterande, det gjorde att jag personligen inte kunde navigera eller hitta någonting jag letade efter. Att man skulle behöva dra med musen för att unlocka datorn kändes också töntigt. Metro ui kommer aldrig fungera bra för desktop, allting känns så stört o flexibelt och opersonligt.

Visa signatur

i5 3570k 4,5Ghz, ASUS GeForce GTX 670 1200Mhz
Projekt M4INSTR3AM

Söker du en bra TS3 server? Besök då tråden: Chippi.se TS3 [Online 24/7]
Privata kanaler kan fixas i PM eller på TS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Windows 8 känns i mina ögon, mer som ett touch baserat OS.
Jag kommer troligen personligen köra vidare på Windows 7 ett bra tag till.

Samma här. Vi uppgraderade så vi kör 7:an på burkarna hemma och så får vi se om 9:an är nåt att satsa på om 3-4 år.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem

Nej jag stannar nog kvar på 7an faktiskt. tyckte inte alls 8an föll mig i smaken osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Ja. Jag har gjort en lista med övriga förbättringar för Windows 8 här som du kan läsa, där står även att W7 program/drivrutiner fungerar i W8:
http://www.sweclockers.com/forum/133-windows-8/1100005-varfor...

Okej! En fråga till, jag får min nya rigg i veckan och kommer installera CP. Kommer jag behöva formatera om helt och hållet redan i juni om jag vill ha senaste versionen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mangemongen:

Okej! En fråga till, jag får min nya rigg i veckan och kommer installera CP. Kommer jag behöva formatera om helt och hållet redan i juni om jag vill ha senaste versionen?

Ja tyvärr kommer nog du och jag behöva installera om då. (Jag har 3 maskiner med Consumer Preview på...).

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Om Valve nångång släpper sin Steam-klient för Linux(som varit på gång länge) och portar så många spel som möjligt att fungera under Wine på en gång utan trixande så behöver i alla fall inte jag Windows.
(de flesta spel fungerar "i sig" under Wine, det brukar vara diverse kringprogram som piratkopieringsskydd och liknande som gör att just det spelet inte fungerar - oavsett så har jag till sist fått igång alla spel som jag trixat tillräckligt med - fast jag har inte testat på ett tag - Fallout New Vegas var nyaste spelet som jag körde i Linux och det flöt på hur bra som helst och såg exakt likadant ut som i Windows).

Jag har Windows-datorer bara för spel och htpc, annars skulle jag inte ha det. Men Windows 8 blir i alla fall bra mycket roligare att köra på en Tablet än Android eller IphoneOS, det är den mest spännande(enda) aspekten av Windows 8 = Windows 8 tablets(som man kan installera Linux på )

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk

Metro riskerar att döda Windows, eller åtminstone floppa. Oanvändbart (för hög nyinlärningströskel) för vanliga användare.

(Ironi: Det är "jättelätt" att göra "X". Tryck bara Win+Ctrl+F8 och håll muspekaren i övre högra hörnet och - vips!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chipp!:

Har testat Windows 8 Consumer Preview 64-bit, enligt mig så är det det mest värdelösa OS någonsin för desktop datorer.

Att startknappen är borttagen är inte bara sjukt irriterande, det gjorde att jag personligen inte kunde navigera eller hitta någonting jag letade efter. Att man skulle behöva dra med musen för att unlocka datorn kändes också töntigt. Metro ui kommer aldrig fungera bra för desktop, allting känns så stört o flexibelt och opersonligt.

Eller så trycker du på valfri tangent, valfri musknapp eller scrollar med scrollhjulet.

Tycker personligen W8 är mer personligt än W7. W7 påminner mer om Iphone, mest ikoner och valfri bakgrund medans W8 är mer som Android/WP7 då man får information från hemskärmen/startskärmen.

Har själv gått tillbaka till W7 då ett program jag behövde inte fungerade. Men ärligt talat, det tar emot och använda startmenyn nu

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 14ccKemiskt:

Metro riskerar att döda Windows, eller åtminstone floppa. Oanvändbart (för hög nyinlärningströskel) för vanliga användare.

(Ironi: Det är "jättelätt" att göra "X". Tryck bara Win+Ctrl+F8 och håll muspekaren i övre högra hörnet och - vips!)

Vi får väl se. Just nu verkar det gå mycket bra för Consumer Preview i alla fall. Den används mer än dubbelt så mycket som Windows 7 betan gjorde under samma tidsperiod. Miljontals användare.

https://twitter.com/?tw_e=screenname&tw_i=193383361337753601&...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XHI:

Jag kommer få av min farbror som jobbar på MS. Det blir nog dock att jag håller mig kvar vid Win7. Varför byta till något när man trivs med det man har?

Kan jag få din Windows 8 då?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

Trodde aldrig att jag skulle säga detta men tycker Win8 är underbart. Diggar touchmode när man är soffliggarmode och bara använder en hand då den andra håller biran, plockar chips eller rensar naveludd.
Ser fram emot denna uppgradering.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldvikingschool:

Trodde aldrig att jag skulle säga detta men tycker Win8 är underbart. Diggar touchmode när man är soffliggarmode och bara använder en hand då den andra håller biran, plockar chips eller rensar naveludd.
Ser fram emot denna uppgradering.

Skickades från m.sweclockers.com

Uhm.... Pratar du desktop nu ?