Rockstar publicerar Max Payne 3 systemkrav

Permalänk
Melding Plague

Rockstar publicerar Max Payne 3 systemkrav

Den som vill sätta tänderna i spelmakaren Dan Housers senaste projekt behöver inte någon monsterdator. Rockstar publicerar systemkraven för Max Payne 3.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

35 GB?!?

Permalänk

Enda som tycks gå upp inom systemkrav på spel är HDD utrymmet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Grafikkort

Nvidia Geforce 8600GT 512 MB
Radeon HD 3400 512 MB

Ser ut som att vi har en konsolportning att se fram emot..

Permalänk
Medlem

Om 3:an är hälften så bra som 1:an är det givet köp, dock gillade jag inte 2:an alls... 35gb utrymme... dags att flytta saker från spel ssdn till snurrplattan :/

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

a tjnea, för dem har ju inte dragit på det värsta som finns bara för att man kan spela med det, och då antagligen i skapliga upplösningar typ 5760x1200 med skapliga fps. kunde ju lika gärna skrivit 4sli gtx680 om man ska va sån... oj nu skrev jag utan att läsa!! på fz's förum står det följande:

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120423/max-payne-3-kraven...

Visa signatur

Som en chef!!

Permalänk
Musikälskare

35GB är inte okej... Iaf inte för oss med SSD som OS/spel/program disk ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vakz:

Ser ut som att vi har en konsolportning att se fram emot..

Vad jag tänkte...

Skrivet av frillan125:

Om 3:an är hälften så bra som 1:an är det givet köp, dock gillade jag inte 2:an alls... 35gb utrymme... dags att flytta saker från spel ssdn till snurrplattan :/

Redan där...

Skrivet av flashen:

35GB är inte okej... Iaf inte för oss med SSD som OS/spel/program disk ^^

35 GB är ohemuligt mycket...men det blir väl så med konsolportningar nu för tiden!?

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk

Gillade system kraven

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Skrivet av flashen:

35GB är inte okej... Iaf inte för oss med SSD som OS/spel/program disk ^^

Vet inte varför det kräver så mycket utrymme, men dem kunde ju istället lagt kraften på högre grafikkort krav 8600gt är ju sjukt outdated.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davidolw:

Vet inte varför det kräver så mycket utrymme, men dem kunde ju istället lagt kraften på högre grafikkort krav 8600gt är ju sjukt outdated.

Gammal motor de byggde spelet med kanske. Och portat från 360/PS3 tror jag. Inte säker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davidolw:

Vet inte varför det kräver så mycket utrymme, men dem kunde ju istället lagt kraften på högre grafikkort krav 8600gt är ju sjukt outdated.

Vi får väl hoppas att det är för minimum grafik.

För att maxa lär det krävas mer.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Att man skriker konsolport så fort ett spel släpps med systemkrav där en lite äldre dator kan vara med o leka förstår jag inte. Klart utvecklarna vill att så många som mojligt ska kunna spela deras spel. Majoriteten sitter faktiskt på ett sämre system än folk här på Swec. Tro det eller ej.

Permalänk

Och jag som trodde att jag hade plats på min SSD...

Visa signatur

Intel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vakz:

Ser ut som att vi har en konsolportning att se fram emot..

Klart vi har, vad skulle det annars vara?

Dock så är inte alla konsolportningar dåliga. Allt handlar bara om hur mycket tid utvecklaren är villig att lägga ner på att göra ett bra jobb, men vi såg ju alla hur bra det gick för Rockstar med GTA IV till PC. Jag kommer i alla fall se till att ha fulladdade batterier till min Xbox-kontroll lagom till release.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Det är minimum krav, den som har bättre grejer kan förmodligen dra upp inställningarna rejält.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Det där va faktiskt minimum kraven
Ville man köra spelet på högsta va man tvungen att ha ett GTX 680 eller HD7970 och en i7 3930k eller en AMD 8150 och upp till hela 16gb ram minne

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

Att man skriker konsolport så fort ett spel släpps med systemkrav där en lite äldre dator kan vara med o leka förstår jag inte.Klart utvecklarna vill att så många som mojligt ska kunna spela deras spel. Majoriteten sitter faktiskt på ett sämre system än folk här på Swec. Tro det eller ej.

Svar: Yes
Och ett av svaren är just vad du skrev.
"Klart utvecklarna vill att så många som mojligt ska kunna spela deras spel. Majoriteten sitter faktiskt på ett sämre system än folk här på Swec. Tro det eller ej."

Permalänk
Medlem

Ska bli kul med ett förhoppningsvis riktigt bra singelplayer spel, jag är så trött på alla fuskare i BF3.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Ska bli kul med ett förhoppningsvis riktigt bra singelplayer spel, jag är så trött på alla fuskare i BF3.

Själv tröttnade jag på BF3 väldigt snabbt. Hade hoppats på ett nytt BF2 som skulle hålla i flera år framöver. Men icke.

Permalänk
Medlem

Fan vad stora alla spel har börjat bli då? Ett mmorpg kan ju vara förståligt om det är hyffsat stort men va fan om alla släpper så här feta spel kommer min SSD inte kunna hänga med

Visa signatur

Radeon HD 7970 DirectCU II || Corsair HX 850W PSU || Corsair H80 || ASUS Sabertooth Z77 || Corsair Carbide 500R || 2x Western Digital Caviar® Green 2TB || Crucial M4 128GB || Corsair SSD Force Series™ GT 120GB || Intel 3770k 3,5Ghz || Corsair Dominator Platinum 1866MHz 8GB CL9 || BenQ XL2420T 120hz

Permalänk
Medlem

Det är väl positivt med ett spel med enklare grafik och flyter med 120fp?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Vad är det här för konsolportning!? Seriöst..
Xbox 360/PS3-system krav och 35GB utrymme.
Sure, jag är ingen spelutvecklare men det krävs inte att vara än för att avgöra att 35GB och systemkrav som är likamed xbox 360/ps3 är åt fel håll..
Börja utveckla ordentligt och från början till PC så ska ni spelutvecklare se att försäljningen av PC-spel ökar, den ekvationen är inte så svår!

Visst, jag köper argumentet att "så många som möjligt ska kunna spela det", men när man ser klart och tydligt att kärnan för kraven är baserat på xbox/ps3 så blir man inte glad..

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Ska bli trevligt att sätta tänderna i

Permalänk
Inaktiv

Mer än noterat titeln så är det enda jag kan tänka mig detta spel som en spelvariant av Breaking Bad.

Själv fortsätter jag tålmodigt att invänta GTA 5.

Permalänk
Medlem

Gissning på 35GB "kravet", spelet är antagligen långt ifrån så stort installerat men windows temp hantering under installation kräver en del utrymme som sedan är tillgängligt för annat temp arbete

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Ja undrar om det funkar lika illa som GTA IV portningen de gjorde. Rockstar är ju inte direkt kända för att vara bra på att porta till PC.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Mer än noterat titeln så är det enda jag kan tänka mig detta spel som en spelvariant av Breaking Bad.

Själv fortsätter jag tålmodigt att invänta GTA 5.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Ja undrar om det funkar lika illa som GTA IV portningen de gjorde. Rockstar är ju inte direkt kända för att vara bra på att porta till PC.

Mmm, jag är orolig för det samma... Men nu när de satt systemkraven så lågt, så kan man ju hoppas att de innebär att de lyckats bättre att optimerat det från grunden. Stödjer inte spelet det allra sista i teknik och godis så gör det inte mig så mycket, så länge spelet flyter på bra!
De äldre Max Payne spelen var just bra exempel på spel som såg rätt bra ut, men ändå fungerade med väldigt mjuk och fin framerate, och jag hoppas inte trean är en komplett besvikelse som jämförelse.

...

Jag var väldigt skeptisk till Max Payne 3 från början, men videorna man sett har faktiskt fått mig lite intresserad igen. Max Payne gameplayet verkar finnas där, och nu i mer moderniserad förpackning. Kan faktiskt bli kul! (men kan även bli katastrof )
Storymässigt lär det bli lite krystat (och det finns ju nästan inget kvar att bygga på från tvåan) så man får se om de klarar få ordning på det. Hoppas kan man ju göra

...

Jag gillade båda MP-spelen, men har nog spelat om tvåan fler gånger.
Ettan är mer rakt linjär, och lite skitigare och dystrare såvitt jag minns den. Första spelet är rätt mycket längre, och bra mycket svårare vill jag minnas. Man tål mindre och att kasta sig drar energi på bullet-time mätaren.
Tvåan är mer "polerad" och lyckas både se snyggare ut och även ha en bättre framerate vill jag minnas. Spelet tycker jag fortfarande ser oförskämt bra ut! Nästan arkadig svårighetsgrad i jämförelse i vissa delar av spelet då man tål rätt mycket mer. Rörigare berättad story, men mer välskriven, och med mer omväxlande miljöer också. Snäppet roligare att spela tvåan tycker jag nog. Delvis på grund av en så fånig grej som ragdollfysiken när man skjuter någon: De fasta animationerna i ettan blir tråkiga efter ett tag, medan folk flyger iväg så härligt när man matar dual uzis på nära håll i bullet time i tvåan

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Desto mer previews och bilder jag ser desto mer besviken blir jag... Det ser verkligen inte ut som om det kommer att kännas som Max Payne längre:/ Känns som det var mellan Far Cry och Far Cry 2 (får ju se hur det blir med Far Cry 3 snart också).

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."