Google Drive ger 5 GB gratis internetlagring

Permalänk
Melding Plague

Google Drive ger 5 GB gratis internetlagring

Precis som väntat påbörjar Google utrullningen av ny molnbaserad lagringstjänst som ger 5 GB gratis utrymme till alla registrerade användare.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Intressant! Måste utnyttjas till fullo.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

Intressant, men litar inte direkt på Google.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Kommer det finnas ett program likt Dropbox också? Gillar Dropbox då man enkelt sparar alla filer i en mapp som sedan synkroniseras med deras servrar.

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk

Låter bra detta. Undra hur integreringen blir med Android.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Änteligen ett bra alternativ till Ubuntu One : )

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Mr. Prudo:

Kommer det finnas ett program likt Dropbox också? Gillar Dropbox då man enkelt sparar alla filer i en mapp som sedan synkroniseras med deras servrar.

Finns en app för att ladda upp till GDrive.. "Förhoppningsvis" synkar den väl också.

Permalänk
Medlem

MS har också släppt sin app för skydrive

http://windows.microsoft.com/en-US/skydrive/download-skydrive

Där får man 7 GB. Om man inte redan har sina 25GB då.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Den mest intressanta frågan blir nu: Vad har google "rätt" att göra med det jag laddar upp?

Permalänk
Medlem

Men att begära 50$ för 1TB är inte det lite väl mycket? 50x12 = 4200kr typ och för det får du ju nästan 5st 2TB (888kr på prisjakt) diskar för ok bekvämt med "molnet" men jag föredrar att ha det hemma eller en kopia av det viktiga i ett bankfack då.

I mina ögon inte intressant

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Skrivet av Hundkex:

Änteligen ett bra alternativ till Ubuntu One : )

Håller med. Jag kör också Ubuntu One och det fungerar klockrent. Men alltid bra med 5GB lagring extra.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Och vad är skillnaden på detta och Megaupload?
För FBI lär väll knappast sparka in dörren hos Google

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Nej tack, google har fingrarna i allt för många kakburkar.

Permalänk
Medlem

Inget om Skydrive? 7gb och en desktop klient.

Permalänk
Medlem

Får vänta och se ifall det är bättre än Skydrive.
Det som är bra med molnet är för dem som studerar eller dem som jobbar och byttar dator hela tiden.
Enkelt att komma åt sinna dokument är alltid bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Och vad är skillnaden på detta och Megaupload?
För FBI lär väll knappast sparka in dörren hos Google

Tror inte att FBI vill gå emot en utav världens största företag. Kommer förstöra världens ekonomi och har för många nackdelar för dem.
Medaupload användes för att tvätta pengar säger FBI och Fildelning, m.m. så stor skillnad mellan detta och Megaupload.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cwittler:

Inget om Skydrive? 7gb och en desktop klient.

Är det inte 25gig på skydrive?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkyThread:

Tror inte att FBI vill gå emot en utav världens största företag. Kommer förstöra världens ekonomi och har för många nackdelar för dem.
Medaupload användes för att tvätta pengar säger FBI och Fildelning, m.m. så stor skillnad mellan detta och Megaupload.

Att det skulle förstöra världens ekonomi är väl ändå att ta i lite väl mycket..

Permalänk
Medlem

Intressant säger ja bara!

Visa signatur

>>> Rigg: FD Define Mini | Corsair HX750 | Asrock Z270M Pro4 | i5 6600k | Cooler Master Hyper 212 | 2x8GB Corsair Vengeance CL16 3000Mhz | MSI RTX2060 AERO 6GB | Samsung 830 256GB | Seagate 1TB SSHD <<<

Spela så mycket du orkar, och helst lite till ;)

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är det inte 25gig på skydrive?

Det tror jag också. Och om jag förstått det rätt sänker Microsoft det till 7GB för nya kunder. Och de som har 25GB måste in och bekräfta detta för att behålla den storleken annars sänks det nog till 7GB. Om jag har förstått allt rätt vill säga.

http://www.engadget.com/2012/04/23/windows-phone-skydrive/

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är det inte 25gig på skydrive?

Nya version som släppes alldeles nyligen har andra värden. Man får 7GB gratis, sen kostar det för 20, 50 och 100GB. De som hade Skydrive innan får behålla kapaciteten, men det är opt-in på den om man inte hade mer än 7GB redan lagrat.

Läs mer här;
http://www.neowin.net/news/big-changes-in-store-for-skydrive
Hands-on på nya versionen;
http://www.neowin.net/news/hands-on-the-new-skydrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hundkex:

Änteligen ett bra alternativ till Ubuntu One : )

Skrivet av Swedish Berserk:

Håller med. Jag kör också Ubuntu One och det fungerar klockrent. Men alltid bra med 5GB lagring extra.

Använder ni Ubuntu One till Windows? Google Drive finns inte till Ubuntu så kan inte ses som ett alternativ så sett.

Skrivet av Cwittler:

Inget om Skydrive? 7gb och en desktop klient.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Är det inte 25gig på skydrive?

25GB om man har SkyDrive sedan tidigare. Bara nya användare till SkyDrive som får 7GB:
http://windows.microsoft.com/en-us/skydrive/loyalty

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Håller med. Jag kör också Ubuntu One och det fungerar klockrent. Men alltid bra med 5GB lagring extra.

Ja, särskilt nu när klienten äntligen funkar till W7 : p

Enda problemet jag egentligen haft med Ubuntu One är att det är lite låg kapacitet - förhoppningsvis kommer google smiska på den punkten.

Permalänk
Medlem

Om något är gratis vet du att det är du som är varan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Att det skulle förstöra världens ekonomi är väl ändå att ta i lite väl mycket..

Sorgligt nog så är det nog inte det :S

Permalänk
Avstängd

Tur att man redan var registrerad Skydriveanvändare med Windows 8 så man får 25GB gratis

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Inaktiv

Har MS fixat så att man vid uppladdning kan använd sig av kataloger? Testade skydrive för ett halvår sedan och då kunde man inte ladda upp kataloger, dvs jag ville dra upp alla mina bilder som en form av backup men var då tvungen att ladda upp alla bilder i en enda stor mapp, o då försvann hela idén med att använda deras onlinetjänst.

Och fan heller att man litar på google.

Permalänk
Medlem

1TB för 49USD!?
Eller så väntar man och köper 2TB varannan månad för bara lite mer.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

1TB för 49USD!?
Eller så väntar man och köper 2TB varannan månad för bara lite mer.

Nu blandar du äpplen & päron rätt friskt milt sagt.

Permalänk

Någon som har några prestandasiffror?

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid