Sidan 2 av 2 1 2

Verktyg Visningsval
2012-04-26, 01:08   #31

anders190

Hedersmedlem

anders190s avatar

Plats: Norrland

Registrerad: jan 2002

Trevligt att se fler Eyefinity6-kort även om jag gärna sett lite kraftfullare modeller med. AMD satsade ju rätt hårt med dessa kort i HD5000-serien men senare verkar det mest vara partnertillverkare som fortsatt med egna kort. Nu räcker ju förvisso kort (från både AMD och nu äntligen Nvidia med) med tre-fyra skärmanslutningar till de flesta användares behov. Likväl uppskattas dessa lite mer nischade produkterna för oss som redan fastnat i flerskärmsträsket och vill ha det lilla extra.

Matrox ska såklart inte glömmas bort även om deras produkter idag går bort för spel. Matrox Parhelia var en för sin tid fantastisk produkt, synd att det tog stopp där bara: https://en.wikipedia.org/wiki/Matrox_Parhelia & http://www.tomshardware.com/2002/06/...pot/index.html

Citat:
Ursprungligen inskrivet av IceDread Visa inlägg
Du behöver inte tjäna som mig bara för att vilja ha 3 st dp's.
F.Ö. kan jag tycka att det borde finnas bättre utbud även för andra portar, 3st av samma sort.
Det har och förmodligen fortfarande finns problem med att köra 3+ skärmar med varierande portar då de kan ha olika timings osv.
6st dps känns lite överdrivet men det är bra att alternativ finns.
En rimlig kompromiss vore ju ett kort i denna stil med tre mDP och tre miniHDMI. Sapphire gör ju redan Flex-kort och något likt detta borde de ju kunna göra. Möjlighet att köra antingen via tre mDP eller tre mHDMI. Eller blanda bäst man vill om behovet skulle uppstå.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av skog1s Visa inlägg
När jag körde med två skärmar så fattade jag inte hur jag bara kunnde sitta med en skärm innan dess. Och nu när jag sitter med tre skärmar så fattar jag inte hur jag kunde sitta med två skärmar innan dess. jag är rent säker på att jag skulle tänka likadant, om jag nu hade fått sex skärmar!

Man kan trycka in mer info i hjärnbalken på en gång med multiskärmslösningar!
Samma här, även om jag i flera år vetat att målet förr eller senare var en triplehead-lösning. Det var först i och med HD5800-serien det började bli aktuellt för mig när flerskärmsstödet (åter) byggdes in i korten. Sedan sommaren 2010 har jag avnjutit min setup med "nödvändigt" grafikkortsbyte varje år. =)

Att de skärmar jag redan använder gått ner skapligt i pris hjälper mig inte att motstå tanken att börja bygga på nästa skärmrad heller. =D

Senast redigerad av anders190 2012-04-26 klockan 01:17.
Corsair Obsidian 350D, Corsair AX-750W, ASRock Z77 Extreme4-M, 2700K, Noctua NH-U12P + 2x Scythe SlipStream, 4x4GB Corsair LP, 2x Crucial M4 256GB, Sapphire R9 290 Tri-X, U2713HM+2x ZR24w (PLP), Filco Majestouch-2 (CherryMX Brown), Logitech G500, Asus Xonar DX + AKG K242 HD, TrackIR, Xbox 360-kontroll, Logitech G25, Saitek X52 Pro, Windows 8.1 Pro 64-bit
Nexus 4, Nexus 7, Toshiba Encore, Wii U, 3DS, PS3, PS Vita
anders190 är inte uppkopplad
2012-04-26, 13:32   #32

rektor

Medlem

Registrerad: okt 2011

Jag tycker att det är riktigt bra att PowerColor släpper ett kort med hela sex video utgångar.
Och att det är ett konsumentkort dessutom, inte bara för professionella segmentet.

Hoppas att fler tillverkare tar efter.
rektor är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb