Sidan 4 av 6 123 4 56

Verktyg Visningsval
2012-04-25, 22:15   #91

Raymond

Medlem

Plats: Sverige

Registrerad: aug 2004

Sicket skräp.. stackars människor som betalar för detta!!
Raymond är inte uppkopplad
2012-04-25, 22:19   #92

Nwrk

Medlem

Registrerad: apr 2012

Skitbra inslag !

Det är väl inte alla som kan allting om datorer, och gillar att köpa färdiga paket, dessutom från välkända företag. Så varför inte köpa en alienware?
Visst, dom är överprisade, men du får en bra dator, du får en grym support (iallfall fick jag det), och du får allting klappat och klart.

Smidigheten i detta är värd sina pengar för många idag, finns ju tusentals människor som inte kan ett skit om datorer, och väljer därför att köra på "säkra kort".
Nwrk är inte uppkopplad
2012-04-25, 22:23   #93

Bloopy

Medlem

Bloopys avatar

Plats: Norrland

Registrerad: sep 2005

Snygg namn stöld från Gigabyte 3D Aurora.

Personligen så hatar man allt pjoler å OEM versioner.

Alienware som jag trott hade hög standard visade sig på denna video bara vara skrot å korn.
Ex ej upplåst CPU å GPU med orginalkylning.
Plast fjanteri på insidan å den snygga kabeldragningen *host*, nu tror jag Sweclocker fått nån kaka, för allt annat än snygg var den inte.
Dubbelvikta kablar vid hållare visar lathet, ej vända hdd så att kablar blivit dolda är ännu en lathet, att dra det mesta av kablarna helt synligt, om ändå efter nå plast hållare är ren B känsla.
Lådan är inte snygg å märket... svårt att göra den mer exklusiv? Krom, neon, led, dämpad nedtryckning osv.

Köper man en produkt som är ordentligt saftat så bör man väl ändå erbjudas kvalité.
Bloopy är inte uppkopplad
2012-04-25, 22:44   #94

Subdubwise

Medlem

Subdubwises avatar

Registrerad: apr 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av skog1s Visa inlägg
Om man jämför med medlemmar här, så måste jag ju ändå säga att kabeldragningen ser för jävlig ut! Men för att vara från ett företag, så, helt ok!
Håller med! Kabeldragningen var inte särskilt upphetsande i mina ögon.
Subdubwise är inte uppkopplad Folding
2012-04-25, 22:44   #95

SuperSverker

Medlem

SuperSverkers avatar

Plats: 192.168.1.1

Registrerad: jan 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Bloopy Visa inlägg
-
Får bara ont i huvudet av ditt inlägg, det helt och hållet endast din åsikt!
Det du skriver är helt och hållet DIN åsikt, och jag förstår dig, håller med dig på flera punkter, visst, men försök att se det från "den andra sidan", dvs, folk som verkligen gillar att stå ut och kanske nöjer sig med ett 460, eftersom man ändå bara lirar WC3...

Och vem bryr sig om kabeldragningen, tror knappast personerna som köper en helt färdig plug'n play burk kommer någonsin notera kabeldragningen och tänka "nää, dedär ska fan va sleevat!"
------------------

Trött på alla inlägg "undrar hur mycket swec fick för detta inlägget osv" "Alienware är skräp osv"

Försök vara lite subjektiva, det är ändå ett hårdvaruforum, och måste faktiskt säga att det är verkligen i denna tråden mestandels av användarna visar sin sanna karaktär!
Att en produkt som har en väldigt smal målgrupp ska behöva påhoppas av så många, bara för att dem är dyra, så sitter säkert flera utav er med en iPhone och säger "nä men det är Apple, det är kvalitet.." -.-

Blir bara trött på det, Alienware är dyra, jovisst, men det är Apple också? Det är HTC också? För fan, även Intel/AMD är svindyra, om man har fel perspektiv!

Sluta med allt tjafs, dem gjorde videon för att denna frågan har "debatterats" om och OM igen på forumet, och dem försökte få ett slut med det.
Gillar ni det inte, köp det inte! Vad gör det er om lilla Kalle, tolv år, köper en Alienware för att han tycker det är fräckt? Hur kan det göra någon som helst skada på er!?

----------------
Nu går jag och lägger mig, behövde skriva av mig lite, inlägget är absolut inte riktat mot NÅGON, utan mest för att jag ska kunna skriva av mig.
Tack och hej, nu tar jag en snus och går och lägger mig.
Mvh
Fractal Design R4 (SuperSvensson av chassin, jag vet) / Nvidia Geforce GTX970 / Samsung 840 Evo 250GB / Corsair Force F60GB / Intel Core I7 4770K / G.Skill Ripjaws 2x4GB 2133 MHz / MSI Z87-G45 Gaming / Coolermaster GM650W 80+B / Nochtua NHU12S /

ÄNTLIGEN KAN JAG SPELA ARMA
SuperSverker är inte uppkopplad
2012-04-25, 23:03   #96

Ecchi-BANZAII!!!

Medlem

Ecchi-BANZAII!!!s avatar

Plats: Huskvarna

Registrerad: apr 2006

GTX460? Jisses, och jag som är tvungen till att gå tillbaka till mitt 460 då jag sålde mitt 480.
Moderkortet ser otroligt budget ut med de enorma mellanrummen på kretsar, eprom och chip.
Städat? Skulle ge den en 5/10 för kabeldragningen.
Hmm i Dellvärlden(AW) så går värme ner, det ser man på hur de små skrikande fläkten till ramminnena är monterad.
Tyvärr, men sen spolade jag en del.
Blir lite äcklad av LED ljuset med (ljus från dator i allmänhet).

Min hyffsade kabeldragning > Dells AlienWare kabeldragning.
http://i592.photobucket.com/albums/t...DIANcables.jpg

^En bra kabeldragning bidrar till mindre platser där dam samlas samt bättre luftflöde och mindre ljud från kabelvibrationer.

"Ett bra sinne behöver en bra kropp. Välj rätt mat för din kropp"

Skulle isåfall säga...
"En bra dator behöver ett bra inre, välj rätt delar till din dator"

Senast redigerad av Ecchi-BANZAII!!! 2012-04-25 klockan 23:08.
i7 2700k @5GHz | 4x4GB Corsair Vengeance LP 1600MHz White | ASUS P8Z77-V | 2x GigaByte Geforce GTX 670 OC w/ EKWB CSQ GTX680+ | HX1000W | Corsair FGT 120GB | Samsung 840 Pro 512GB | 2x Seagate LP 2TB | 2x WDC 3TB SOHO | OBSIDIAN 900D | DELL U3011 | Logitech K800/G500 | XSPC Raystorm D5 RX360+RX480 w/ 7x GT AP-15 | SteelSeries Siberia V2 | Denon 2313 | DALI Zensor 1,5,7,C,Sub (7.1)
Ecchi-BANZAII!!! är inte uppkopplad
2012-04-25, 23:20   #97

cosmos92

Medlem

cosmos92s avatar

Plats: Uppsala

Registrerad: aug 2007

med tanke på att instegsmodellen gick på 14k och det är en gamingdator så skulle det ju vara mer värt om de kasta skrota i7an, satte in en 2500k i5 och sen ett 680 eller kanske SLI, det skulle ju kosta ungefär samma och om du bara gamear så är de fan ingen skillnad!
2012-04-25, 23:39   #98

Sonaks

Medlem

Plats: Vänersborg

Registrerad: jun 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av SuperSverker Visa inlägg
Det du skriver är helt och hållet DIN åsikt, och jag förstår dig, håller med dig på flera punkter, visst, men försök att se det från "den andra sidan", dvs, folk som verkligen gillar att stå ut och kanske nöjer sig med ett 460, eftersom man ändå bara lirar WC3...

Och vem bryr sig om kabeldragningen, tror knappast personerna som köper en helt färdig plug'n play burk kommer någonsin notera kabeldragningen och tänka "nää, dedär ska fan va sleevat!"
------------------

Trött på alla inlägg "undrar hur mycket swec fick för detta inlägget osv" "Alienware är skräp osv"

Försök vara lite subjektiva, det är ändå ett hårdvaruforum, och måste faktiskt säga att det är verkligen i denna tråden mestandels av användarna visar sin sanna karaktär!
Att en produkt som har en väldigt smal målgrupp ska behöva påhoppas av så många, bara för att dem är dyra, så sitter säkert flera utav er med en iPhone och säger "nä men det är Apple, det är kvalitet.." -.-

Blir bara trött på det, Alienware är dyra, jovisst, men det är Apple också? Det är HTC också? För fan, även Intel/AMD är svindyra, om man har fel perspektiv!

Sluta med allt tjafs, dem gjorde videon för att denna frågan har "debatterats" om och OM igen på forumet, och dem försökte få ett slut med det.
Gillar ni det inte, köp det inte! Vad gör det er om lilla Kalle, tolv år, köper en Alienware för att han tycker det är fräckt? Hur kan det göra någon som helst skada på er!?

----------------
Nu går jag och lägger mig, behövde skriva av mig lite, inlägget är absolut inte riktat mot NÅGON, utan mest för att jag ska kunna skriva av mig.
Mvh

Bästa inlägget hittills i denna tråd. Sweclockers behöver fler folk som kan tänka i samma banor
Fractal Design R4 Titanium | Corsair RM 750W 80+ Gold Intel core i7 2600K @ 4.2 GHz | 8gb Kingston HyperX 1600 MHz | Samsung Series 840, 250gb SSD | Seagate 1TB | Gigabyte GTX 970 Gaming G1 | Logitech Z-906 5.1 System | Corsair K70 RGB MX Brown | QPAD 5K Pro Gaming Mouse | QPAD QH-90 Gaming Headset | 3st Dell U2414H 24" IPS
Sonaks är inte uppkopplad
2012-04-25, 23:52   #99

Youjimbo

Medlem

Youjimbos avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: feb 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zotamedu Visa inlägg
Kan ju dra en liknelse och dumförklara alla här som är korkade nog att köpa bröd i affären när de är oändligt mycket godare och billigare att baka själv. Hur kan man vara så dum att betala för kemikalier och svampig skit när det inte tar mer än 20 minuter att slänga ihop två limpor?
Bästa liknelsen någonsin!
Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1000W | Intel i7 2700K @ 4.2GHz | MSI Z68A-GD55 | G.Skill Ripjaws X Gaming 16GB @ 2133MHz | MSI GTX690 | 180GB SSD Intel 520 | Noctua NH-D14 | Win 7 home premium | QPad MK-85 Pro | QPad 5K L.E. Mouse | Steelseries Diablo III mouse | Dell u2412M | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339| Beyerdynamic T1 | Fanatec GT2 + CSP | Xbox 360 | PS3 | PS4
Youjimbo är inte uppkopplad
2012-04-26, 00:37   #100

MichaSWE

Moderator

MichaSWEs avatar

Plats: göteborg

Registrerad: okt 2006

För att ge lite nyans till det hela, så har jag satt ihop ett så snarlikt dator system som möjligt av lösa delar från Inet. OBS detta är absolut inte vad jag skulle rekommendera att välja om man vill ha ett nytt gamer system utan tanken är att att alla delar ska vara så lika Alienware burken som möjligt eller lite bättre.

Som ni ser så är prisskillnaden ca 2000kr så, så väldigt dyrt är det faktiskt inte man får även tänka på att Dell ger 1år på platsen garanti nästa arbetsdag vs Inet 2år men att man får skicka in den.

Jag håller med om det som Jonas och Emil även säger i recensionen nämligen att det stora problemet är det ytters underliga komponent valet. I princip alla här inne vet att en 2500K och ett gtx 580 (som skulle innebära ungefär samma kostnad om man räknar på ett 1155 moderkort runt 13-1400kr) ger skyhögt bättre spelprestanda än en 3820 och ett gtx 560ti. Då Alineware främst verkar marknadsföra sig mot gamers, känns det minst sagt lite udda.

Här är jämförelsen

Dell
http://configure.euro.dell.com/dells...ware-aurora-r4
Inet
http://www.inet.se/kundvagn/visa/172...linware-aurora

Sedan får man ju inte glömma att om man kanske helst spelar lite äldre titlar och inte försöker köra bf3 på ultra, utan snarare renderar film och gör annat med datorn så kan det finnas anledning att prioritera valet av delarna annorlunda. Vissa grejer är dock helt utom min fattningsförmåga tex varför man vill ha ett 875W nättagg till Alienware burken. Det systemet borde hamna någonstans runt 400 i full load, med det kanske var någon restpost dem fick billigt eller nåt

Summa summarum, jag har inte ägt någon Alienware ännu och som det ser ut nu kommer jag inte göra det heller. Men säga att folk är puckade som betalar skyhöga överpriser för Alienware är dock att göra det hela lite för lätt för, sig tycker jag

Senast redigerad av MichaSWE 2012-04-26 klockan 12:15. Anledning: hmm trasig link fixad :)
Mina System: HePC och Gaming
MichaSWE är inte uppkopplad
2012-04-26, 02:13   #101

Kevlarheart

Medlem

Kevlarhearts avatar

Plats: Grums

Registrerad: okt 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av MichaSWE Visa inlägg
För att ge lite nyans till det hela, så har jag satt ihop ett så snarlikt dator system som möjligt av lösa delar från Inet. OBS detta är absolut inte vad jag skulle rekommendera att välja om man vill ha ett nytt gamer system utan tanken är att att alla delar ska vara så lika Alienware burken som möjligt eller lite bättre.

Som ni ser så är prisskillnaden ca 2000kr så, så väldigt dyrt är det faktiskt inte man får även tänka på att Dell ger 1år på platsen garanti nästa arbetsdag vs Inet 2år men att man får skicka in den.

Jag håller med om det som Jonas och Emil även säger i recensionen nämligen att det stora problemet är det ytters underliga komponent valet. I princip alla här inne vet att en 2500K och ett gtx 580 (som skulle innebära ungefär samma kostnad om man räknar på ett 1155 moderkort runt 13-1400kr) ger skyhögt bättre spelprestanda än en 3820 och ett gtx 560ti. Då Alineware främst verkar marknadsföra sig mot gamers, känns det minst sagt lite udda.

Här är jämförelsen

Dell
http://configure.euro.dell.com/dells...l=sv&cs=sedhs1

Inet
http://www.inet.se/kundvagn/visa/172...linware-aurora

Sedan får man ju inte glömma att om man kanske helst spelar lite äldre titlar och inte försöker köra bf3 på ultra, utan snarare renderar film och gör annat med datorn så kan det finnas anledning att prioritera valet av delarna annorlunda. Vissa grejer är dock helt utom min fattningsförmåga tex varför man vill ha ett 875W nättagg till Alienware burken. Det systemet borde hamna någonstans runt 400 i full load, med det kanske var någon restpost dem fick billigt eller nåt

Summa summarum, jag har inte ägt någon Alienware ännu och som det ser ut nu kommer jag inte göra det heller. Men säga att folk är puckade som betalar skyhöga överpriser för Alienware är dock att göra det hela lite för lätt för, sig tycker jag
Dom tar billiga komponenter och säljer dyrt till folk som är ej dator kunniga.. precis som på Expert,siba,Elgiganten..
2012-04-26, 02:24   #102

MichaSWE

Moderator

MichaSWEs avatar

Plats: göteborg

Registrerad: okt 2006

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Kevlarheart Visa inlägg
Dom tar billiga komponenter och säljer dyrt till folk som är ej dator kunniga.. precis som på Expert,siba,Elgiganten..
Nu läste du nog inte riktigt vad jag skrev 3820 är då tex verkligen igen billig komponent. Igen av Expert, Siba eller Elgiganten bygger datorer, de säljer färdiga datorer från olika datortillverkare som tex HP, Dell, Lenovo, Aser, etc. Elektronikkedjorna har i motsatts till detta alltså inget direkt med tillverkningen (val av komponenter etc) att göra. Den jämförelsen blir alltså lite felaktig.

Det största problemet jag såg är snarare en felprioritering i vall av komponenter än vad dem kostar. Skillnaden var som sagt ca 2000kr vilket i sammanhanget inte är jättemycket. Däremot hade Dell med lite "smartare" vall troligtvis kunnat erbjuda en mer konkurrenskraftig produkt.
Mina System: HePC och Gaming
MichaSWE är inte uppkopplad
2012-04-26, 03:18   #103

Kislotnij

Medlem

Kislotnijs avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: sep 2005

Citat:

------------------

----------------
Mvh
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sonaks Visa inlägg
Bästa inlägget hittills i denna tråd. Sweclockers behöver fler folk som kan tänka i samma banor
Varför alla klagar så mkt på alienware, är att dom ripoffar folk som inte vet bättre = utnyttjar dom svaga, och det för dom flesta människor är upprörande
Kislotnij är inte uppkopplad
2012-04-26, 05:16   #104

Pholostan

Medlem

Pholostans avatar

Plats: Linköping

Registrerad: feb 2009

En Lamborghini Diablo har rätt dålig prestanda per krona jämfört med en trimmad Opel Kadett, men jag vill nog hellre ha Diablo:n faktiskt

Man får alltid betala extra för att saker ska vara ihopsatta väl, testade och inte minst supportas efteråt. Det är dyrt att supporta sin egen hårdvara när den är affärskritisk. Ingen bryr väl sig om någons speldator hemma brinner upp, men om saker går sönder så att månadens vinst försvinner så folks anställning börjar riskeras så uppskattar folk tex Dell:s support lite mer
Pholostan är inte uppkopplad
2012-04-26, 07:48   #105

Skillz

Medlem

Skillzs avatar

Plats: SWECLOCKERS / Stockholm

Registrerad: dec 2001

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Cubensis Visa inlägg
Hur mycket fick ni för dethära inslaget?
Har du ens tittat på klippet? Dom verkar knappast tycka det är något imponerande eller prisvärt.. så tvivlar starkt på att dom fått betalat för det.
2012-04-26, 08:02   #106

Lonefox

Medlem

Plats: Gbg

Registrerad: jan 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ecchi-BANZAII!!! Visa inlägg
GTX460? Jisses, och jag som är tvungen till att gå tillbaka till mitt 460 då jag sålde mitt 480.
Moderkortet ser otroligt budget ut med de enorma mellanrummen på kretsar, eprom och chip.
Städat? Skulle ge den en 5/10 för kabeldragningen.
Hmm i Dellvärlden(AW) så går värme ner, det ser man på hur de små skrikande fläkten till ramminnena är monterad.
Tyvärr, men sen spolade jag en del.
Blir lite äcklad av LED ljuset med (ljus från dator i allmänhet).

Min hyffsade kabeldragning > Dells AlienWare kabeldragning.
http://i592.photobucket.com/albums/t...DIANcables.jpg

^En bra kabeldragning bidrar till mindre platser där dam samlas samt bättre luftflöde och mindre ljud från kabelvibrationer.

"Ett bra sinne behöver en bra kropp. Välj rätt mat för din kropp"

Skulle isåfall säga...
"En bra dator behöver ett bra inre, välj rätt delar till din dator"
Jösses....hur korkad får man bli? (Syftar INTE på det du säger om varför en bra kabeldragning är ett "måste")
Du missade visst den delen där de sade att kabeldragningen är bra för att vara en OEM-burk. Om du tar dig en titt innanför skalet på andra OEM-burkar så ÄR det här bra.....man blir mörkrädd då man ser hur de låter kablarna ligga ivägen på klassisgt 90-talsmanér......
Lonefox är inte uppkopplad
2012-04-26, 08:15   #107

Cooling23

Medlem

Cooling23s avatar

Plats: Olofström

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Parabellum Visa inlägg
"Wooow såå jää'la häftig hårddisk! Alienware!!! Maxar den BF3 lr?"
Häftig hårddisk? Man fick ju inte se den...
Cooling23 är inte uppkopplad
2012-04-26, 08:21   #108

simonwellander

Medlem

Plats: 127.0.0.1

Registrerad: jun 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Cooling23 Visa inlägg
Häftig hårddisk? Man fick ju inte se den...
Hårddisk kan ibland vara ett annat ord för dator hos mycket datorokunniga människor
2012-04-26, 08:34   #109

Aleshi

Medlem

Aleshis avatar

Registrerad: nov 2011

Alienware är verkligen bara överprissatt krafs, kan inte jämföras med Apple, Apple är förvisso också överprissatt men där byggs det verkligen ordentligt, IPS-paneler i de bärbara t.ex.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sim0nT Visa inlägg
Btw, sa Jonas nyss "Swi"clockers istället för "Sve"?!
Säger du Sveden också? Det heter SweClockers och inte Sverjeklockare av en anledning kan jag tänka mig.
Aleshi är inte uppkopplad
2012-04-26, 08:38   #110

Aleshi

Medlem

Aleshis avatar

Registrerad: nov 2011

Citat:

------------------

----------------
Mvh
Jag vet inte hur subjektivt det är, men det är verkligen idiotiskt att lägga så här mycket pengar på sådan skit bara för att man" inte behöver mer". Om du står där med 3 miljoner i handen och funderar på finaste Mercedes Brabus men sedan inser att du inte behöver mer än en gammal 850 med plastigt kjolpaket, gröna katodrör under och lite klistermärken, ska du då fortfarande betala 3 miljoner för Volvon att du "inte behöver mer"?
Aleshi är inte uppkopplad
2012-04-26, 09:23   #111

Luxor ABC80

Medlem

Plats: Sölvesborg

Registrerad: okt 2010

Att Aurora är "konstigt" konfigurerad med 2011 moderkort, 875w PSU, 3820 CPU, GTX555 mm beror på det är "budget" versionen av Aurora. De flesta av kunderna som köper Aurora väljer "giftigare" konfiguraton, ex 3930K och CF 7950. Men då blir priset ett helt annat. Dell har valt en grund standard med 2011 MoBo och 875w PSU av logistiska skäl, så budget varianten är konstig.

En intressant sak är Auroran är en av de få OEM systemen som går att överklocka (om man har en K/X cpu).

Citat:
Ursprungligen inskrivet av skog1s Visa inlägg
Det du skriver där stämmer inte alls!

Jag har med "sårbara" punkter i mina system!!

Men jag har inga 40-60mm fläktar alls! för att jag vet om att, 40-60mm fläktar låter mycket, dom håller kanske bara i 1-2år, sen skär dom!
Tro mig jag vet , har bytat många 40-60mm fläktar till passiva kylare och 120mm fläktar i chassit istället, och det är så mycket bättre och framtidssäkert!!
Att högvarviga 40-60 mm generellt är sämre än låvarviga 100-140mm och passiva kylning håller jag med dig om. Men ibland så är 40-60mm lösningen bättre. Och beträffande livslängden så är det en fråga om kvalitet.

OEM tillverkare brukar av standard föredra så få fläktar som möjligt men just Auroran är lite speciell. Den är riktag mot High End Gamers. Och där är ryktet om pålitlighet viktigt. Har kunden betalt 30-40K för systemet så MÅSTE det hålla, annars blir det liv i pankakssmeten. Fläktlösningen beror på att man har testa systemen och upptäkt svagheter där. Och detta var den bästa lösningen. Auroran är anpassad för köras på hög belstning 6-12 tim/dag i betydligt varmare länder än Sverige. Att ljudvolymen går upp är något som man har offrat. Men nästan alla fläktar är PWM styrda och när dessa går igång så sitter användarna med hörlurar eller hög volym på högtalarna, så det ökade oljudet märks inte.

Och tro mig: Dell hade inte hade inte satt in ett par extra 50mm fläktar om det absolut inte behövdes.
2012-04-26, 09:26   #112

Cooling23

Medlem

Cooling23s avatar

Plats: Olofström

Citat:
Ursprungligen inskrivet av simonwellander Visa inlägg
Hårddisk kan ibland vara ett annat ord för dator hos mycket datorokunniga människor
Märker det
Cooling23 är inte uppkopplad
2012-04-26, 09:52   #113

WrongTarget

Medlem

WrongTargets avatar

Registrerad: maj 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av SimonZes Visa inlägg
Intressant men snälla! Anlita någon som kan ge er lite tips hur man ska röra sig framför kameran. Ni tittar mer på varandra än in i kameran och så står ni med ryggen emot kameran vid flera tillfällen. Små detaljer som gör det jobbigt att titta på, för mig i alla fall!
Att stå med ryggen mot kameran är inge bra. Däremot tycker jag att man skall titta på den man talar med, så om Jonas talar till Emil, så bör han titta på honom och inte in i kameran. I de fall någon talar till publiken, så skall man titta in i kameran, men om man tittar in i kameran och talar med personen som sitter bredvid dem verkar de ju helskitzade.
2012-04-26, 10:09   #114

ZAIZAI

Medlem

Plats: Varberg

Registrerad: dec 2007

När jag uppgraderade datorn 2006 för ca: 8.000 SEK och bänkade den mot en AW-rigg i 20.000 SEK-klassen och fick något bättre siffror så är det bara att konstatera att folk som köper "premiumdatorer" har mer pengar än vett...

Support och lull-lull är inte värt 12.000 lök!
MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, Gigabyte 680 GTX med vattenblock, 16 Gig DDR3, SSD 120GB Intel 520 + lite fler HDDs, Fractal Design R2, Zalman reserator (passiv), G15 tangentbord, G9 mus, BenQ 27" skärm, Win 7 64 BIT
ZAIZAI är inte uppkopplad Folding
2012-04-26, 10:17   #115

Zotamedu

Entusiast

Zotamedus avatar

Registrerad: dec 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Kislotnij Visa inlägg
Varför alla klagar så mkt på alienware, är att dom ripoffar folk som inte vet bättre = utnyttjar dom svaga, och det för dom flesta människor är upprörande
Nej de säljer monstersystem till folk som inte vill, kan, orkar bygga själva. De är precis som vilket annat färdigbyggt system som helst. Man köper det om man inte vill eller kan bygga själv och för det får man betala lite extra. Varför köpa bröd när man kan baka själv? Varför köpa pizza när det är godare och billigare att göra egen? Varför lämna in bilen till bilmekanikern när det är billigare att lösa själv? Det är ju minst lika mycket överprisad skit och lurendrejeri.

Dell säljer inte bara en vara utan även en tjänst. Folk som köper denna vara och denna tjänst tycker generellt det är värt pengarna. Sen att du inte är intresserad av den är en annan femma.
Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24
Zotamedu är uppkopplad nu Folding
2012-04-26, 10:38   #116

SuperSverker

Medlem

SuperSverkers avatar

Plats: 192.168.1.1

Registrerad: jan 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Aleshi Visa inlägg
Jag vet inte hur subjektivt det är, men det är verkligen idiotiskt att lägga så här mycket pengar på sådan skit bara för att man" inte behöver mer". Om du står där med 3 miljoner i handen och funderar på finaste Mercedes Brabus men sedan inser att du inte behöver mer än en gammal 850 med plastigt kjolpaket, gröna katodrör under och lite klistermärken, ska du då fortfarande betala 3 miljoner för Volvon att du "inte behöver mer"?
Du tittar på det helt fel Det jag försöker säga, är att även om du kan få en mercedes för 20.000 :-, men om du i så fall måste sätta ihop delarna själv, så kommer de flesta svenssons satsa på en Fiat Punto för 60.000, som bara är att tanka och köra. Förstår du hur jag tänker?
Fractal Design R4 (SuperSvensson av chassin, jag vet) / Nvidia Geforce GTX970 / Samsung 840 Evo 250GB / Corsair Force F60GB / Intel Core I7 4770K / G.Skill Ripjaws 2x4GB 2133 MHz / MSI Z87-G45 Gaming / Coolermaster GM650W 80+B / Nochtua NHU12S /

ÄNTLIGEN KAN JAG SPELA ARMA
SuperSverker är inte uppkopplad
2012-04-26, 11:34   #117

Harakiri

Medlem

Harakiris avatar

Plats: Falun

Registrerad: dec 2003

Jag tyckte det var kul att se hur de var byggda inuti , lite besviken faktiskt att de stoppade in småfläktar och annat som man vet pajar rätt snabbt.

Kul grej iallafall , sen som man kan se i denna tråd är åsikterna många och blandade
2012-04-26, 11:37   #118

TimeLeap

Medlem

TimeLeaps avatar

Plats: hund

Registrerad: maj 2010

Nu är detta HELT orelaterat, men era tapeter så väggar ser JÄKLIGT snygga ut! Får man fråga vart ni har fått tag på det? Är det tapet eller är det handmålat/dit-ritat.

Skulle absolut tänka mig ha sånt på väggarna.
2012-04-26, 13:14   #119

asconakille

Medlem

Plats: Åmål

Registrerad: maj 2008

kostar 14000 att få 2 nvidia 680 i SLI
2012-04-26, 13:27   #120

rektor

Avstängd

Registrerad: okt 2011

Det är rent utav sagt äckligt med ett stationär datorsystem där man inte kan byta ut komponenter eller som använde icke-standard gränsnitt och kontakter, etc.
rektor är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb