AMD släpper Catalyst 12.4

Permalänk
Melding Plague

AMD släpper Catalyst 12.4

I april månads drivrutin för grafikkorten i Radeon-serien bjuds det på förbättrad kantutjämning och en mängd buggfixar för flera populära speltitlar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Score!

Hoppas att AA fungerar som det ska nu i WoW.

Permalänk

League of Legends flimmer bugg med HD7*** serien är än inte fixad(Problem att hantera 3d polygoner på 2d fält) fast någon prestanda ökning i BF3 där min minimum fps har ökat med 3-5fps.

Permalänk
Medlem

Härligt! Älskar Super Sample Anti-Aliasing, får grafikkorten svettas ordentligt

Permalänk
Medlem
Citat:

■Tearing is no longer observed on the third screen in 3x1 and 1x3 Eyefinity configurations.

Wohoo!!

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Jaha, jag laddade ner 12.4 nyss utan att fatta att det var nytt xD för mitt 3850 o.O

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Jaha, jag laddade ner 12.4 nyss utan att fatta att det var nytt xD för mitt 3850 o.O

Står ju 4890 i sign. Annan dator kanske?

Permalänk

Så fyra år gammal hårdvara ska inte stödjas, men däremot ett 10 år gammalt operativsystem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av blekfet:

Står ju 4890 i sign. Annan dator kanske?

Palla skriva ut all hårdvara man har i sign
Men jag det är en dator med e5200 @ 4ghz och ett 3850 Sitter på den atm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av defaultusername:

Så fyra år gammal hårdvara ska inte stödjas, men däremot ett 10 år gammalt operativsystem?

Ett 10 år gammalt os som fortfarande används löjligt mycket.
http://www.w3schools.com/browsers/browsers_os.asp
windows 7 och xp är dom vanligaste med 49.9% i mars för win7 och 28.9% för xp.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Ingenting om Battlefield?

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

"A green screen may be triggered when playing back Flash content using Google Chrome and Firefox."

Detta får jag om jag har wow uppe samtidigt. Ibland bsod också

Visa signatur

P67 Deluxe :: i7 2600k :: 6970CF w/ Arctic Accelero Xtreme II :: 120GB SSD :: Obsidian 650D

Permalänk
Skrivet av defaultusername:

Så fyra år gammal hårdvara ska inte stödjas, men däremot ett 10 år gammalt operativsystem?

Stödjer de gammal hårdvara så kommer folk inte till samma grad köpa nytt = ingen extra inkomst, stödjer de gammalt operativsystem kan de som sitter på sånt få chansen att köpa sig nya, dyra grafikkort = extra inkomst. Ganska logiskt faktiskt

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Citat:

Däremot tillkommer flera intressanta förbättringar inom bildkvalitetsområdet samt den vanliga högen buggfixar

haha

Permalänk
Skrivet av SayZk:

Palla skriva ut all hårdvara man har i sign
Men jag det är en dator med e5200 @ 4ghz och ett 3850 Sitter på den atm.

Va har du för specs på din mobil då? Kanske en laptop, eller en riktigt dyr damsugare du har specs på?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Hur är det med överklockning på HD79XX?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RainesX:

Provade med mitt HD6970 och tearingen är fortfarande kvar. Nu kan jag ha gjort något fel eller så syftar AMD på någon annan tearing än den som (kan) uppstå när man blandar mDP/DP och DVI/HDMI. Jag borde få mitt HD7970 DCII imorgon och med det kortet så är detta något problem (4x DisplayPort täcker de flesta flerskärmsbehov).

Det ska bli intressant att se om någon annan lyckas bättre.

Permalänk

Fan jag hatar uppdatera catalyst.. känns som att jag rullar en tärning med 100 sidor, varav 50 sidor är "Working as intended" men de resterande 50 är alla unika buggar.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem

Hmm inga prestandaökningar om man jämför med 12.4 beta drivers >< Hoppas dock att denna release är mindre buggig och att man slipper random framedrops

Visa signatur

not so fast

Permalänk

Buggen med att grafikrutinerna kraschar när skärmen kommer ur sleep återstår (någon annan som har detta?), men den har slutat fastna på idle clocksen iaf!

Visa signatur

Jag drömmer mardrömmar om att installera chassifläktar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Va har du för specs på din mobil då? Kanske en laptop, eller en riktigt dyr damsugare du har specs på?

Jag har en Samsung Galaxy S, 3st http://www.tabletpcreview.com/default.asp?newsID=632&review=T... (Dock bara 1 penna), en skoldator i form utav HP Shitbook 4510s och lite äldre pentium datorer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Skjulet:

Hmm inga prestandaökningar om man jämför med 12.4 beta drivers >< Hoppas dock att denna release är mindre buggig och att man slipper random framedrops

Denna kan vara värd att titta på: http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=361892

Permalänk

Har de fixat korrupt muspekare från spel såsom Dota 2 och HoN? Eventuellt uppstår detta endast med dualscreen. Så jävla jobbigt att behöva starta om datorn så fort man spelat färdigt.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 C3 @ 3,7 GHz | Corsair 2x2 GB DDR3 1333MHz / 7-7-7-21 / 1.5V
Gigabyte GA-770TA-UD3 (rev. 1.0) | Intel X25-V G2 40GB
PowerColor ATI Radeon HD5850 | WD Caviar Green 1,5 TB 5400 RPM | WD Caviar Black 1 TB 7200 RPM | 2x Samsung F2 1,5 TB 5400 RPM Raid0 | OCZ ModXStream Pro - 600 Watt
Allt är inslängt i en svart låda som heter Fractal Design Define R2

Permalänk
Skrivet av LtnCharles:

Buggen med att grafikrutinerna kraschar när skärmen kommer ur sleep återstår (någon annan som har detta?), men den har slutat fastna på idle clocksen iaf!

Rekommenderar att du gör en egen "överklockningsprofil" googla "turn off powersave amd cards" så kan man fixa alla problem med skärmflimmer och idle-klockningar

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 C3 @ 3,7 GHz | Corsair 2x2 GB DDR3 1333MHz / 7-7-7-21 / 1.5V
Gigabyte GA-770TA-UD3 (rev. 1.0) | Intel X25-V G2 40GB
PowerColor ATI Radeon HD5850 | WD Caviar Green 1,5 TB 5400 RPM | WD Caviar Black 1 TB 7200 RPM | 2x Samsung F2 1,5 TB 5400 RPM Raid0 | OCZ ModXStream Pro - 600 Watt
Allt är inslängt i en svart låda som heter Fractal Design Define R2

Permalänk
Skrivet av Lösbonde:

Fan jag hatar uppdatera catalyst.. känns som att jag rullar en tärning med 100 sidor, varav 50 sidor är "Working as intended" men de resterande 50 är alla unika buggar.

Alltså 2 sidor

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av LtnCharles:

Buggen med att grafikrutinerna kraschar när skärmen kommer ur sleep återstår (någon annan som har detta?), men den har slutat fastna på idle clocksen iaf!

Jag har nåt skumt problem med att när skärmen går i standby så kan jag inte väcka den. Eller jo, den vaknar men allt ser lite mysko ut. Aktivitetsfältet är delvis borta (ser bara startknappen) och man kan inte trycka på något så datorn måste startas om. Har "löst" det med att ha en svart skärmsläckare istället, men det stänger ju inte av skärmarna. Beror det på grafikkortet?

Visa signatur

Min data e snabbare än din.

Permalänk
Medlem

stod nått om tearing av nån av sidoskärmarna! men om man har det på mittskärmen och den itne eleminerats hur gör man då?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Alltså 2 sidor

Tänk en gång till där..

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900D | PSU: XFX ProSeries Black Edition 1050W | Moderkort: ASUS Z97-DELUXE | CPU/Kylning: Intel Core i7-4790K@4.9GHz/Corsair H110 | GPU: GTX970 | RAM: 32GB DDR3 Crucial Ballistix

Permalänk
Medlem

Jag kör fortfarande med 11.1 och det är den enda drivrutinen tror jag där jag slipper green screen bugget med flash så jag tror jag väntar med att uppdatera tills det är ordentligt fixat...

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Det där har ju varit extremt irriterande och löjeväckande för de som blivit drabbade och det var många. Bra att det är löst men dåligt att det tagit så lång tid.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!