Thermaltake ger tio års garanti på processorkylaren Frio Extreme

Permalänk
Melding Plague

Thermaltake ger tio års garanti på processorkylaren Frio Extreme

Thermaltake tar till nya grepp i kampen om kunderna och erbjuder nu tio års garanti för processorkylaren Frio Extreme – inklusive fläkt, fästen och kontroller.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas den presterar också då!

Permalänk
Medlem

Trevligt, fast ner inte hur en luft kylare går sönder om man inte misshandlar skiten ur den O_o

Permalänk
Medlem

Uh, ingen fläkt håller väll i 10 år?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Glad i alla fall att Corsair har 5 års garanti på sina slutna vattenkylare.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Gud vad onödigt. Ofta man har en och samma dator i 10 år

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Uh, ingen fläkt håller väll i 10 år?

Fel, senaste fläkten jag bytte ut höll i 10 år. 2002 köpte jag Thermaltake Xaser chassi. Den lät lite mer på sista tiden men den snurrade

Permalänk
Avstängd

Är den här fläkten också designad för Overclocker kings?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av desperado82:

Gud vad onödigt. Ofta man har en och samma dator i 10 år

Nä det har man inte men en bra kylare håller sig ofta bra. Kylaren behöver man ju inte byta varje dator om man köper en bra. Så nej det är väl inte det minsta onödigt.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Fläkten kanske inte håller i 10 år, men åt andra sidan vill man ha dom bytta efter några år, så får man antagligen skicka dom för egna pengar nånstans i utlandet, så kommer kosta mer än det smakar att få dom bytta på detta viset

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Fläkten kanske inte håller i 10 år, men åt andra sidan vill man ha dom bytta efter några år, så får man antagligen skicka dom för egna pengar nånstans i utlandet, så kommer kosta mer än det smakar att få dom bytta på detta viset

Fläktarna håller nog så pass länge att man hinner sälja hela kylaren vidare, varpå det eventuellt kan bli problem hos andrahandsägaren. Så låt mig gissa att garantin bara gäller första ägaren? Brukar vara så.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Fläktarna håller nog så pass länge att man hinner sälja hela kylaren vidare, varpå det eventuellt kan bli problem hos andrahandsägaren. Så låt mig gissa att garantin bara gäller första ägaren? Brukar vara så.

Ja, enligt alg är garanti ett avtal mellan säljare och köpare. Om du säljer vidare så blir det du som i så fall får ge garanti. Inte orginal säljaren.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Fläkten kanske inte håller i 10 år, men åt andra sidan vill man ha dom bytta efter några år, så får man antagligen skicka dom för egna pengar nånstans i utlandet, så kommer kosta mer än det smakar att få dom bytta på detta viset

Antagligen det dom tänker. Ingen pallar skicka in en 7 år gammal kylare som antagligen inte används längre Och så så låter det väldigt bra för potentiella köpare nu. Tvivlar starkt på att vi har samma socklar och fäste om 10 år

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Ja, enligt alg är garanti ett avtal mellan säljare och köpare. Om du säljer vidare så blir det du som i så fall får ge garanti. Inte orginal säljaren.

Lagen säger bara att om det finns garanti så måste villkoren efterlevas - men dikterar inte innehållet.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Entusiast

Garanterar de att de kommer leverera nya fästen för framtida socklar också? Annars kan det ju vara.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Detta betyder ju egentligen att de måste fortsätta tillverka reservdelar etc till den här kylaren 10 år efter att de tagit bort den från marknaden. Jobbigt med så långa garantitider i en snabbt föränderlig bransch. Om de inte skriver in "eller byte till motsvarande produkt" i villkoren förstås..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Hoppas den presterar också då!

Det är väl just det den inte gör antagligen, då försökr man locka kunder med detta medel. Tycker fortfarande har kvar lite av sitt P12 stuk på sina komponenter.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av desperado82:

Gud vad onödigt. Ofta man har en och samma dator i 10 år

inte alls onödigt. det är marknadsföring. Thermaltake gör samma antaganden som dig, att kunden inte kommer använda samma kylare i 10 år. kanske 2-3 år sen köpa nytt. spelar då ingen roll om de get 3, 5 eller 10 års garanti på produkten eftersom risken är liten att de kommer behöva ersätta något. men 10 års garanti ser väldigt fint ut på pappret och kan locka flera kunder.

Smart drag av Thermaltake

Permalänk
Avstängd
Skrivet av desperado82:

Gud vad onödigt. Ofta man har en och samma dator i 10 år

Du kanske kompenserar för något miniskult hos dig och därför onödlig och slösaktigt uppgraderar kompononenter varje månad.
Andra kanske kan använda en och samma dator under en längre period?

Olika personer har olika behov, en gamer kanske måste uppgradera varje, vartannat eller vart tredje år, medans en författare, ekonom, revisor, programmerare, etc kan ha en och samma dator i 10 år eller t.o.m längre än så.

Vissa personer kanske inte har ekonomi för att köpa en ny dator, eller kanske prioriterar annat istället (kläder, bil, familj, resor, etc).
Även om man inte använder en dator som primär dator i 10 år så kan man fortfarande använda och ha nytta av den.
Man kan tex ge bort den till någon annan, eller använda den som htpc, filserver, webserver, brandvägg, eller annan server utav något slag.

Permalänk
Medlem

10års 24/7 drift på fläktarna och de är lika tysta och fina som nu? Skulle inte tro det.

Permalänk

Hur många tittar ens på garantin i fall som detta?

De enda tillfällena då jag personligen ens bryr mig om att kolla upp garantin är vid inköp av skärmar, för att undvika kassa pixlar. Fast å andra sidan så håller jag mig oftast till välbeprövade produkter och tillverkare som är kända för sin kvailté. Har aldrig behövt nyttja garantin på något.

Angående fläktar så kan dom hålla väldigt länge. Jag använder flera no-name fläktar som är över 10 år gamla i tex servern, och dom funkar hur bra och tyst som helst. Kan väl inte påstå att dom har snurrat dygnet runt sen tillverkning, men dom har alltid suttit i en dator som aktivt har använts.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Hur många tittar ens på garantin i fall som detta?

De enda tillfällena då jag personligen ens bryr mig om att kolla upp garantin är vid inköp av skärmar, för att undvika kassa pixlar. Fast å andra sidan så håller jag mig oftast till välbeprövade produkter och tillverkare som är kända för sin kvailté. Har aldrig behövt nyttja garantin på något.

Angående fläktar så kan dom hålla väldigt länge. Jag använder flera no-name fläktar som är över 10 år gamla i tex servern, och dom funkar hur bra och tyst som helst. Kan väl inte påstå att dom har snurrat dygnet runt sen tillverkning, men dom har alltid suttit i en dator som aktivt har använts.

Kylaren i sig går inte sönder och fläkten är en så liten del så nej man kollar inte på garantin, skulle fläkten gå sönder vem orkar göra ett garantiärende och skicka tillbaks den och kanske få vänta några arbetsdagar? när man kan köpa en ny fläkt för 100-150kr och den är hemma hos en dagen efter.

Som du själv skriver, skärmar och annat som kan vara dyrt är garantin något man brukar kolla på så man slipper kasta pengarna i sjön om det skulle haverera.

Permalänk
Medlem

Efter tio år har man redan använt fem olika Socklar som inte passar denna år 2022 ändå!

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem

Trevligt sätt att ställa kunden i fokus, kan aldrig vara dåligt med längre garantitid, speciellt i dagsläget då de flesta produkter verka ha en bra mycket kortare livstid än förr

Även om jag själv aldrig haft en kylare mer än max 2 år så kan man ju uppskatta gesten från deras sida, finns ju givetvis de som har en processorkylare betydligt längre än en själv.
Jag är bara inte rätt målgrupp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

inte alls onödigt. det är marknadsföring. Thermaltake gör samma antaganden som dig, att kunden inte kommer använda samma kylare i 10 år. kanske 2-3 år sen köpa nytt. spelar då ingen roll om de get 3, 5 eller 10 års garanti på produkten eftersom risken är liten att de kommer behöva ersätta något. men 10 års garanti ser väldigt fint ut på pappret och kan locka flera kunder.

Smart drag av Thermaltake

Exakt så är det!!! Bra skrivet och rätt tänkt Cirap!!!

Visa signatur

ASUS MAXIMUS Z790 HERO / i9 13900k 5.8GHz / Corsair iCUE H150i Elite Capellix XT / G.Skill 6000 64GB / Asus RTX 4090 / Philips 43" 4K IPS LED / Samsung 980 PRO 8T / Phanteks Eclipse NV7 / Corsair AX1600i 1600W / CORSAIR Silens RGB / FUNC / ASTRO A50 gen3 / Win 11 Home 64 och MYCKET Nöjd. Mobil: SamUltra23 / Platta: GALAXY PRO 12.2 / Sony Xperia Z Tab / Dyseleksi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IceDread:

Uh, ingen fläkt håller väll i 10 år?

va snackar du om? en vanlig fläkt kan ju ha upp till 100 000hr livsläng...det är 11år non stop

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

och vill man ha den utbytt så får man skicka den till huvudkontoret i taiwan?

Permalänk
Medlem

Lång garantitid betyder ingenting om det sen kostar 350 spänn att skicka skiten till deras support på andra sidan klotet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RockoW:

Lång garantitid betyder ingenting om det sen kostar 350 spänn att skicka skiten till deras support på andra sidan klotet.

Det är ju just därför de erbjuder så lång garanti för en kylare då de räknar med att för de flesta kommer det inte att löna sig att skicka in på garanti hursomhelst så de kan stoltsera med 10 års garanti utan att folk ändå kommer att skicka in på garanti. ^^

Det är typ sak samma om de erbjuder 3 eller 15 års garanti på en kylare känns det som, det kommer hursomhelst inte innebära någon betydlig förändring i extra kostnader för dem men det kan lura till sig flera kunder dock för alla gillar lång garanti, sen kanske inte alla kunder tänker på fraktkostnader vid köptillfället. ^^

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Skrivet av Verysleepyme:

Fel, senaste fläkten jag bytte ut höll i 10 år. 2002 köpte jag Thermaltake Xaser chassi. Den lät lite mer på sista tiden men den snurrade

I alla sina dagar. Det där lyfter jag på hatten för, då mitt Xaser som inhandlades runt samma tid rök efter endast 6 år.