CDON.com börjar sälja egna datorsystem

Permalänk
Melding Plague

CDON.com börjar sälja egna datorsystem

Under namnet Thor tar CDON.com upp kampen mot konkurrenterna med skräddarsydda datorpaket för gamers. SweClockers har talat med produktchefen Edin Turcinhodzic.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Grymt. Får se om det kan prispressa med konkurenter.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Härligt, dock är det bara jag som inte ser "Thor" som CDON? Tycker "Thor" är mer åt Komplett hållet

Inet's Taurus

Cdon's Thor

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Trevligt! CDON är en av mina favoritbutiker sedan långt tillbaka.

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

umm de känns som alla kör på samma namn.. Thor hit, o Taurus dit... kom på nå mer originellt namn, för ur ett marknads perspektiv så vill man ju stå ut från konkurrenterna, och hör jag Thor hade jag i princip trott att det var en Inet produkt...
nee, ni får tänka till lite me namnsättningen grabbar

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem

Duktigt av CDON att skaffa speldatorer.

Permalänk
Medlem

Hur mycket fick CDON betala för denna annons som ni publicerar? Eller räckte det med en tårta som betalning?

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk

Skeptiskt över hur garanti går ihop med överklockning, måste ju finnas en hake!

EDIT
Håller med ovanstående ang. namnvalet, välj något mer originellt namn?

Permalänk
Medlem

Härligt, och bra priser tycker jag också att det är

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem

Edit3:

Äh, ska låta folk köpa vad de vill.

Så länge jag kan köpa delar och bygga själv, (och tjäna in tusenlappar) så får andra köpa vad *** dom vill.

Permalänk
Medlem

CDON låter så jäkla fel när det gäller datorer överhuvudtaget tycker jag, men det är väl kul att de satsar på något annat..

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Inaktiv

Kanske Robbaz kan göra en egen reklamfilm just för cdon?

http://www.youtube.com/user/Robbaz
*varning för trams*

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir vettiga maskiner till vettiga priser.

Namnet Thor stör inte så mycket förutom att jag just nu kopplar namnet Thor till den halvkassa filmen Thor som jag såg för 2 veckor sen. Stör mig mer på loggan än nämnet. Tycker det ser ut som 2 yxor även om det kan vara 2 hammare... fast Tor hade ju bara en hammare...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara stock-kylare på 25k varianten ಠ_ಠ

http://cdon.se/hemelektronik/thor_jofur_-_intel_i7-3820_-_16g...

Permalänk

Bra av CDON att överklockning går på garantin!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygarfisken:

Skeptiskt över hur garanti går ihop med överklockning, måste ju finnas en hake!

Spelar väll ingen roll egentligen, knappast så någon kan bevisa ifall man överklockat eller inte.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem

Tittade på annonsena och de verkade ju ha någorlunda balans mellan grafik och cpu. lite mycket ram i vissa maskiner bara kanske.

Visa signatur

Cpu: AMD phenom II x6 1055t @ 3,6Ghz, Moderkort: m4a87td/usb3, Grafik: Gainward gtx 560ti @ 950mhz twin turbo II, Ram: 12Gb 1333MHz, Nätagg: Seasonic s12 500w, SSD OCZ Vertex 2 120Gb HDD: Seagate Barracuda 7200 256Gb, Ljudkort: Creative Sound blaster live! ct4620.

Permalänk
Inaktiv

Är tveksam att köpa saker därifrån, pga alla fel som jag har råkat ut för. Bästa var vid jul, när jag fick 2 produkter fel, och efter att ha klagat skickade de samma produkt som var fel igen, och sa att det inte var deras fel. Tills de upptäckte att det faktiskt var ett fel i deras system. Det bästa var att jag fick den norska produkten hela tiden ^^ Sen ville de att jag skulle betala frakten, även fast det var deras fel. Nja är tveksam

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mr.Berling:

CDON låter så jäkla fel när det gäller datorer överhuvudtaget tycker jag, men det är väl kul att de satsar på något annat..

Ja, CDON och custom gamingsystem klingar lite konstigt. ^^ Fin logga och namn om inte annat dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpanax:

Ser ut att vara stock-kylare på 25k varianten ಠ_ಠ

http://cdon.se/hemelektronik/thor_jofur_-_intel_i7-3820_-_16g...

mmm såg det
fick lite :facepalm: känsla över det hela tack vare det

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk

Trevligt initiativ och schyssta priset, _men_ det finns flera saker som stör mig;
- Namnet (som sagt tidigare), hitta på något mer originellt än Thor
- Skeptisk över hantering av garantier vid överklockning
- Stock-kylare för den som kostar 25k?

men det som stör mig mest är
- Märke?! Skriv märke på t.ex. vilken SSD, Grafikkort osv. som används eller ska användas - tycker åtminstone jag!

Permalänk

bygger du själv ,sparar du minst runt 50 %, köper aldrig nån färdig rigg

Permalänk
Medlem

Bara att önska CDON.com lycka till!

Permalänk
Medlem

för er som snackar om stockkylaren...
bilderna verkar bara vara någon defaultbild, värstingmodellen har ju 2st 7970 men ändå syns bara ett grafikkort på bilderna.
MEN, med tanke på att dom inte specifierat något om kylaren så lär det ju tyvärr vara nån standard stock

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk

http://cdon.se/hemelektronik/thor_jo..._w7hp-19225896
felaktigt info för processor ,ska vara 3.6 .inte 3.2

Permalänk
Medlem

Halvförvirrande med samma produktbilder på olika datorer, speciellt inuti, står specifikationer, sen på bilderna är det andra komponenter. Men det kanske de kommer att ändra senare, är ju precis nytt
Lycka till CDON!

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 7600 3.8 GHz | Sapphire Radeon RX 7800 XT 16GB Pulse | Gigabyte B650 Gaming X AX | 32GB Corsair Vengeance | MSI MAG A850GL PCIE5 850W | be quiet! Pure Rock Slim 2 | Corsair 3000D Airflow | Argon FENRIS A55 |

Permalänk
Medlem

Det är väl det som är delvis syftet kanske att låta som en proffsig datorbutik. CDOn har allt möjligt på lager och jag förknipar själv inte CDON som en storsäljare av datorkomponenter.

Permalänk

ni som klagar på att det bara är stock-kylare, så ska det ju sägas att bilden knappast stämmer datorn du köper står ju att det är 7970 crossfire i 25k burken, jag ser bara en Gpu på bilderna samt att nätagget är fel också
men står inget om detta i specifikationerna så det kanske är stock iaf... men bidlerna ljuger rätt hårt iaf

Visa signatur

Cpu: i7 920 @ 3,8 Ghz HT on || Cpukylning: Corsair H100 || MoBo: Asus rampage II Gene || Grafik: Gigabyte GtX670 WF || Ram: corsair dominator 8gb || Chassi: Fractal design Arc || HDD: 128GB samsung 840 || Drivs av ett Corsiar vx 550W

Permalänk
Skrivet av intel&nvidia fan:

bygger du själv ,sparar du minst runt 50 %, köper aldrig nån färdig rigg

Det gäller oftast inte datorer som butikerna bygger själva. Tex om du kollar på inets taurus, så sparar du ca 799kr om du bygger själv

Skrivet av Gtoxed:

umm de känns som alla kör på samma namn.. Thor hit, o Taurus dit... kom på nå mer originellt namn, för ur ett marknads perspektiv så vill man ju stå ut från konkurrenterna, och hör jag Thor hade jag i princip trott att det var en Inet produkt...
nee, ni får tänka till lite me namnsättningen grabbar

Det måste ju låta som en hardcore-gaming-1337 dator

Permalänk
Kryssmästare
Skrivet av pumba-kung:

mmm såg det
fick lite :facepalm: känsla över det hela tack vare det

Bilderna representerar inte 25K varianten. Om man kollar specifikationerna så ser man att det är två 7970's, en ssd samt ett HX850 nätaggregat. Inga av dessa är med på bilden

EDIT: Under tiden jag satt och skrev så var det någon som redan har pekat ut det :>

Visa signatur

Dator: Chassi: Corsair Obsidian 800D Moderkort: Asus P8P67-pro CPU: Core I7 2600K (Kyld av Corsair H100) Minnen: Corsair veng. 8GB PSU: Corsair AX850 GPU: 2st XFX HD6950 1GB (non-reference.)