Bitfenix Shinobi XL

Permalänk
Melding Plague

Bitfenix Shinobi XL

Gott om utrymme för påkostade komponenter är ett av huvudnumren i Bitfenix Shinob XL, som tar steget upp till Fulltower. Jonas Thörnqvist bjuder på en grundlig genomgång i testlabbet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bra med bra produkt!

Permalänk
Medlem

"Man kan även rycka loss frontpanelen, vilket vi ska pröva nu, så ni får hålla tillgodo med att det kommer att låta lite... Grrraaahhh...! Wrrhaa, DETGÅRINTEEEE!"

Ännu en hög kvalitiativ recenssion, tackar!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Gillar dina chassi recensioner starkt!!!

Permalänk
Medlem

Loggan på framsidan får mig att tänka på Quake 2... strange.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Avstängd

Gött! Ser för övrigt fram emot en eventuell frågelåda om ett par timmar!

Permalänk
Medlem

Jonas ansikte innan filmen laddas, made my day!

Permalänk
Medlem

haha snygg min "bakom playknappen"

Permalänk
Medlem

Jag börjar bli mer och mer imponerad av BitFenix. De lyssnar på sina konsumenter och levererar genomtänkta grejer. Hoppas de släpper ett chassi i en lite högre prisklass utan all denna plast till förmån för aluminiumfront och högre finish, kanske en Corsair 550D utmanare eller något i den stilen.

För er som missat:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Jag börjar bli mer och mer imponerad av BitFenix. De lyssnar på sina konsumenter och levererar genomtänkta grejer. Hoppas de släpper ett chassi i en lite högre prisklass utan all denna plast till förmån för aluminiumfront och högre finish, kanske en Corsair 550D utmanare eller något i den stilen.

För er som missat:
http://www.youtube.com/watch?v=e3Rm8EG2PeU

Haha sånt förgyller verkligen. Klockren recension också!

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Dessa hårddiskvaggor. Skulle man inte bara kunna ha 2 pinnar av något slag att spänna fast mellan fästena för 3.5"-enheterna? På så vis sitter de väl stabilt för 2.5"-enheter också?

Permalänk
Medlem

FASEN VAD GÖTT! äntligen har man fått den här recensionen och nu blire defenetivt ett köp från min sida kommer köpa hotswap bay så vaggorna gör mig inget Tack så hemskt mycket Sweclockers!

Visa signatur

Mobo: Asus sabertooth Z77 CPU:3770K RAM:Kingston HyperX Genesis 16gb 1600mhz GFX: gigabyte GTX 580 3gb HDD:1xWD green2TB 1xWD black 1TB SSD 1x INTELv2 1x Random Kingston

Permalänk
Medlem

Aha, smygreklam för Ikea ser jag.

Permalänk
Medlem

Alltid undrat om ni inte kan ha med en liten snabbspolad genomgång när ni faktiskt bygger ihop datorn. Känns som Jonas(om det även är han som monterar) borde vara rätt snabb på detta nu efter alla chassi recessioner. Sen en kommentar angående kylningen i chassit, om fläktarna flyttar bra med luft för dess ljudnivå osv.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem

Mycket bra recension!!! Var dock en sak som jag inte uppfattade, kunde man installera en 120mm fläkt i botten även om man hade hårddiskburen kvar?

Permalänk
Medlem

Satan va han slet iväg den hahahaha

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mormis:

Alltid undrat om ni inte kan ha med en liten snabbspolad genomgång när ni faktiskt bygger ihop datorn. Känns som Jonas(om det även är han som monterar) borde vara rätt snabb på detta nu efter alla chassi recessioner. Sen en kommentar angående kylningen i chassit, om fläktarna flyttar bra med luft för dess ljudnivå osv.

Kan ha fel men jag tror att dom tar en av testriggarna och sätter i det färdigmonterat, förutom grafikkorten och nätagget då.

Permalänk
Medlem

Jag håller absolut inte med kanske om omdömet det fick. Det här är inte en bra produkt, absolut inte. Tycker det lutar åt Utmärkt produkt.
Den når kanske inte riktigt upp till toppklass endå så det blir nog bra produkt, som inte är utmärkt.

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Medlem

WOW, han klarade att öppna framsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Texaco:

Mycket bra recension!!! Var dock en sak som jag inte uppfattade, kunde man installera en 120mm fläkt i botten även om man hade hårddiskburen kvar?

Japp en om man har den kvar och 2 om man tar bort hårddiskburen. Om nu inte jag förstod det fel också.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk

Fred perry hehe

Jonas nu när du gått igenom ett stort antal chassin, vilken tycker du är den bästa hittils? (priset spelar ingen roll)

Permalänk
Medlem

Tycker det påminner mycket om ett mini 800D, gillar att alla går mot det svarta på insidan för ren alu ser inget vidare ut.

Tummen upp på för en bra recension

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanken:

Fred perry hehe

Jonas nu när du gått igenom ett stort antal chassin, vilken tycker du är den bästa hittils? (priset spelar ingen roll)

Intressant fråga! Som även jag är nyfiken på!

Så vilket chassi är "World Champion" Jonas?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

På tal om chassi-recenssioner: Hur kommer det sig att SweC inte har en recenssion på Fractal Design's Define R3 chassi?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

På tal om chassi-recenssioner: Hur kommer det sig att SweC inte har en recenssion på Fractal Design's Define R3 chassi?

Pja, r2:an har de ju recenserat http://www.sweclockers.com/recension/6197-fractal-design-defi... R3 skiljer ju sig egentligen inte så mycket. Bättre gummibussningar, lite andra materialval, lite mer utrymme baktill. Annars finns det ju recensioner på andra sidor med r3 för de som önskar.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Ännu en bra recension där allt gås igenom ordentligt. Bockar och bugar. Perfekt med swec clip på fredagen.

Permalänk

Jag KAN inte förstå varför Jonas alltid klagar på hdd vaggorna. Dom skulle självklart inte falla ner... Och vad skulle få dom att göra det? Hdd vibrationer? Man ska ju inte precis skaka datorn..

Permalänk
Inaktiv

MYCKET uppskattat att ni valt att använda komponenter som illustrerar storleken som chassit klarar av. Stor kylare + dubbla GFX - Gillar!

Permalänk
Medlem

det låter som han siger Tjernobyl den där olyckan i Ukraina

Visa signatur

Moderkort:Asus SABERTOOTH Z77 | CPU:Intel Core i5 3570K | Kylare:vattenkylning GPU:Asus gtx680 2st DirectCUII | RAM:Corsair 16GB 1333Mhz |PSU: Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ Modulär
"citera för svar" missförstå mig inte? för udda skrivning

Permalänk

Köpte ett Bitfenix chassi själv till mitt senaste bygge. Väldigt nöjd med det! Tack för recensionen!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I