Sony lanserar Vaio T13 och T11 Ultrabook

Permalänk
Melding Plague

Sony lanserar Vaio T13 och T11 Ultrabook

Efter många om och men släpper Sony företagets första Ultrabook-modeller och visar att ultraportabla bärbara datorer inte nödvändigtvis måste likna Apples Macbook Air.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Skärmen är LED-belyst och har upplösningen 1 366 x 768 pixlar.

Suck...

Permalänk
Medlem

Första budget-Ultrabook:en?

Permalänk
Medlem

Ny ultrabook som släpps i Juni som kör Sandy Bridge.
Hårdvaran var inte alls imponerande.
Kommer nog inte bli någon storsäljare.

Visa signatur

Xbox series x

Permalänk
Medlem

Usch jag gillar inte såna tangentbord. Det ska vara mer i stil med Lenovos. Det var bättre förr!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tycker nog att de kopierat apple precis som alla andra... Jag menar, den har ju både en skärm, tangentbord och hårdvara. Sony brukar dessutom ta kraftigt betalt för tveksam hårdvara, precis som Apple. Dags att stämma!

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Tycker nog att de kopierat apple precis som alla andra... Jag menar, den har ju både en skärm, tangentbord och hårdvara. Sony brukar dessutom ta kraftigt betalt för tveksam hårdvara, precis som Apple. Dags att stämma!

Jag är inte värsta apple-fantasten men ja faktiskt så liknar den väldigt mycket en iMac

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Skrivet av hg:

idd

Skrivet av sorksat:

Ny ultrabook som släpps i Juni som kör Sandy Bridge.
Hårdvaran var inte alls imponerande.
Kommer nog inte bli någon storsäljare.

Beror på vad den kommer kosta

Permalänk
Medlem

Vaio-z

Tycker chassit ser ut mer eller mindre som ett Vaio-z chassi ... dock känns specifikationerna verkligen för lite för sent!

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Tycker nog att de kopierat apple precis som alla andra... Jag menar, den har ju både en skärm, tangentbord och hårdvara. Sony brukar dessutom ta kraftigt betalt för tveksam hårdvara, precis som Apple. Dags att stämma!

Fast den har ju sin egna Vaio desgin. Den kanske har samma färgkonturer men det är inte att kopiera i min bok.
Men den ser inte riktigt lika snygg ut som andra Vaio modeller brukar tycker jag.

Permalänk
Medlem

Fail innan release!

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk

Sony har uppenbart problem, detta är ju alldeles för lite, alldeles för sent.

Permalänk
Medlem

njae, vill ha lite mer av allt i den..
men visst, kostar den hälften av vad jag tror den kommer kosta

Permalänk
Medlem

skriker inte "köp mig" någon stans egentligen.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Men kom igen!! Sandy Bridge när Ivy Bridge finns? Ska det vara en ultra book så ska det väl ändå ha senaste tekniken.
Fattar inte varför tillverkare fortsätter att envisas med VGA kontakt. HDMI räcker för ultrabooks, men annars kan man väl ta display port istället för VGA så att man får bättre kvalitet på grafiken.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Trixtr:

Men kom igen!! Sandy Bridge när Ivy Bridge finns? Ska det vara en ultra book så ska det väl ändå ha senaste tekniken.
Fattar inte varför tillverkare fortsätter att envisas med VGA kontakt. HDMI räcker för ultrabooks, men annars kan man väl ta display port istället för VGA så att man får bättre kvalitet på grafiken.

För att de flesta projektorer är fortfarande VGA så det är vad man behöver i de flesta fall. Men det skulle inte skada om de hade displayport eller något så man kan skicka bilden till skärmen digitalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trixtr:

Men kom igen!! Sandy Bridge när Ivy Bridge finns? Ska det vara en ultra book så ska det väl ändå ha senaste tekniken.
Fattar inte varför tillverkare fortsätter att envisas med VGA kontakt. HDMI räcker för ultrabooks, men annars kan man väl ta display port istället för VGA så att man får bättre kvalitet på grafiken.

Att de envisas med att ha kvar VGA-kontakten är nog för att de ska vara attraktiva för business. Nästan alla projektorer i mötesrum/konferensrum använder sig av VGA i förlängningssladdarna från taken till borden eftersom det är svårt att byta ut och ändra den standarden som har uppstått genom åren.

EDIT: Verkar vara andra som är snabbare än jag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lazze2k5:

Att de envisas med att ha kvar VGA-kontakten är nog för att de ska vara attraktiva för business. Nästan alla projektorer i mötesrum/konferensrum använder sig av VGA i förlängningssladdarna från taken till borden eftersom det är svårt att byta ut och ändra den standarden som har uppstått genom åren.

EDIT: Verkar vara andra som är snabbare än jag...

Det är iofs sant med projektorerna, men om det skulle vara en dongle liknande pryl (som mac har) som man kan koppla till DP för att konvertera till VGA så skulle man kunna slimma tjockleken någon mm till. VGA kontakten är ju rätt så stor jämfört med de andra. Sen är det ju inte alltid man kör projektor på jobbet, eller hemma.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Trixtr:

Men kom igen!! Sandy Bridge när Ivy Bridge finns? Ska det vara en ultra book så ska det väl ändå ha senaste tekniken.
Fattar inte varför tillverkare fortsätter att envisas med VGA kontakt. HDMI räcker för ultrabooks, men annars kan man väl ta display port istället för VGA så att man får bättre kvalitet på grafiken.

Ivy Bridge finns inte alls för Ultrabooks än. De släpps först om en månad eller två. Sony kan tyvärr inte resa i tiden.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Tycker nog att de kopierat apple precis som alla andra... Jag menar, den har ju både en skärm, tangentbord och hårdvara. Sony brukar dessutom ta kraftigt betalt för tveksam hårdvara, precis som Apple. Dags att stämma!

Jo, Vaio loggan på toppen liknar verkligen ett äpple. Vad ska du annars ha i datorn?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

"har upplösningen 1 366 x 768 pixlar"

Den var rolig. Ännu en dator man kan glömma direkt.

Permalänk
Inaktiv

Tvärsäker på att Sony kommer att ta ett saftigt överpris för dem också, gissar på 12k eller mer. Inte undra på att företaget sjunker som en sten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

1-2 år försenad.

NEXT!

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Inaktiv

thihihahahaha man byter fan ner sig om man köper denna

Permalänk
Medlem

Detta är en typisk siba/MM dator

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem

Köper ingen Ultrabook förrän Ivy letat sig in med den nya grafikdelen. 3000 duger för desktop, men om man vill kunna använda datorn till något slags 3D-program så kommer den där extrakrämen från 4000 att behövas. Jag vet att det absolut inte går bra att spela nya spel på, men man vill ju kunna köra lätta/gamla spel(typ LFD, Quake 3, HL2, D3 på låga inställningar, osv)

- För låg upplösning
- För klen grafikdel
- HybridSSD/HDD ist. för en riktigt SSD

För ett år sedan har jag tyckt det varit en bra produkt, men det är efter till tusen. Osmart att lansera en halvkass Sandy när de flesta väntar på Ivy.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Vem jobbar på dessa företagen egentligen? Man släpper ju inte en dator med sandy bridge samtidigt som en Ivy bridge släpps, för jag tror definitivt inte att priset kommer kompensera tillräckligt på en Vaio för det skulle kännas värt.

Visa signatur

Asus Z170i Pro Gaming | Intel i7 6700K @ 4.0 GHz | Gainward 2080 8GB | Fractal Design Celsius S24 | Corsair LPX Black 16GB @ 3000MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Corsair SF600 V2 600W | Louqe Ghost S1

Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i7 2600 @ 4,6 GHz | XFX HD6950 2GB | Corsair H50 | G.Skill Ripjaws X 8GB @ 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | WD RE4-GP 1.5TB | Corsair AX750 | Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem

Lågupplöst skärm, klen processor och ingen riktig SSD?
Ser ingen anledning till varför man skulle välja denna framför andra Ultrabooks som redan finns på marknaden.

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Medlem

Om den inte är snorbillig får man ha bra dålig koll för att köpa den där om några månader. Too little too late!

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Royael:

Vem jobbar på dessa företagen egentligen? Man släpper ju inte en dator med sandy bridge samtidigt som en Ivy bridge släpps, för jag tror definitivt inte att priset kommer kompensera tillräckligt på en Vaio för det skulle kännas värt.

Håller med! Väldigt konstigt att släppa en dator som redan är gammal. Om den nu inte är sjukt billig...

Och varför ingen riktig SSD?

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128