PAN Vision tar mekaniska tangentbord från Ducky till Sverige

Permalänk
Melding Plague

PAN Vision tar mekaniska tangentbord från Ducky till Sverige

Det blir fler mekaniska tangentbord när distributören PAN Vision tar Ducky till Sverige. Hela sju varianter introduceras med fyra olika brytare från Cherry Corporation.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mer tenkeyless åt folket! Kul med fler mekaniska tangentbord dock.

Permalänk
Medlem

Awesome bruna switchar med vit belysning gief pl00x!

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

Belysning vid mina fingrar får det att kännas som om jag är inne i spelet? Det var något nytt.

Dock är det ju kul att vi får in lite mekaniska tangentbort.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Master of Overkill

vad är det för skillnad mellan brown blue black brytare ?

Har atm Steelseries 6Gv2 undrar vad som är typ samma.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Ser verkligen fram emot ett Ducky i framtiden. De verkar riktigt nice.

Verkar dock inte finnas i lager hos dem just nu.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Avstängd

Mums, detta blir mitt nästa tangentbord

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

tenkeyless pls

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

vad är det för skillnad mellan brown blue black brytare ?

Har atm Steelseries 6Gv2 undrar vad som är typ samma.

http://www.overclock.net/t/491752/mechanical-keyboard-guide

Tror du har Svart

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Shrudder:

tenkeyless pls

Det enda rätta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Riktigt kul med mer mekaniska tangentbord på den svenska marknaden.
Har själv två stycken Ducky brädor och är riktitgt nöjd med dom!
Men jag kan inte fatta varför dom inte tar in tenkeyless, som tex Ducky 1087.

Visa signatur

Cherry MX Clear: Cherry G80-3000LQCDE Cherry MX Brown: Ducky 1087, G80-11800 Cherry MX Blue: Ducky 1087, KBC Poker Cherry MX Red: PLU ML-87, Alps Black: Delll AT102W, Alps Blue: Charisma Portabel, Acer Switch: Viglen 6312-TW, Buckling Spring: IBM Model M,

Permalänk
Inaktiv

Inget slår gamla IBM. :/ Ända tangentbordet med tangenter på rätt plats och inte en massa lull-lull och "funktionsknappar".

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Känns rätt dumt att man inte får välja svarta brytare med röda LEDs t.ex...

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

vad är det för skillnad mellan brown blue black brytare ?

Har atm Steelseries 6Gv2 undrar vad som är typ samma.

Black har en linjär känsla när man trycker ner tangenterna och ganska så tunga tangenter 80g actuation force.
Blå brytare har en taktil feedback när du trycker ner tangenterna men låter ganska högt, även väldigt lätta tangenter 50g actuation force.
Bruna brytare har också en taktil feedback men låter väldigt lite jämfört med blå brytare och är även lite lättare med 45g actuation force.
Hoppas detta hjälpte:)

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

fixa låga tangenter på några av dem " eller en verison av alla med låga tangenter, mycket skönare att spela på ;D

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det är dumt, men jag kommer nog aldrig köpa ett tangetbord för mer än 4-500 (och då ska det vara super-tangentbord enligt mig...) Vet inte om jag testat dessa mekaniska varianter, det är kanske det som avgör saken. Men själv kör jag alltid på ett billigt tangentbord. Hemma har jag en enkel från deltaco. Kostade väl typ 79:- på clas ohlsons för några år sen och det är min favorit med den har en "snabb-avstängningsknapp" som jag även använder som startknapp . Saknar väl lite bakgrundsbelyst dock..

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av tvelander:

vad är det för skillnad mellan brown blue black brytare ?

Har atm Steelseries 6Gv2 undrar vad som är typ samma.

Sweclockers mekaniska tangentbordsguide bör svara på alla dina frågor.

Du har svarta brytare i ditt 6gv2.

Permalänk
Medlem

Har själv ett Filco Majestouch 2 med Cherry MX Brown - precis det jag önskar av ett tangentbord. Inga LEDs eller annat, inga extra-tangenter/knappar, bara ett väldigt stilrent kvalitets-tangentbord som gör det ett tangentbord skall göra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

vad är det för skillnad mellan brown blue black brytare ?

Har atm Steelseries 6Gv2 undrar vad som är typ samma.

köper du ett dycky med black kommer det kännas exakt samma sak!

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Skrivet av nulldoze:

Har själv ett Filco Majestouch 2 med Cherry MX Brown - precis det jag önskar av ett tangentbord. Inga LEDs eller annat, inga extra-tangenter/knappar, bara ett väldigt stilrent kvalitets-tangentbord som gör det ett tangentbord skall göra.

0hh fyfaan ett filco är ngt som jag vill ha, blåa brytare! klicklack:)
sitter nu på en 6gv2 med svarta brytare - lite för tunga doch och saknar "bumpen" ...

haha sittwr faktiskt o städar tgbordet, plockat av alla tangenter,

Visa signatur

Intel Core i7-3930K | Asus P9X79WS | 8GB DDR3 | GeForce GTX460 | Lian Li PC-A71FB
/se mitt (framtida) galleri: http://
PSU OEM's | DDR3 IC's | Windows 8 ÄR sämre än färdigskivat bröd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Känns rätt dumt att man inte får välja svarta brytare med röda LEDs t.ex...

Måste faktiskt hålla med.
I o för sig så vet jag inte riktigt vilka brytare jag vill ha ännu. Men det vore trevligt om man kunde välja vilka brytare man vill ha till vilken belysning.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Finns inte direkt några tangentbord i norden än med cherry mx brown switches så blir kul att se.
Får se om det blir ett sådant eller ett qpad mk80 med cherry brown från deras sida.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

Ett Ducky Shine Mech med bruna brytare har jag siktat in mig på, nått jag gillar är att dessa tangetbord är riktigt tunga 2,5Kg, brukar betyda bra byggkvalitet, och material i dom.
Filco har jag undvikit just för att dom inte har nån bakgrundsbelysning faktisk, även om jag har provat på dom.
Med alla dagens svarta tangentbord är bakgrundsbelysning ett stort plus i användandet.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av krutovs:

Men själv kör jag alltid på ett billigt tangentbord. Hemma har jag en enkel från deltaco. Kostade väl typ 79:- på clas ohlsons för några år sen och det är min favorit med den har en "snabb-avstängningsknapp" som jag även använder som startknapp . Saknar väl lite bakgrundsbelyst dock..

Jepp jag kör också billiga varianter. 100-200kr tangentbords kör jag alltid med. Just för att jag är inte snäll mot tangentbord när jag blir grinig under spelandet och för att jag har otur ibland med att spilla kaffe eller cola på dem

Permalänk
Hedersmedlem

Kul med ännu större utbud av bra tangentbord.

Saknar dock cherrys egna kompaktvariant som har numpad men som är lika brett som ett tenkeyless.

Vad det gäller priserna, slå ut det på 10 år så blir det inte så farligt dyrt, för bra tangentbord håller väldigt länge.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Skulle vilja ha ett utan numpaden annars får det inte plats

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Kör med ett Majestouch 2 Tenkeyless med blåa brytare. Någon som vet om det skulle vara bättre byggkvalitet på Ducky än på Filco?
Har inget att klaga på, men skulle helst ha ett tangentbord på 10 kg så att det inte kan fladdra runt.

Permalänk
Medlem

Inga handlestöd så nej tack

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BaZZe:

Finns inte direkt några tangentbord i norden än med cherry mx brown switches så blir kul att se.
Får se om det blir ett sådant eller ett qpad mk80 med cherry brown från deras sida.

Zowie har vissa med MX Brown i sverige, t.ex den här. Men det är kul att det kommer in fler!

Skrivet av Hymer:

Inga handlestöd så nej tack

Finns att köpa till: http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=5130

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk

N-Key rollover lär inte fungera med bakrundsbelysning eller har dem separat usb kabel tillsammans med ps2 kontakten?